Včera proběhlo důležité zasedání FIA, které řešilo změny na sezónu 2008 ve WRC. Na bodu programu bylo i schválení kalendáře na rok 2008, ale o tom dále.
Hlavními změnami pro rok 2008 jsou v pravidlech, kdy dnes nazývané etapy budou z důvodů přiblížení laické veřejnosti nazývány dny, dále se FIA opět vrátila k použití startovacích pozic druhého tak, že posádky budou druhý den startovat podle umístění v předchozí etapě. Tedy první posádka prvního dne bude startovat do druhého dne z prvního místa. Což je návrat ke klasice, kterou známe z našich soutěží. Dále FIA vložila před cílový přejezd přes rampu, 10 min servis, aby se posádky více přiblížily divákům.
Od 1. ledna 2009 vejdou v platnost další dvě nová pravidla. Aby došlo ke zvýšení náročnosti soutěží a podpoře jejich mediální atraktivity, mohou se soutěže jet na smíšeném povrchu s podmínkou, že se na použitém povrchu pojede ve dvou po sobě následujících etapách. Zároveň dojde k prodloužení celkové délky rychlostních zkoušek z 360 na 400 km. Nejsem si zcela jistý, jestli FIA pořád zastává názor, že je rally, tedy WRC, potřeba zlevňovat. Přestavení auta z asfaltu na šotolinu je docela nákladná záležitost.
Vás ale určitě bude především zajímat složení soutěží pro sezónu 2008. Jak problesklo v některých médiích, tak se o účast v šampionátu WRC ucházelo Polsko a i nestabilní Kypr. Bohužel právě díky problémům s infrastrukturou v Polsku a nejednotnosti automobilových federací na Kypru se obě soutěže do kalendáře nedostaly. Překvapením je zařazení soutěže Jordan Rally a Mexika. Podrobnější charakteristiky jednotlivých soutěží uvedu v dalším článku.
Kalendář mistrovství světa rally 2008:
FIA World Rally Championship 24. – 27. 1. MC Rallye Automobile Monte Carlo 08. – 10. 2. SWE Uddeholm Swedish Rally 28. 2. – 2. 3. MEX Rally Mexico 27. – 30. 3. ARG Rally Argentina 24. – 27. 4. HKJ Jordan Rally WRC 16. – 18. 5. I Rallye d'Italia Sardegna 29. 5. – 1. 6. GR BP Ultimate Acropolis Rally 13. – 15. 6. TR Rally of Turkey 31. 7. – 3. 8. FIN Neste Oil Rally Finland 15. – 17. 8. D ADAC Rallye Deutschland 28. – 31. 8. NZ Rally of New Zealand 2. – 5. 10. ESP Rallye de Espana 10. – 12. 10. F Rallye de France – Tour de Corse 24. – 26. 10. JAP Rally Japan 28. – 30. 11. GB Wales Rally GB FIA Šampionát produkčních vozů ( PCWRC) 8. – 10. 2. SWE Uddeholm Swedish Rally 27. – 30. 3. ARG Rally Argentina 29. 5. – 1. 6. GR BP Ultimate Acropolis Rally 28. – 31. 8. NZ Rally of New Zealand 19. – 21. 9. AUS Rally Australia 24. – 26. 10. JAP Rally Japan 28. – 30. 11. GB Wales Rally GB
FIA Juniorské mistrovství světa (JRC) 24. – 27. 4. HKJ Jordan Rally WRC 16. – 18. 5. I Rallye d'Italia Sardegna 13. – 15. 6. TR Rally of Turkey 31. 7. – 3. 8. FIN Neste Oil Rally Finland 15. – 17. 8. D ADAC Rallye Deutschland 2. – 5. 10. ESP Rally de Espana
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.