Hyundai Motorsport již čtvrtým rokem válčí v seriálu automobilových soutěží WRC. Kromě toho však vyvíjí okruhový speciál, který bude založen na pravidlech třídy TCR.
Okruhový speciál TCR bude model i30. Naproti tomu rallyový vůz je založen na menším modelu i20.
"Začátek našeho prvního okruhového projektu je důležitým krokem pro Hyundai Motorsport. Pravidla třídy TCR jsou výborná, což potvrzují stále nové šampionáty po celém světě," řekl šéf Hyundai Motorsport Michel Nandan.
"Bude skvělé, že Hyundai po celém světě tak budou propagovat hned tři závodní programy. Vedle TCR také WRC a R5. Následující měsíce budou velmi náročné pro zákaznické oddělení, které se stará o vývoj vozu TCR a samozřejmě se musí starat i o naše současné zákazníky."
"Jsem si jistý, že se nám podaří dát dohromady silné auto do této neuvěřitelné konkurence. Už se těším, až budeme i30 TCR vídat na startovních roštech po celém světě," dodal Nandan.
Testování nového speciálu by mělo být zahájeno na jaře. První zákazníci obdrží i30 TCR již koncem roku.
Kategorie TCR vznikla v roce 2014 jako levnější varianta MS cestovních vozů FIA WTCC. Šéf TCR Marcello Lotti upozorňoval, že mezinárodní TCR International Series není konkurecí WTCC, spíše předstupeň MS, nicméně vozy TCR má v nabídce již 11 automobilek a další přibývají, zatímco o enormně drahé vozy TC1 pro WTCC je stále menší zájem.
Kromě TCR International Series vznikají národní šampionáty jako TCR Germany, Benelux, Asia, Russia, Italy, China, Middle-East, atd.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?