Audi s Opelom si verili na zisk pole position, ale to im po dlhej dobe vyfúkol Bernd Schneider na Mercedese.
Bernd Schneider - Mercedes - pole position: Som nesmierne potešený zo zabezpečenia môjho prvého pole position od roku 2003 v Doningtone. Po prebojovaní do Super pole v poslednej chvýli som si v jednom meranom kole veril. Auto pracovalo v Super pole skvele, takže som mal šancu tlačiť až do konca môjho kola.
Marcel Fässler - Opel - 2. miesto na štarte: Fantastický výsledok pre Opel. Zandvoort nám sedí perfektne. Zajtrajšie preteky budú napínavé s tuhým bojom.
Heinz-Harald Frentzen - Opel - 3. miesto: Dobré auto, dobrý tím, všetko je fajn. Zajtrajší štart z prvého a druhého radu je fantastický výsledok pre Opel.
Norbert Haug - riaditeľ Mercedes-Benz Motorsport: Je skvelé vidieť Bernda späť na pole. Gary Paffett dnes nemal predpoklady na jeho najlepšie kolo, ale cez to všetko si zabezpečil štvrtú štartovnú pozíciu. Každý predviedol skvelý šport. Inšpirovali obe skupiny, zanietencov na tribúnach aj televíznych divákov.
Volker Strycek - riaditeľ Opel Motorsport: Som skutočne potešený a chcem sa poďakovať celému tímu. Je skvelé zabezpečiť si prvý a druhý rad na štarte. Vectra GTS V8 sa ukázala ako konkerencieschopná počas celej dĺžky víkendu. Dúfam, že budeme schopní pokračovať touto cestou aj zajtra.
Dr. Wolfgang Ullrich - riaditeľ Audi Motorsport: Je skvelé mať päť áut v prvej desiatke, ale samozrejme sme dúfali v zisk pole position. Niektorí jazdci robili drobné chyby, niektorí zase väčšie. V Super Pole sa musíte chybám vyvarovať. Na druhej strane preteky sú zajtra a zajtrajšok je iný deň.
Foto: AUTO NEWS NETWORK
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?