Ekström prišiel o možné víťazstvo zásluhou tímového kolegu. Slušný výsledok zaznamenal aj trápiaci sa Opel.
Na trati holandského zadvoortu v tesnej blízkosti pobrežia panovalo jasné počasie s toplotou okolo 22°C a teplotou asfaltu 25°C.
Svoju štartovnú pozíciu si po zhasnutí semaforu na čele ustrážil Bernd Schneider nasledovaný Frentzenom a Ekströmom. Nočnú moru zažíval v tej chvíli Jamie Green, ktorý zostal stáť na štarte, ale po krátkej chvíli sa pustil aj on do pretekania. Prepadol sa však až o desať miest.
Poradie na čele po prvom kole tak bolo: Schneider, Frentzen, Ekström, Paffett, Abt, Stipler.
V druhom kole sa ako prvým odstupujúcim stal Jean Alesi na Mercedese po defekte na jeho ľavom prednom kolese. Následne narazil do bariér, pričom takmer došlo k zraneniu fotografa zachytávajúceho túto udalosť. V tom čase došlo k predbehnutiu Marcela Fässlera nezadržateľným Paffettom.
Príchodom šiesteho kola zamieril ako prvý do boxov Gary Paffett z piatej pozície a o kolo neskôr aj vedúci muž pretekov Bernd Schneider a spolu s ním Stippler a McNish.. Na dlhú dobu sa stal vedúcim pretekárom Heinz-Harald Frentzen nasledovaný Mattiasom Ekströmom.
Mika Hakkinen si opäť vybral všetkú smolu, keď v deviatom kole dostal ťukanec od Manuela Reutera a Mika si tak opäť mohol poobzerať trať panoramaticky pri jeho hodinách. Zaradil sa takmer na záver štartovného poľa, ale v priebehu sa dokázal postupne predrať na celkové dvanáste miesto. Reuter za tento incident zinkasoval trest prejazdu boxami.
Pri nájazde do prvej zákruty nedokázal v pätnástom kole dobrzdiť opäť Schneider a tento krát vytlačil Capella mimo trať, čím ho pripravil o ďalšie pokračovanie v pretekoch.
Zákulisie si najviac všímalo, ako dopadnú zastávky oboch rivalov v šampionáte medzi Paffettom a Kristensenom. Podľa všetkého to vyzeralo na možný zisk pozície pre Ekströma po zastávke Paffetta v boxoch. Ekströmov tímový kolega sa však ako tímový hráč nezachoval a v jednej zo zákrut zbrzdil Mattiasa natoľko, že na cielovej rovine sa zaradil tesne za Paffetta vychádzajúceho z boxov.
V 25. kole, kedy už mala väčšina štartovného poľa povinné dve zastávky v boxoch za sebou, bolo poradie nasledovné: Kristensen, Tomczyk, Paffett, Ekström, Frentzen, Fässler, Green, Spengler. Abt, Schneider. Tomczyk následne na to zašiel do boxov a Gary Paffett tak mal pred sebou už iba Kristensena, ktorý si posledné boxy odbil o dve kolá neskôr.
Vedúcim mužom sa tak stal Gary Paffett a pred svojim prenasledovatelom Mattiasom si vytváral slušný nádskok. Šéf Opelu Volker Strycek sa radoval a zároveň tŕpol do poslednej chvíle, pretože na treťom mieste sa preháňal nikým neohrozený Heinz-Harald Frentzen nasledovaný skupinkou, kde na čele takisto panoval Opel Marcela Fässlera.
Práve táto skupinka v zložení Fässler, Kristensen a Tomczyk bojujúca o štvrté miesto sa postarala o divácky zážitok záveru pretekov. Tesne za sebou jazdili niekoľko kôl, ale až posledná zákruta pred cielom v záverečnom kole sa stala rozhodujúca o toto umiestnenie, kedy Tom Kristensen využil drobného zaváhania Fässlera a mal čo robiť, aby pred seba nepustil aj Martina Tomczyka.
Gary Paffett tak po štvrtý krát v tomto roku zopakoval svoje víťazstvo a opäť sa dostal do čela šampionátu pred Mattiasom Ekströmom. Pekné tretie miesto si podobne ako v Brne zabezpečil Heinz-Harald Frentzen.
Foto: dtm.de
Výsledky pretekov v Zandvoorte
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.