JAPONSKO - SHAKEDOWN; Dnes proběhl tradiční čtvrteční shakedown. Pořadatel vybral trať superspeciálky, která však není příliš typická pro rally Japan. V místě konání soutěže panuje slunečné počasí s teplotou okolo jedenácti stupňů.
Překvapení v rámci testovací RZ připravil tým SUBARU WRT se dvěma nejrychlejšími časy, následují oba piloti továrního CITROËNU . Trochu zklamáním je výkon Hirvonena, ale jak vidíte v tabulce, odstupy byly minimální. Tradiční časy zajížděl MUNCHI´S FORD.
Zajímavostí je změna spolujezdce Lezska Kuzaje, je jím velšan Graig Perry, spolujezdce změnil rovněž Frederico Villarga, nově jede s Jose Diazem. Mark Higgins pojede se zdravotním handicapem, minulý týden si totiž zlomil při nehodě klíční kost.
Zaznělo na tiskové konferenciARAI (PCWRC) Nemusím za každou cenu vyhrát, chci zajíždět časy stejné jako Pozzo a Higgins.
LOEB (WRC) Když budu poražen od Marcuse, můžu se už nejspíše rozloučit s titulem. Musím vyvinout tlak a donutit ho k chybě.
Malcolm Wilson – šéf Fordu Ještě jsme se nerozhodli kdo bude příští rok týmovou jedničkou po odchodu Marcuse, již tato rally ale může hodně napovědět.
Výsledky shakedownu1 Solberg P. Subaru Impreza WRC 2,24.4 2 Atkinson Subaru Impreza WRC 2,25.5 3 Sordo Citroën C4 WRC 2,25.6 4 Loeb Citroën C4 WRC 2,27.2 5 Grönholm Ford Focus 07 WRC 2,27.4 6 Stohl Citroën Xara WRC 2,27.9 6 Villarga Ford Focus 06 WRC 2,27.9 8 Solberg H. Ford Focus 06 WRC 2,28.0 9 Hirvonen Ford Focus 07 WRC 2,28.6 10 Latvala Ford Focus 06 WRC 2,28.8 11 Pons Subaru Impreza WRC 2.29,3 12 Wilson Ford Focus 06 WRC 2,29.5 13 Companc Ford Focus 06 WRC 2,30.3
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.