Najdeme společně vhodného kandidáta na sedadlo spolujezdce ve Škodě Fabia R5 ?
Přelom února a března patří v kalendáři tradiční zlínské rally - hokejové benefici Rally Ice Tour. Bohužel situace kolem onemocnění covid 19, potažmo epidemiologická situace na území naší republiky v této chvíli nepřeje konání žádných akcí, tudíž ani Rally Ice Tour se prozatím nemůže uskutečnit.... Organizátoři ovšem ještě nehodili flintu do žita a plánují uskutečnit akci v pozdějším termínu za předpokladu zklidnění situace kolem koronaviru. "Samozřejmě je nám moc líto, že musíme naši benefici odložit. Plánovat ale v téhle nejisté a nelehké době jakoukoliv akci není příliš vhodné. Musíme tedy počkat, až se situace zklidní a opět budeme moci rozdávat radost lidem, ke kterým byl a nebo je osud opravdu krutý," slibuje hlavní organizátor Vladimír Barvík.
Za dobu trvání rozzářila Rally Ice Tour úsměvy již pěkné řádce hendikepovaných dětí (RIT 2017) - foto Jiří Zaňát
Přestože se zlínská benefice zatím neuskuteční, díky štěstí a trochu i náhodě se podařilo pořadatelům získat svezení ve špičkovém voze Škoda Fabia R5 s jedním z předních českých pilotů. Akce je navíc zastřešena samotným týmem Škoda Motorsport a pořadatelé Rally Ice Tour by jej rádi věnovali na dobrou věc. Přicházejí tedy s výzvou pro všechny fandy motorsportu se srdcem na pravém místě. "Moc rádi bychom tento skvělý zážitek věnovali některému fandovi motorsportu s hendikepem, který by za normálních okolností o svezení ve špičkovém voze po boku skvělého pilota mohl opravdu jen snít. Prosíme tedy fandy motorsportu, hokeje i naší akce Rally Ice Tour, aby v případě, že kolem sebe někoho takového znají a k tomuto zážitku by mu rádi pomohli, mě kontaktovali a to nejlépe emailem," prosí fanoušky o pomoc při hledání vhodného kandidáta na horké sedadlo spolujezdce Barvík.
Rally Ice Tour pravidelně podporují přední piloti domácí soutěžní scény ale také osobnosti ze světa šoubyznysu (z leva J. Peták, L. Langmajer, R. Kresta - RIT 2017) foto Jiří Zaňát
Kontaktní email pro zasílání tipů je: vladimir.barvik@volny.cz, do předmětu emailu je třeba napsat RIT 2021 SPOLUJEZDEC.
9. ročník Rally Ice Tour 2018 obohatila svou účastí posádka továrního týmu Jan Kopecký a Pavel Dresler - foto Jiří Zaňát
V případě více vhodných kandidátů si organizátoři vyhrazují právo na výběr šťastlivce, který si zážitek naplno vychutná. O podrobnostech svezení bude vybraná osoba informována zpětně v emailu a poté i telefonicky.
Těsně před propuknutím blázince jménem COVID v roce 2020 stihli organizátoři dát dohromady opět krásný finanční obnos pro Karolínku Dejovou z Kopřivnice - foto Jan Dušek
Pořadatelé Rally Ice Tour děkují všem, kdo se zapojí do hledání vhodného kandidáta, ale i všem podporovatelům této skvělé benefice. Zároveň vám také přejí v této nelehké době hlavně pevné zdraví, ale také spoustu respektu a ohleduplnosti hlavně vůči svým blízkým.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.