Po dvou evropských asfaltových podnicích zavítají jezdci mistrovství světa v rally opět na šotolinu, tentokrát do Japonska. Na jezdce čekají už nadcházející víkend nevyzpytatelné, často velice úzké lesní cestičky, a hlavně stejně nevyzpytatelné japonské proměnlivé počasí.
Tato rally je v kalendáři mistrovství světa od roku 2004. Vzhledem ke vzdálenosti soutěže od centrál většiny týmů se rally účastní většinou silné tovární týmy a účastníci PCWRC. Nesmíme taky zapomenout na místní matadory.
TRAŤ
Soutěž je situována na nejsevernější japonský ostrov Hokkaido, do města Obihiro. Na soutěžící čeká čtvrteční shakedown a 355 ostrých km rozdělených do tří dnů. První den posádky absolvují 105,96 km RZ na čtyřech úsecích, vždy dvakrát, večer následuje superspeciálka v Obihiru. První RZ startuje 26.10. 0:33 našeho času.
Druhá etapa je nejdelší, RZ měří 146,58 km RZ na 5ti úsecích, zase vždy dvakrát, a večer následuje superspeciálka v Obihiru. V této etapě je nejdelší zkouška soutěže měřící 34,96 km.
Třetí etapa čítá 102 ostrých kilometrů na 3 úsecích vždy dvakrát, opět zakončených superspeciálkou.
Pořadatelé letos vycházeli především z loňských úseků, vždy ale s několika kosmetickými úpravami. Superspeciálka RZ 9/10/19/20/27 Obihiro se naposled jela v roce 2006, zbytek trati vychází z roku 2004 a 2005.
FAVORITÉ
Letošní sezóna je poznamenaná obrovsky vyrovnanou bitvou o světový titul. Gronholm má na druhého Loeba náskok 4 body. Nesmíme však zapomenout, že v loňském ročníku zvítězil Loeb a to o pouhých 5,6 vteřiny před Gronholmem. O dalších 45 vteřin zpět byl Hirvonen. Odstup ostatních posádek se pohyboval v řádu minut. Tolik loni.
Pojďme v rychlosti projít startovní listinu. Loebovi bude krýt záda jako loni nešťastně vyloučený Dani Sordo, u Fordů vsadili na osvědčenou dvojku Gronholm a Hirvonen. Vozy těchto týmů můžeme očekávat v první pětce. Překvapit může jako loni Atkinson se Subaru a pokud se dobře vyspí tak i Solberg. Rovněž překvapit může Stohl s Xarou Kronosu. Tým Stobart Ford nasadí Wilsona a Henniga Solberga, velmi pěkné výkony podává Latovala jedoucí opět za Stobart Ford. Sbírat zkušenosti jede tým Munchi´s Ford WRT. Jako trojka Subaru jede Xevi Pons.
Rally Japan je součástí PCWRC , tudíž nemohou chybět přední týmy této kategorie. Arai, Higgins a Sohlberg. Jediným kdo startoval loni je Arai, ale s WRC. Startuje i loňský vítěz Nutahara a loni druhý v ČR známý Pozzo. Překvapit může mladý Flodin. Z našim fanouškům známých jezdců se již opět zúčastní Leszek Kuzaj.
Startovní listina čítá 116 posádek. Tovární týmy Citroen Total , BP Ford World Rally Team , Subaru World Rally Team , polotování OMV Kronos, Stobart FORD, Munchi´s FORD WRT. A také soutěžíci PC WRC a místní matadoři.
ČASOVÝ HARMONOGRAM
Vzhledem k časovému posunu ČR oproti Japonsku zde uvedu časový harmonogram soutěže i „našimi“ časy . A pozor již dnes SHAKEDOWN.
DAY I
Start - Kita Aikoku 06:00 - 26.10.
RZ1 Pawse Kamuy reverse 1 9,03 km 07:33 - [26.10 00:33 CZ]
RZ2 Cup Kamuy 1 13,95 km 08:13 - [26.10 01:13 CZ]
RZ3 Kimun Kamuy 1 26,03 km 08:36 - [26.10 01:36 CZ]
RZ4 Rikubetsu 1 2,73 km 09:29 - [26.10 02:29 CZ]
Service A - Kita Aikoku - 30 min in11:32
RZ5 Pawse Kamuy reverse 2 9,03 km 13:35 - [26.10 06:35 CZ]
RZ6 Cup Kamuy 13,95 km 14:15 - [26.10 07:15 CZ]
RZ7 Kimun Kamuy 2 26,03 km 14:38 - [26.10 07:38 CZ]
RZ8 Rikubetsu 2 2,73 km 15:31 - [26.10 08:31 CZ]
RZ9 Obihiro 1 1,35 km 17:44 - [26.10 10:44 CZ]
RZ10 Obihiro 2 1,35 km 17:54 - [26.10 10:54 CZ]
Flexi Service B - Kita Aikoku - 45 min in 18:07
Etapa celkem 106,18 km
DAY II
Service C - Kita Aikoku - 10 min 05:05 - 27.10.
RZ11 Rikubetsu 3 2,73 km 07:13 - [27.10 00:13 CZ]
RZ12 Puray 1 34,96 km 07:44 - [27.10 00:44 CZ]
RZ13 Niueo 1 20,75 km 08:23 - [27.10 01:23 CZ]
RZ14 Sipirkakim 1 22,43 km 09:01 - [27.10 02:01 CZ]
Service D - Kita Aikoku - 30 min in11:16
RZ15 Rikubetsu 4 2,73 km 13:44 - [27.10 06:44 CZ]
RZ16 Puray 2 34,96 km 14:15 - [27.10 07:15 CZ]
RZ17 Niueo 2 20,75 km 14:54 - [27.10 07:54 CZ]
RZ18 Sipirkakim Short 4,67 km 15:47 - [27.10 08:47 CZ]
RZ19 Obihiro 3 1,35 km 17:57 - [27.10 10:57 CZ]
RZ20 Obihiro 4 1,35 km 18:07 - [27.10 11:07 CZ]
Flexi Service E - Kita Aikoku - 45 min in18:20
Etapa celkem146,68 km
DAY III
Service F - Kita Aikoku - 10 min 05:40 - 28.10.
RZ21 Rera Kamuy 1 8,76 km 07:06 - [28.10 00:06 CZ]
RZ22 Panke Nikorpet 1 17,04 km 07:29 - [28.10 00:29 CZ]
RZ23 Penke 1 22,19 km 08:09 - [28.10 01:09 CZ]
Service G- Kita Aikoku - 30 min09:49
RZ24 Rera Kamuy 2 8,76 km 11:35 - [28.10 04:35 CZ]
RZ25 Panke Nikorpet 2 17,04 km 11:58 - [28.10 04:58 CZ]
RZ26 Penke 2 22,19 km 12:38 - [28.10 05:38 CZ]
RZ27 Obihiro 5 1,35 km 14:33 - [28.10 07:33 CZ]
Podium15:00
Etapa celkem 97,33 km Soutěž celkem 350,19 km
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.