Okruh Norisring dnes zažil desiatky tvrdých súbojov a strkaníc.
Hneď na štartovnom rošte stratil Bruno Spengler niekoľko pozícií po tom, čo oneskorene vyštartoval. Víťaz kvalifikácie Kristensen neodolal útoku Garyho Paffetta, ktorý ho dostal v tvrdom súboji v prvej ostrej zákrute Grundig-Kehre. Toto isté miesto sa stalo osudným pre Frentzena, McNisha a Kaffera po vzájomnej kolízii. Všetci však pokračovali naďalej v pretekoch, aj keď u McNisha neskoršie došlo následkom nárazu k strate predného krytu motora. Poradie na čele, po prvom kole bolo následovné: Paffett, Alesi, Kristensen, výborne odštartovaný Hakkinen, Ekström a Green. Takmer od začiatku dochádzalo k tvrdému útoku medzi druhým Alesim a tretím Kristensenom. V štvrtom kole bývalý pilot F1 neodolal a výjazdom z druhej zákruty mu patrila provizórna bronzová priečka.
Prvá zákruta bola dnes smutná pre mnoho pilotov. V štvrtom kole v nej postrčil Stefan Mücke Franka Stipplera. Mücke si za tento manéver vyslúžil trest prejazdu boxami. Po hodinách mohol Stippler pokračovať v pretekoch. To si už nemohol povedať výborne jazdiaci Mika Hakkinen, pretože o kolo neskôr ho z ďalšieho boja vyradil Jamie Green v súboji s Ekströmom. Matias mohol pokračovať ďalej, ale Mika skončil okamžite a o kolo neskôr pre problémy s autom po kolízii aj Green. Táto kolízia si vyžiadala výjazd Safety Car a takmer všetcia piloti využili trochu predčasne prvé povinné zastávky v boxoch. Poradie v prvej trojke bolo po zastávke a odchode bezpečnostného vozidla na čele bez zmeny v poradí Paffett, Kristensen a Alesi. U Jeana Alesiho jazdiaceho na Mercedese sa ukázali pravdepodobne problémy s motorom a okrem tretieho miesta sa mohol rozlúčiť aj s pretekmi.
Príchodom tridsiateho kola bola opäť prvá zákruta osudná pre Rinalda Capella a napriek tomu, že na trati zanechal celú zadnú časť auta od kolies po náraze do betónovej steny, dokázal ešte dojazdiť do boxov, kde pochopiteľne aj skončil. Na trať opäť vyšiel Safety Car a u mnohých pilotov došlo k poslednej povinnej zastávke v boxoch. Marcel Fässler pre problémy s autom už z boxov nevyšiel a preteky sa pre neho skončili. A opäť ďalšie súboje v prvej zákrute v podaní Stefana Mückeho a Kaffera. Pre stefana to bol dnešný posledný súboj, pretože skončil. Na čele v poslednej tretine dochádzalo s tvrdým súbojom doslova o centimetre. Paffett si vybojoval štvrté miesto s Margaritisom. Margaritisa však krátko na to postrčil Aiello a neskôr ho na tom istom mieste otočil Schneider. Obaja si za to vyslúžili trest prejazdu boxami a "vyššia moc" Aiella následne potrestala poruchou. Reuter a následne Allan McNish, vyhrali medzi tým súboj s Tomczykom o štvrté a piate miesto za vedúcim Paffettom, prekvapivo druhým Christianom Abtom a tretím Ekströmom.
Manuel Reuter sa nechcel tesne pred koncom uspokojiť so štvrtým miestom a spolu s Ekströmom zvádzal tvrdé súboje. Reuterova drzosť nepoznala hraníc a kolo pred koncom Ekströma tvrdo vystrčil v zákrute. Rozhorčené výkriky členov tímu Audi Sport nebolo vhodné prekladať. Ekström našťastie do ciela došiel na švrtom mieste so silne poškodeným autom. Manuel Reuter sa z pódia dlho netešil, pretože stewardi zareagovali takmer okamžite a za tento nešportový manéver dostal navyše tridsať sekúnd penalizáciu a skončil až na deviatom mieste. Z víťazstva sa tak druhý krát za sebou a tretí v sezóne potešil Gary Paffett na Mercedese, ktorého nasledoval so skvelým výkonom Christian Abt na minuločnom Audi A4! Foto: Mercedes-Benz Motorsport, dtm.de, Audi Sport Press, Opel Performance
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.