Tovární tým Volvo Polestar Cyan Racing představil na dnešní tiskové konferenci azurově modré Volvo S60 TC1, s nímž se do nadcházející sezony WTCC vydá trojice jezdců ve složení Thed Björk, Néstor Gorilami a bývalý jezdec Lady Nicky Catsburg.
Švédský pilot Thed Björk hájí značku Volvo už od roku 2013, kdy ve skandinávském mistrovství cestovních automobilů vyhrál tři tituly v řadě za sebou a loni přestoupil k továrnímu týmu Polestar Cyan Racing do mistrovství světa.
Staronovou tváří je Argentinec Néstor Gorilami, který se poprvé s Volvem ukázal loni v Japonsku na okruhu Motegi a z obou závodů si odnesl několik bodů. Osmadvacetiletý Gorilami strávil loňský rok v brazilské sérii Stock Car, nicméně letos bude s Volvem cestovat po všech závodech v kalendáři WTCC.
„S týmem jsem první závod absolvoval loni a hned jsem se u v něm cítil jako doma. Věřím, že společně s každým člověkem v týmu, včetně Theda a Nickyho, se dokážeme posunout ve výsledkových listinách,“ prohlásil na tiskové konferenci Gorilami.
Great to see the massive interest to our @FIA_WTCC launch! ???? pic.twitter.com/pY2Aod6Tzc
— Polestar Cyan Racing (@CyanRacing) 27. února 2017
Nicky Catsburg loni pochodoval paddockem ve žluté kombinéze Lada a ruské značce dovezl pět pódiových umístění včetně jednoho vítězství. Jeho služeb tak využilo Volvo a Nizozemce angažovalo do třetího vozu.
„Pokrok týmu Polestar Cyan Racing jsem v roce 2016 velmi pozorně sledoval a jsem rád, že se k němu mohu nyní připojit. Loňské výsledky byly působivé a doufám, že společně s Thedem a Néstorem podáme přesvědčivé výkony, abychom dosáhli našich cílů,“ uvedl Catsburg.
Volvo je po Hondě a Citroënu další potvrzenou značkou ve WTCC. Závodní program pro vozy Lada se bohužel rýsuje velmi pomalu a je otázkou, zdali Lada 9. dubna v Maroku do WTCC vůbec nastoupí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.