Japonský víkend byl pro posádky SUBARU WRT naprostou katastrofou. Všechny tři posádky se potýkaly s nemalými problémy.
Ve druhé RZ udělal Atkinson hodiny a ztratil 40 sekund. Na RZ 6 však přišla v Levé 7 pomalu, krize, vyjel pravým bokem z cesty a narazil na strom. Auto bylo z pravé strany rozpárané, a nešlo pokračovat. Oba dva vyvázli bez zranění. Ještě štěstí, že strom šel až za B sloupek.
Krize nezůstal ušetřen ani Peter Solberg, v pravé tři přes horizont vnitřkem, na šestý rychlostní stupeň, takzvaně sežral kolej na vnitřku, ta jej rozhodila. Udělal hodiny a česal své subaru o přilehlou stráň a bush. Bohužel na přejezdu k další RZ mu jeho Impreza odmítla zařadit jiný než 6 rychlostní stupeň. Na šestku se dál jet nedalo.(pozn aut. mimochodem úplně stejnou krizi měl v tom samé místě i jeho bratr Henning.)
Do druhého dne nastoupil jen Peter, když mechanici přes noc domluvili neposlušné převodovce. Díky systému superrally startoval ze 64. místa. Díky dobrým časům to dotáhl až na 16. místo a přivezl týmu dva světové body do hodnocení značek. Dokázal vyhrát čtyři RZ. Můžeme si myslet, že ostatní už jeli na půl plynu. Ale hlavně byl vysoký odpad.
Petter : „Dělali jsme co jsme mohli, ale výsledek tomu neodpovídá. V přípravě na rally ve Walesu musíme hodně zapracovat.“
Definitivní zkázu Subaru připravil Xevi Pons. Na RZ 12 vyjel mimo trať a už se na ni nedokázal vrátit. Třetí den proto vyjel s obrovskou ztrátou. Vyhrál dokonce superspeciálku. Absolutně pak v cíli obsadil 35. pozici, ale po několika kolizích a krizovkách.
Velmi krátce zhodnotil vystoupení SUBARU WRT Richard Tailor: „Byla to hodně těžká soutěž, výsledek SUBARU je zklamáním. Peter s Decim sice vyhráli pět zkoušek, ale cíl splněn nebyl. Jako celý musíme hodně zabrat.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.