Vítězství se zrodilo po třech dnech dramatických zvratů. Vítězi se stala posádka BP – FORD WRT Mikko Hirvonen/ Jarmo Lehtinen. Bylo to již druhé letošní Hirvonenovo vítězství. Svým úspěchem si již zajistil celkové třetí místo v šampionátu jezdců WRC.
Hirvonenovo vítězství pomohlo Fordu k upevnění prvního místa mezi konstruktéry. Dvě soutěže před koncem sezóny má Ford náskok 34 bodů. Zisk za dvě soutěže je 36 bodů.
Charakteristické pro tratě Japonské rally jsou rychlé a úzké lesní cesty a hlavně nevyzpytatelné počasí na ostrově Hokkaido. První den trápila soutěžící mlha a prudký liják. Cesty se tak staly velmi kluzkými. Závěrečný den se počasí přece jen umoudřilo a na soutěžící vysvitlo slunce.
Hirvonen se dostal do vedení již v pátek odpoledne. To už ale nepokračovali v soutěži Loeb a týmoví kolegové Latvala a Gronholm, po haváriích. Poslední den tak měl Horvonen náskok 38,2 vteřiny, který zkušeně uhájil před dotírajícím Sordem.
Gronholm: "Chtěl jsem i po této soutěži zůstat v celkovém pořadí před Sebem. Měli jsme po mém odstoupení štěstí, že Seb neudržel koncentraci a taky vyrobil chybu. My na následujících dvou soutěžích nesmíme vyrobit chybu a pokusíme se obě vyhrát."
Ředitel týmu BP – FORD Malcom Wilson byl vítězstvím Hirvonena velmi potěšen: "Od poloviny včerejšího dne už nebyl pod velkým tlakem a jel velmi progresivně. Je to pro něj velmi důležité, neboť se připravuje jeho postup v rámci tými BP-FORD. Své šance se zhostil výtečně. Tato soutěž se vlbec nevyvíjela podle mých představ, ale v neděli jsme se znovu přiblížili k titulu v šampionátu značek."
Ředitel FORD Team RS Jost Capito dodává: "Vítězství v Japonsku je pro nás velmi důležité, jelikož mít čtyři Focusy WRC mezi pěti nejlepšími vozy je skvělé a vypovídá o spolehlivosti vozů Ford. Vedení v obou šampionátech nám dává perfektní výchozí pozici pro napínavé finále ve dvou závěrečných podnicích letošní sezóny."
Předposlední soutěží WRC 2007 bude asfaltová Irská rally ve dnech 15.-.18. listopadu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.