Tovární tým Volvo Polestar Cyan Racing představil na dnešní tiskové konferenci azurově modré Volvo S60 TC1, s nímž se do nadcházející sezony WTCC vydá trojice jezdců ve složení Thed Björk, Néstor Gorilami a bývalý jezdec Lady Nicky Catsburg.
Švédský pilot Thed Björk hájí značku Volvo už od roku 2013, kdy ve skandinávském mistrovství cestovních automobilů vyhrál tři tituly v řadě za sebou a loni přestoupil k továrnímu týmu Polestar Cyan Racing do mistrovství světa.
Staronovou tváří je Argentinec Néstor Gorilami, který se poprvé s Volvem ukázal loni v Japonsku na okruhu Motegi a z obou závodů si odnesl několik bodů. Osmadvacetiletý Gorilami strávil loňský rok v brazilské sérii Stock Car, nicméně letos bude s Volvem cestovat po všech závodech v kalendáři WTCC.
„S týmem jsem první závod absolvoval loni a hned jsem se u v něm cítil jako doma. Věřím, že společně s každým člověkem v týmu, včetně Theda a Nickyho, se dokážeme posunout ve výsledkových listinách,“ prohlásil na tiskové konferenci Gorilami.
Great to see the massive interest to our @FIA_WTCC launch! ???? pic.twitter.com/pY2Aod6Tzc
— Polestar Cyan Racing (@CyanRacing) 27. února 2017
Nicky Catsburg loni pochodoval paddockem ve žluté kombinéze Lada a ruské značce dovezl pět pódiových umístění včetně jednoho vítězství. Jeho služeb tak využilo Volvo a Nizozemce angažovalo do třetího vozu.
„Pokrok týmu Polestar Cyan Racing jsem v roce 2016 velmi pozorně sledoval a jsem rád, že se k němu mohu nyní připojit. Loňské výsledky byly působivé a doufám, že společně s Thedem a Néstorem podáme přesvědčivé výkony, abychom dosáhli našich cílů,“ uvedl Catsburg.
Volvo je po Hondě a Citroënu další potvrzenou značkou ve WTCC. Závodní program pro vozy Lada se bohužel rýsuje velmi pomalu a je otázkou, zdali Lada 9. dubna v Maroku do WTCC vůbec nastoupí.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.