Okruh Norisring dnes zažil desiatky tvrdých súbojov a strkaníc.
Hneď na štartovnom rošte stratil Bruno Spengler niekoľko pozícií po tom, čo oneskorene vyštartoval. Víťaz kvalifikácie Kristensen neodolal útoku Garyho Paffetta, ktorý ho dostal v tvrdom súboji v prvej ostrej zákrute Grundig-Kehre. Toto isté miesto sa stalo osudným pre Frentzena, McNisha a Kaffera po vzájomnej kolízii. Všetci však pokračovali naďalej v pretekoch, aj keď u McNisha neskoršie došlo následkom nárazu k strate predného krytu motora. Poradie na čele, po prvom kole bolo následovné: Paffett, Alesi, Kristensen, výborne odštartovaný Hakkinen, Ekström a Green. Takmer od začiatku dochádzalo k tvrdému útoku medzi druhým Alesim a tretím Kristensenom. V štvrtom kole bývalý pilot F1 neodolal a výjazdom z druhej zákruty mu patrila provizórna bronzová priečka.
Prvá zákruta bola dnes smutná pre mnoho pilotov. V štvrtom kole v nej postrčil Stefan Mücke Franka Stipplera. Mücke si za tento manéver vyslúžil trest prejazdu boxami. Po hodinách mohol Stippler pokračovať v pretekoch. To si už nemohol povedať výborne jazdiaci Mika Hakkinen, pretože o kolo neskôr ho z ďalšieho boja vyradil Jamie Green v súboji s Ekströmom. Matias mohol pokračovať ďalej, ale Mika skončil okamžite a o kolo neskôr pre problémy s autom po kolízii aj Green. Táto kolízia si vyžiadala výjazd Safety Car a takmer všetcia piloti využili trochu predčasne prvé povinné zastávky v boxoch. Poradie v prvej trojke bolo po zastávke a odchode bezpečnostného vozidla na čele bez zmeny v poradí Paffett, Kristensen a Alesi. U Jeana Alesiho jazdiaceho na Mercedese sa ukázali pravdepodobne problémy s motorom a okrem tretieho miesta sa mohol rozlúčiť aj s pretekmi.
Príchodom tridsiateho kola bola opäť prvá zákruta osudná pre Rinalda Capella a napriek tomu, že na trati zanechal celú zadnú časť auta od kolies po náraze do betónovej steny, dokázal ešte dojazdiť do boxov, kde pochopiteľne aj skončil. Na trať opäť vyšiel Safety Car a u mnohých pilotov došlo k poslednej povinnej zastávke v boxoch. Marcel Fässler pre problémy s autom už z boxov nevyšiel a preteky sa pre neho skončili. A opäť ďalšie súboje v prvej zákrute v podaní Stefana Mückeho a Kaffera. Pre stefana to bol dnešný posledný súboj, pretože skončil. Na čele v poslednej tretine dochádzalo s tvrdým súbojom doslova o centimetre. Paffett si vybojoval štvrté miesto s Margaritisom. Margaritisa však krátko na to postrčil Aiello a neskôr ho na tom istom mieste otočil Schneider. Obaja si za to vyslúžili trest prejazdu boxami a "vyššia moc" Aiella následne potrestala poruchou. Reuter a následne Allan McNish, vyhrali medzi tým súboj s Tomczykom o štvrté a piate miesto za vedúcim Paffettom, prekvapivo druhým Christianom Abtom a tretím Ekströmom.
Manuel Reuter sa nechcel tesne pred koncom uspokojiť so štvrtým miestom a spolu s Ekströmom zvádzal tvrdé súboje. Reuterova drzosť nepoznala hraníc a kolo pred koncom Ekströma tvrdo vystrčil v zákrute. Rozhorčené výkriky členov tímu Audi Sport nebolo vhodné prekladať. Ekström našťastie do ciela došiel na švrtom mieste so silne poškodeným autom. Manuel Reuter sa z pódia dlho netešil, pretože stewardi zareagovali takmer okamžite a za tento nešportový manéver dostal navyše tridsať sekúnd penalizáciu a skončil až na deviatom mieste. Z víťazstva sa tak druhý krát za sebou a tretí v sezóne potešil Gary Paffett na Mercedese, ktorého nasledoval so skvelým výkonom Christian Abt na minuločnom Audi A4! Foto: Mercedes-Benz Motorsport, dtm.de, Audi Sport Press, Opel Performance
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?