Ekström prišiel o možné víťazstvo zásluhou tímového kolegu. Slušný výsledok zaznamenal aj trápiaci sa Opel.
Na trati holandského zadvoortu v tesnej blízkosti pobrežia panovalo jasné počasie s toplotou okolo 22°C a teplotou asfaltu 25°C.
Svoju štartovnú pozíciu si po zhasnutí semaforu na čele ustrážil Bernd Schneider nasledovaný Frentzenom a Ekströmom. Nočnú moru zažíval v tej chvíli Jamie Green, ktorý zostal stáť na štarte, ale po krátkej chvíli sa pustil aj on do pretekania. Prepadol sa však až o desať miest.
Poradie na čele po prvom kole tak bolo: Schneider, Frentzen, Ekström, Paffett, Abt, Stipler.
V druhom kole sa ako prvým odstupujúcim stal Jean Alesi na Mercedese po defekte na jeho ľavom prednom kolese. Následne narazil do bariér, pričom takmer došlo k zraneniu fotografa zachytávajúceho túto udalosť. V tom čase došlo k predbehnutiu Marcela Fässlera nezadržateľným Paffettom.
Príchodom šiesteho kola zamieril ako prvý do boxov Gary Paffett z piatej pozície a o kolo neskôr aj vedúci muž pretekov Bernd Schneider a spolu s ním Stippler a McNish.. Na dlhú dobu sa stal vedúcim pretekárom Heinz-Harald Frentzen nasledovaný Mattiasom Ekströmom.
Mika Hakkinen si opäť vybral všetkú smolu, keď v deviatom kole dostal ťukanec od Manuela Reutera a Mika si tak opäť mohol poobzerať trať panoramaticky pri jeho hodinách. Zaradil sa takmer na záver štartovného poľa, ale v priebehu sa dokázal postupne predrať na celkové dvanáste miesto. Reuter za tento incident zinkasoval trest prejazdu boxami.
Pri nájazde do prvej zákruty nedokázal v pätnástom kole dobrzdiť opäť Schneider a tento krát vytlačil Capella mimo trať, čím ho pripravil o ďalšie pokračovanie v pretekoch.
Zákulisie si najviac všímalo, ako dopadnú zastávky oboch rivalov v šampionáte medzi Paffettom a Kristensenom. Podľa všetkého to vyzeralo na možný zisk pozície pre Ekströma po zastávke Paffetta v boxoch. Ekströmov tímový kolega sa však ako tímový hráč nezachoval a v jednej zo zákrut zbrzdil Mattiasa natoľko, že na cielovej rovine sa zaradil tesne za Paffetta vychádzajúceho z boxov.
V 25. kole, kedy už mala väčšina štartovného poľa povinné dve zastávky v boxoch za sebou, bolo poradie nasledovné: Kristensen, Tomczyk, Paffett, Ekström, Frentzen, Fässler, Green, Spengler. Abt, Schneider. Tomczyk následne na to zašiel do boxov a Gary Paffett tak mal pred sebou už iba Kristensena, ktorý si posledné boxy odbil o dve kolá neskôr.
Vedúcim mužom sa tak stal Gary Paffett a pred svojim prenasledovatelom Mattiasom si vytváral slušný nádskok. Šéf Opelu Volker Strycek sa radoval a zároveň tŕpol do poslednej chvíle, pretože na treťom mieste sa preháňal nikým neohrozený Heinz-Harald Frentzen nasledovaný skupinkou, kde na čele takisto panoval Opel Marcela Fässlera.
Práve táto skupinka v zložení Fässler, Kristensen a Tomczyk bojujúca o štvrté miesto sa postarala o divácky zážitok záveru pretekov. Tesne za sebou jazdili niekoľko kôl, ale až posledná zákruta pred cielom v záverečnom kole sa stala rozhodujúca o toto umiestnenie, kedy Tom Kristensen využil drobného zaváhania Fässlera a mal čo robiť, aby pred seba nepustil aj Martina Tomczyka.
Gary Paffett tak po štvrtý krát v tomto roku zopakoval svoje víťazstvo a opäť sa dostal do čela šampionátu pred Mattiasom Ekströmom. Pekné tretie miesto si podobne ako v Brne zabezpečil Heinz-Harald Frentzen.
Foto: dtm.de
Výsledky pretekov v Zandvoorte
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.