Tovární tým Volvo Polestar Cyan Racing představil na dnešní tiskové konferenci azurově modré Volvo S60 TC1, s nímž se do nadcházející sezony WTCC vydá trojice jezdců ve složení Thed Björk, Néstor Gorilami a bývalý jezdec Lady Nicky Catsburg.
Švédský pilot Thed Björk hájí značku Volvo už od roku 2013, kdy ve skandinávském mistrovství cestovních automobilů vyhrál tři tituly v řadě za sebou a loni přestoupil k továrnímu týmu Polestar Cyan Racing do mistrovství světa.
Staronovou tváří je Argentinec Néstor Gorilami, který se poprvé s Volvem ukázal loni v Japonsku na okruhu Motegi a z obou závodů si odnesl několik bodů. Osmadvacetiletý Gorilami strávil loňský rok v brazilské sérii Stock Car, nicméně letos bude s Volvem cestovat po všech závodech v kalendáři WTCC.
„S týmem jsem první závod absolvoval loni a hned jsem se u v něm cítil jako doma. Věřím, že společně s každým člověkem v týmu, včetně Theda a Nickyho, se dokážeme posunout ve výsledkových listinách,“ prohlásil na tiskové konferenci Gorilami.
Great to see the massive interest to our @FIA_WTCC launch! ???? pic.twitter.com/pY2Aod6Tzc
— Polestar Cyan Racing (@CyanRacing) 27. února 2017
Nicky Catsburg loni pochodoval paddockem ve žluté kombinéze Lada a ruské značce dovezl pět pódiových umístění včetně jednoho vítězství. Jeho služeb tak využilo Volvo a Nizozemce angažovalo do třetího vozu.
„Pokrok týmu Polestar Cyan Racing jsem v roce 2016 velmi pozorně sledoval a jsem rád, že se k němu mohu nyní připojit. Loňské výsledky byly působivé a doufám, že společně s Thedem a Néstorem podáme přesvědčivé výkony, abychom dosáhli našich cílů,“ uvedl Catsburg.
Volvo je po Hondě a Citroënu další potvrzenou značkou ve WTCC. Závodní program pro vozy Lada se bohužel rýsuje velmi pomalu a je otázkou, zdali Lada 9. dubna v Maroku do WTCC vůbec nastoupí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.