Ekström prišiel o možné víťazstvo zásluhou tímového kolegu. Slušný výsledok zaznamenal aj trápiaci sa Opel.
Na trati holandského zadvoortu v tesnej blízkosti pobrežia panovalo jasné počasie s toplotou okolo 22°C a teplotou asfaltu 25°C.
Svoju štartovnú pozíciu si po zhasnutí semaforu na čele ustrážil Bernd Schneider nasledovaný Frentzenom a Ekströmom. Nočnú moru zažíval v tej chvíli Jamie Green, ktorý zostal stáť na štarte, ale po krátkej chvíli sa pustil aj on do pretekania. Prepadol sa však až o desať miest.
Poradie na čele po prvom kole tak bolo: Schneider, Frentzen, Ekström, Paffett, Abt, Stipler.
V druhom kole sa ako prvým odstupujúcim stal Jean Alesi na Mercedese po defekte na jeho ľavom prednom kolese. Následne narazil do bariér, pričom takmer došlo k zraneniu fotografa zachytávajúceho túto udalosť. V tom čase došlo k predbehnutiu Marcela Fässlera nezadržateľným Paffettom.
Príchodom šiesteho kola zamieril ako prvý do boxov Gary Paffett z piatej pozície a o kolo neskôr aj vedúci muž pretekov Bernd Schneider a spolu s ním Stippler a McNish.. Na dlhú dobu sa stal vedúcim pretekárom Heinz-Harald Frentzen nasledovaný Mattiasom Ekströmom.
Mika Hakkinen si opäť vybral všetkú smolu, keď v deviatom kole dostal ťukanec od Manuela Reutera a Mika si tak opäť mohol poobzerať trať panoramaticky pri jeho hodinách. Zaradil sa takmer na záver štartovného poľa, ale v priebehu sa dokázal postupne predrať na celkové dvanáste miesto. Reuter za tento incident zinkasoval trest prejazdu boxami.
Pri nájazde do prvej zákruty nedokázal v pätnástom kole dobrzdiť opäť Schneider a tento krát vytlačil Capella mimo trať, čím ho pripravil o ďalšie pokračovanie v pretekoch.
Zákulisie si najviac všímalo, ako dopadnú zastávky oboch rivalov v šampionáte medzi Paffettom a Kristensenom. Podľa všetkého to vyzeralo na možný zisk pozície pre Ekströma po zastávke Paffetta v boxoch. Ekströmov tímový kolega sa však ako tímový hráč nezachoval a v jednej zo zákrut zbrzdil Mattiasa natoľko, že na cielovej rovine sa zaradil tesne za Paffetta vychádzajúceho z boxov.
V 25. kole, kedy už mala väčšina štartovného poľa povinné dve zastávky v boxoch za sebou, bolo poradie nasledovné: Kristensen, Tomczyk, Paffett, Ekström, Frentzen, Fässler, Green, Spengler. Abt, Schneider. Tomczyk následne na to zašiel do boxov a Gary Paffett tak mal pred sebou už iba Kristensena, ktorý si posledné boxy odbil o dve kolá neskôr.
Vedúcim mužom sa tak stal Gary Paffett a pred svojim prenasledovatelom Mattiasom si vytváral slušný nádskok. Šéf Opelu Volker Strycek sa radoval a zároveň tŕpol do poslednej chvíle, pretože na treťom mieste sa preháňal nikým neohrozený Heinz-Harald Frentzen nasledovaný skupinkou, kde na čele takisto panoval Opel Marcela Fässlera.
Práve táto skupinka v zložení Fässler, Kristensen a Tomczyk bojujúca o štvrté miesto sa postarala o divácky zážitok záveru pretekov. Tesne za sebou jazdili niekoľko kôl, ale až posledná zákruta pred cielom v záverečnom kole sa stala rozhodujúca o toto umiestnenie, kedy Tom Kristensen využil drobného zaváhania Fässlera a mal čo robiť, aby pred seba nepustil aj Martina Tomczyka.
Gary Paffett tak po štvrtý krát v tomto roku zopakoval svoje víťazstvo a opäť sa dostal do čela šampionátu pred Mattiasom Ekströmom. Pekné tretie miesto si podobne ako v Brne zabezpečil Heinz-Harald Frentzen.
Foto: dtm.de
Výsledky pretekov v Zandvoorte
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?