Oschersleben: Paffett od startu do cíle

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: Mercedes-Benz Motorsport
ar1 26. června 2005 14:05
Sdílej:

Gary Pafett zvítezil v pátém závodě sezony na okruhu v MOTOPARK Oscherslebenu, kde suverénně držel vedoucí pozici až do cíle.

Pátý závod seriálu DTM se podíval na německou trať MOTOPARK Oschersleben. Start propásl po své chybě držitel Pole position a rekordman z Le Mans (7 vítězství) Tom Kristensen se svým Audi. Propadl se až na předposlední 19. pozici. Za ním jel už jen Mika Hakkinen, kterému vůbec nevyšla kvalifikace. Do vedení se v prvních kolech dostali Green, Paffett, Tomczyk, Aiello, Ekström, McNish a sedmý Stippler. Na konci šestého kola zajeli první jezdci do boxů (Schneider, Mücke, Fässler, Capello, Reuter, Alesi a Abt). V 7. kole zajel do boxů i Mika hakkinen, který vyjel od mechaniků dříve, než měl bez levého zadního kola. V 9. kole si vypil kalich hořkosti až do dna, když se nevlezl do jedné ze zatáček a doslova zapích svůj Mercedes do hlíny v záchytné zóně. Závodní víkend v Oscherslebenu se mikovi vubec nezdařil. Green s Paffettem zajeli k 1. zastávce do boxu společně v 11. kole. Zastávku lépe zvladl Paffett, avšak boxy zažili velmi napínavý výjezd obou kahoutů, protože vyjížděli těsně vedle sebe... Za překročení rychlosti při 1. zastávce v boxech dostal penalizaci Margaritis projetím boxové uličky. Mattias Ekström se ujal vedení, když většina jezdců odjela do boxů. Vsadil na dlouhou jízdu na prvních pneumatikách, protože vydržel na trati nejdéle a to až do 18. kola. Ekström však nových pneumatik maximálně využil, protože dokázal předjet Tomczyka a také zaútočil na druhého Greena. Ve vedení byl opět Gary Paffett. 18. kol před cílem se tak roztočilo nové kolo rulety, kde hlavní roli sehrali Ekström, Green a Paffett. 14. kol před cílem sváděl jak Ekström, tak i Green velmi těsný souboj. Jamie Green udělal ve vracečce jezdeckou chybu, když pozdě dobrzdil do této táhlé zatáčky, čehož beze zbytku využívá Mattias Ekström. Ekström se tak vydal na stíhací jízdu Garyho Paffetta, který jezdil na první pozici. 12. kol před cílem si vyzkoušel výlet mimo trať díky zlomenému pravému předními kolu Martin Tomczyk, týmový jezdec Ekströma. Tom Kristensen se po špatném startu pomalu prokousával n apřední pozice. Přední jezdci přitom již měli za sebou druhou zastávku v boxech. 10 kol před cílem bylo pořadí: Paffett, Ekström, Green, Schneider a už páty byl Kristensen. Kristensen má v posledních závodech skvělou formu. Kristensen velmi těsně bojoval se Schneiderem o 4. pozici. Ekström v závěru (7 kol) závodu ztrácel na Paffetta jen 3 sekundy. O kolo později stáhnul Ekström další sekundu. Stahovalo se k velkému finiši. Rozdíl mizel každým metrem.. Kristensen měl výrazně rychlejší auto, než Schneiderův Mercedes, ale Schneider jel velmi jistou stopu. McNish jezdil šestý a sedmý byl stále Laurent Aiello se svým Opelem, což by znamenalo další body pro Opel. Také Fässler zajištoval osmou pozicí jeden bod pro Opel. Ekström v posledním kole stahnul ztrátu na Paffetta na pouhé 1,2 sekundy, ale to už na vítězství nestačilo. Gary Paffett zaslouženě zvítězil a vrátil značku Mercedes-Benz na stupeň nejvyšší. Pro Paffetta to je letos již druhé vítězství. Ekström po senzačním výkonu na druhé pozici dojel tento bouřlivý záívod již od kvalifikace. Třetí do cíle dojel Jamie Green, čtvrtý v cíli byl Bernd Schneider a pátý Tom Kristensen, jenž mohl zvítězit po zisku Pole position, ale jeho chyba na startu jej o tuto radost připravila. Za 14 dní se uskuteční další závod, tentokrát městský na okruhu v Norimbergu. Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.