Do pretekov mierne zasiahlo počasie a po hrubej chybe Paffetta si Audi vybojovalo double.
O tretie miesto medzi sebou tvrdo bojovali Ekström so Schneiderom, tesne nasledovaný Aiellom. Ekström mal zjavne problémy, pretože za krátko prestalo pršať a mokré pneumatiky si už neplnili pri vysýchajúcej trati svoju úlohu. Svoju pozíciu ustrážil a ako prvý pilot štartovného pola zamieril do boxov spolu so svojim súperom. Mechanici Schneidera zvládli zastávku lepšie, ale nebolo mu to dlho platné, pretože po výmene pneumatík si Mattias dovolil Schneidera predbehnúť vonkajškom jednej zo zákrut a začal si výrazne vytvárať nádskok a približovať sa druhému Mikovi. Následne na to prvú povinnú zastávku absolvoval zvyšok štartovného pola.
Vzhľadom k podmienkam na trati nedochádzalo k častým súbojom. Zaujímavý bol však boj o trináste miesto. Fassler tvrdo atakoval Stipplera a aj cez veľmi pekný defenzívny súboj zo strany Fasslera, útoku neodolal a na konci cielovej roviny súboj prehral. Následne na tomto istom mieste stratil Frentzen desiate miesto po jazdeckej chybe. Začiatkom dvadsiateho tretieho kola otvoril Jamie Green druhú sériu zastávok. Aiello pridlho stál v boxoch, čo nahralo do kariet Alesimu. Šestnásť kôl pred koncom došlo k zlomu na čele. Svoju poslednú zastávku si odbil aj druhý jazdiaci Mika Hakkinen, ale napriek skvelej práci mechanikov nedokázal rútiacemu sa Ekstromovi odolať a na konci cielovej rovinky sa po výjazde z boxov tesne zaradil za neho.
Na čele jazdiaci Gary Paffett urobil následne hrubú dvojitú chybu pri jeho povinnej zastávke a pripravil sa jasne nielen o prvé miesto, ale aj o pódiové umiestnenie. Nielen že netrafil k svojim mechanikom a zle zaparkoval, ale pri výjazde z pit lane preťal bielu čiaru. Medzičasom prišiel Mika o ďalšiu pozíciu a Kristensen sa stal prenasledovateľom vedúceho Ekströma. Záver pretekov sľuboval ešte zaujímavé momenty, pretože tri kola pred koncom znovu začalo pršať. Tvrdo bojoval koniec pola v podobe Kaffera, Capella a Reutera. Mika stihol ešte v poslednom kole prísť s tímovým kolegom o pódium a napriek drobnému súboju vyzeralo predbehnutie viac než nahraté. Paffett predsa len potrebuje každý bod k dobru, ale tento manéver nie je tou najlepšou ukážkou pravého súťaženia. Ekström si svojou viac než perfektnou jazdou vybojoval prvenstvo a Audi tak získalo double. Foto: Audi Sport Press, Marek FELT eWRC.CZ, Opel Performance, dtm.de
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.