Do pretekov mierne zasiahlo počasie a po hrubej chybe Paffetta si Audi vybojovalo double.
O tretie miesto medzi sebou tvrdo bojovali Ekström so Schneiderom, tesne nasledovaný Aiellom. Ekström mal zjavne problémy, pretože za krátko prestalo pršať a mokré pneumatiky si už neplnili pri vysýchajúcej trati svoju úlohu. Svoju pozíciu ustrážil a ako prvý pilot štartovného pola zamieril do boxov spolu so svojim súperom. Mechanici Schneidera zvládli zastávku lepšie, ale nebolo mu to dlho platné, pretože po výmene pneumatík si Mattias dovolil Schneidera predbehnúť vonkajškom jednej zo zákrut a začal si výrazne vytvárať nádskok a približovať sa druhému Mikovi. Následne na to prvú povinnú zastávku absolvoval zvyšok štartovného pola.
Vzhľadom k podmienkam na trati nedochádzalo k častým súbojom. Zaujímavý bol však boj o trináste miesto. Fassler tvrdo atakoval Stipplera a aj cez veľmi pekný defenzívny súboj zo strany Fasslera, útoku neodolal a na konci cielovej roviny súboj prehral. Následne na tomto istom mieste stratil Frentzen desiate miesto po jazdeckej chybe. Začiatkom dvadsiateho tretieho kola otvoril Jamie Green druhú sériu zastávok. Aiello pridlho stál v boxoch, čo nahralo do kariet Alesimu. Šestnásť kôl pred koncom došlo k zlomu na čele. Svoju poslednú zastávku si odbil aj druhý jazdiaci Mika Hakkinen, ale napriek skvelej práci mechanikov nedokázal rútiacemu sa Ekstromovi odolať a na konci cielovej rovinky sa po výjazde z boxov tesne zaradil za neho.
Na čele jazdiaci Gary Paffett urobil následne hrubú dvojitú chybu pri jeho povinnej zastávke a pripravil sa jasne nielen o prvé miesto, ale aj o pódiové umiestnenie. Nielen že netrafil k svojim mechanikom a zle zaparkoval, ale pri výjazde z pit lane preťal bielu čiaru. Medzičasom prišiel Mika o ďalšiu pozíciu a Kristensen sa stal prenasledovateľom vedúceho Ekströma. Záver pretekov sľuboval ešte zaujímavé momenty, pretože tri kola pred koncom znovu začalo pršať. Tvrdo bojoval koniec pola v podobe Kaffera, Capella a Reutera. Mika stihol ešte v poslednom kole prísť s tímovým kolegom o pódium a napriek drobnému súboju vyzeralo predbehnutie viac než nahraté. Paffett predsa len potrebuje každý bod k dobru, ale tento manéver nie je tou najlepšou ukážkou pravého súťaženia. Ekström si svojou viac než perfektnou jazdou vybojoval prvenstvo a Audi tak získalo double. Foto: Audi Sport Press, Marek FELT eWRC.CZ, Opel Performance, dtm.de
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.