JAPONSKO - ROZHOVOR: Mikko Hirvonen z továrního týmu Ford se stal vítězem Japosnké rally, kde bezezbytku zastoupil svého kolegu Marcuse Grönholma.
Mikko gratulujeme k vítězství, které je Vaším třetím v této sezóně. Je to velice choulostivé téma. Jak těžké bylo pro vás páteční vedení v soutěži s vědomím, že Marcus odstoupil?
MH: Byla to velmi těžká situace. Byl bych velmi rád, kdyby Marcus získal titul a udělal bych všechno, abych Seba za námi udržel. Ale ve stejné situaci si nemůžeme dovolit ztratit body do poháru konstruktérů. Celý víkend byl velmi, velmi těžký.
V sobotu ráno jste odstartoval bitvu o udržení svého vedení se Sebastianem Loebem, úřadujícím světovým šampionem, který vám dýchal na záda a snažil se vás donutit jet na limitu?
MH: Nevím, ale cesta k úspěchu a útoku vede vždy přes riskování, a já riskoval. Bylo to uklidňující, vědět, že můj vůz je v pořádku Stejný pocit jsem měl i ve Finku, kde jsem taky vedl. Mohl jsem udělat co jsem chtěl, i nějaké chyby, ale vůz pořád pracoval perfektně.
Jste Marcusovi silným jezdcem v týmu, cítíte zodpovědnost přivézt domů vítězství pro tým a ještě pomoci Marcusovi k titulu?
MH: Určitě cítím, Bylo to velmi dobré, jsem velmi rád, že se to povedlo. Získal jsem vítězství a důležité body. Protože je to Marcusův poslední rok, chci mu pomoci titul získat. Bylo skvělé strávit s Marcusem poslední dva roky v týmu. Udělal pro mne za ty dva roky tolik, a já mu to chci vrátit tím, že mu pomohu získat titul.
Vypadá to, že po odchodu Marcuse budete právě vy svádět urputné boje se Sebem.
MH: Je to možné, i když ještě nevím jak to dopadne. To jsou věci příštího roku, nové rally, nové gumy, Cítím, že nejen já mohu zasáhnout do vrcholných bojů, ale taky třeba Dani a Henning.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.