Oschersleben: Paffett od startu do cíle

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: Mercedes-Benz Motorsport
ar1 26. června 2005 14:05
Sdílej:

Gary Pafett zvítezil v pátém závodě sezony na okruhu v MOTOPARK Oscherslebenu, kde suverénně držel vedoucí pozici až do cíle.

Pátý závod seriálu DTM se podíval na německou trať MOTOPARK Oschersleben. Start propásl po své chybě držitel Pole position a rekordman z Le Mans (7 vítězství) Tom Kristensen se svým Audi. Propadl se až na předposlední 19. pozici. Za ním jel už jen Mika Hakkinen, kterému vůbec nevyšla kvalifikace. Do vedení se v prvních kolech dostali Green, Paffett, Tomczyk, Aiello, Ekström, McNish a sedmý Stippler. Na konci šestého kola zajeli první jezdci do boxů (Schneider, Mücke, Fässler, Capello, Reuter, Alesi a Abt). V 7. kole zajel do boxů i Mika hakkinen, který vyjel od mechaniků dříve, než měl bez levého zadního kola. V 9. kole si vypil kalich hořkosti až do dna, když se nevlezl do jedné ze zatáček a doslova zapích svůj Mercedes do hlíny v záchytné zóně. Závodní víkend v Oscherslebenu se mikovi vubec nezdařil. Green s Paffettem zajeli k 1. zastávce do boxu společně v 11. kole. Zastávku lépe zvladl Paffett, avšak boxy zažili velmi napínavý výjezd obou kahoutů, protože vyjížděli těsně vedle sebe... Za překročení rychlosti při 1. zastávce v boxech dostal penalizaci Margaritis projetím boxové uličky. Mattias Ekström se ujal vedení, když většina jezdců odjela do boxů. Vsadil na dlouhou jízdu na prvních pneumatikách, protože vydržel na trati nejdéle a to až do 18. kola. Ekström však nových pneumatik maximálně využil, protože dokázal předjet Tomczyka a také zaútočil na druhého Greena. Ve vedení byl opět Gary Paffett. 18. kol před cílem se tak roztočilo nové kolo rulety, kde hlavní roli sehrali Ekström, Green a Paffett. 14. kol před cílem sváděl jak Ekström, tak i Green velmi těsný souboj. Jamie Green udělal ve vracečce jezdeckou chybu, když pozdě dobrzdil do této táhlé zatáčky, čehož beze zbytku využívá Mattias Ekström. Ekström se tak vydal na stíhací jízdu Garyho Paffetta, který jezdil na první pozici. 12. kol před cílem si vyzkoušel výlet mimo trať díky zlomenému pravému předními kolu Martin Tomczyk, týmový jezdec Ekströma. Tom Kristensen se po špatném startu pomalu prokousával n apřední pozice. Přední jezdci přitom již měli za sebou druhou zastávku v boxech. 10 kol před cílem bylo pořadí: Paffett, Ekström, Green, Schneider a už páty byl Kristensen. Kristensen má v posledních závodech skvělou formu. Kristensen velmi těsně bojoval se Schneiderem o 4. pozici. Ekström v závěru (7 kol) závodu ztrácel na Paffetta jen 3 sekundy. O kolo později stáhnul Ekström další sekundu. Stahovalo se k velkému finiši. Rozdíl mizel každým metrem.. Kristensen měl výrazně rychlejší auto, než Schneiderův Mercedes, ale Schneider jel velmi jistou stopu. McNish jezdil šestý a sedmý byl stále Laurent Aiello se svým Opelem, což by znamenalo další body pro Opel. Také Fässler zajištoval osmou pozicí jeden bod pro Opel. Ekström v posledním kole stahnul ztrátu na Paffetta na pouhé 1,2 sekundy, ale to už na vítězství nestačilo. Gary Paffett zaslouženě zvítězil a vrátil značku Mercedes-Benz na stupeň nejvyšší. Pro Paffetta to je letos již druhé vítězství. Ekström po senzačním výkonu na druhé pozici dojel tento bouřlivý záívod již od kvalifikace. Třetí do cíle dojel Jamie Green, čtvrtý v cíli byl Bernd Schneider a pátý Tom Kristensen, jenž mohl zvítězit po zisku Pole position, ale jeho chyba na startu jej o tuto radost připravila. Za 14 dní se uskuteční další závod, tentokrát městský na okruhu v Norimbergu. Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.