Vítězství se zrodilo po třech dnech dramatických zvratů. Vítězi se stala posádka BP – FORD WRT Mikko Hirvonen/ Jarmo Lehtinen. Bylo to již druhé letošní Hirvonenovo vítězství. Svým úspěchem si již zajistil celkové třetí místo v šampionátu jezdců WRC.
Hirvonenovo vítězství pomohlo Fordu k upevnění prvního místa mezi konstruktéry. Dvě soutěže před koncem sezóny má Ford náskok 34 bodů. Zisk za dvě soutěže je 36 bodů.
Charakteristické pro tratě Japonské rally jsou rychlé a úzké lesní cesty a hlavně nevyzpytatelné počasí na ostrově Hokkaido. První den trápila soutěžící mlha a prudký liják. Cesty se tak staly velmi kluzkými. Závěrečný den se počasí přece jen umoudřilo a na soutěžící vysvitlo slunce.
Hirvonen se dostal do vedení již v pátek odpoledne. To už ale nepokračovali v soutěži Loeb a týmoví kolegové Latvala a Gronholm, po haváriích. Poslední den tak měl Horvonen náskok 38,2 vteřiny, který zkušeně uhájil před dotírajícím Sordem.
Gronholm: "Chtěl jsem i po této soutěži zůstat v celkovém pořadí před Sebem. Měli jsme po mém odstoupení štěstí, že Seb neudržel koncentraci a taky vyrobil chybu. My na následujících dvou soutěžích nesmíme vyrobit chybu a pokusíme se obě vyhrát."
Ředitel týmu BP – FORD Malcom Wilson byl vítězstvím Hirvonena velmi potěšen: "Od poloviny včerejšího dne už nebyl pod velkým tlakem a jel velmi progresivně. Je to pro něj velmi důležité, neboť se připravuje jeho postup v rámci tými BP-FORD. Své šance se zhostil výtečně. Tato soutěž se vlbec nevyvíjela podle mých představ, ale v neděli jsme se znovu přiblížili k titulu v šampionátu značek."
Ředitel FORD Team RS Jost Capito dodává: "Vítězství v Japonsku je pro nás velmi důležité, jelikož mít čtyři Focusy WRC mezi pěti nejlepšími vozy je skvělé a vypovídá o spolehlivosti vozů Ford. Vedení v obou šampionátech nám dává perfektní výchozí pozici pro napínavé finále ve dvou závěrečných podnicích letošní sezóny."
Předposlední soutěží WRC 2007 bude asfaltová Irská rally ve dnech 15.-.18. listopadu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.