Narozdíl od předchozích ročníků startuje populární OMV Rally Waldviertel letos až v listopadovém termínu. Na závěrečném podniku rakouského mistrovství se na tratích nedaleko českých hranic představí i Štěpán Vojtěch, tentokrát již počtvrté v řadě.
Před samotným pátečním startem stihla ještě v úterý posádka OMV BIXXOL Rally Teamu CZ absolvovat krátký test poblíž rakouské metropole. Ve spolupráci s teamem Charouz Racing, který poskytuje pro soutěž teamu zázemí, se ladilo především nastavení vozu na zdejší šotolinové podmínky.
„Chtěli jsme spolupracovat s někým místním, kdo by nám s testem pomohl. Vstříc nám vyšel domácí pilot Beppo Harrach, který pro nás zabezpečil necelé tři kilometry dlouhou trať, na které jsme se mohli věnovat testování různých variant nastavení,“ přibližuje pozadí testu Štěpán Vojtěch. V Rakousku se pak česká posádka OMV představí stejně jako v loňském roce s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. O hlavním favoritech na celkový triumf má Štěpán Vojtěch poměrně jasno: „Určitě bude v popředí Manfred Stohl. Do pořadí na předních místech ale mohou promluvit i vozy S 2000.“ Právě zmiňovaný rakouský pilot se na start postaví s mitsubishi na plynový pohon. „Auto nemá restriktor, turbo má výrazně větší vliv a vůz je tím pádem výkonnější. Ale nedá se to zase úplně srovnávat,“ vyjmenovává Štěpán hlavní rozdíly oproti většině ostatních vozů v závodním poli.
Soutěž by měla české dvojici nabídnout především srovnání s místní závodní špičkou, ale současně také posloužit jako příprava na další soutěž mistrovství světa, která následuje hned vzápětí. „Kromě poměření s místními jezdci se chceme také po dva měsíce trvající pauze rozjet před irskou rallye, kam následně odlétáme,“ potvrzuje liberecký pilot.
Tratě letošního ročníku doznaly oproti loňsku několika odlišností. „Podle map jsou ty změny docela podstatné,“ míní Štěpán a upozorňuje i na počasí, které můžeme notně zamíchat kartami: „Nebude to žádný plezír, lze očekávat hodně náročné podmínky. To je ale jenom dobře a snad nám to bude vyhovovat.“
Závodní program je na OMV Rally Waldviertel vměstnán do dvou dnů. Soutěž odstartuje v pátek odpoledne rychlostními zkouškami v okolí Litschau a vyvrcholí podvečerním kláním na okruhu Nordring. Sobotní etapa se pak přiblíží k Hornu a stejně jako úvodní páteční den bude i druhá etapa zakončena diváckou supererzetou.
Tisková zpráva OMV BIXXOL Rally Team CZMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.