Ze zákulisí se vynořily zprávy, že se v Estonsku připravuje vznik týmu s vozem WRC pro mistorvství světa.
Není tajemstvím, že velmi úspěšný jezdec JWRC Estonec Urmo Aava aspiruje na druhý post v týmu Suzuki WRT. Tento mladý Estonec na sebe upozornil nejen úspěšnou účastí v JWRC, ale také několika starty s Mitsubishi WRC. Jeho talentu si všimli bohatí sponzoři a tak si může vybírat.
Mohl by vzniknout národní tým Estonska. Celý tento možná nově vzniknuvší tým by spočíval na silné finanční podpoře Estonska a také výrazné podpoře soukromých sponzorů. Byl by to podobný model jako letos u BP-Fordu WRT, kdy je sponzorem Abu Dhabi.
Počítá se s nasazením dvou vozů WRC. Jakou značku vyberou zatím není upřesněno. Víme však jistě, že vůz bude vyveden v estonských národních barvách a piloti musí být výhradně Estonci. Do jednoho auta by usedl již zmiňovaný Urmo Aava. V případě druhého pilota se velmi hlasitě spekuluje o návratu Markko Märtina. Pro něj by to byl velký návrat po tragické havárii v roce 2005, kdy zahynul jeho dlouholetý spolujezdec Michael Park.
Vize estonské reprezentace je ale zatím jen čerstvou myšlenkou. Do zahájení sezóny 2008 stále zbývá ještě dost času. Věřím, že se tento projekt podaří zrealizovat. Faktem je, že Aavovi sponzoři by byli schopni financovat pouze jeden speciál WRC. Doufejme ve štědrost sponzorů a um jejich manažerů. Alespoň by ve WRC přibyla konkurence. Návrat Markko Märtina na závodní tratě by stál určitě za to!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.