Hyundai míří na okruhy

Hyundai Motorsport
Hyundai Motorsport, foto: Hyundai Motorsport
iM4 20. února 2017 12:09
Sdílej:

Hyundai Motorsport již čtvrtým rokem válčí v seriálu automobilových soutěží WRC. Kromě toho však vyvíjí okruhový speciál, který bude založen na pravidlech třídy TCR.

Okruhový speciál TCR bude model i30. Naproti tomu rallyový vůz je založen na menším modelu i20.

"Začátek našeho prvního okruhového projektu je důležitým krokem pro Hyundai Motorsport. Pravidla třídy TCR jsou výborná, což potvrzují stále nové šampionáty po celém světě," řekl šéf Hyundai Motorsport Michel Nandan.

"Bude skvělé, že Hyundai po celém světě tak budou propagovat hned tři závodní programy. Vedle TCR také WRC a R5. Následující měsíce budou velmi náročné pro zákaznické oddělení, které se stará o vývoj vozu TCR a samozřejmě se musí starat i o naše současné zákazníky."

"Jsem si jistý, že se nám podaří dát dohromady silné auto do této neuvěřitelné konkurence. Už se těším, až budeme i30 TCR vídat na startovních roštech po celém světě," dodal Nandan.

Testování nového speciálu by mělo být zahájeno na jaře. První zákazníci obdrží i30 TCR již koncem roku.

Kategorie TCR vznikla v roce 2014 jako levnější varianta MS cestovních vozů FIA WTCC. Šéf TCR Marcello Lotti upozorňoval, že mezinárodní TCR International Series není konkurecí WTCC, spíše předstupeň MS, nicméně vozy TCR má v nabídce již 11 automobilek a další přibývají, zatímco o enormně drahé vozy TC1 pro WTCC je stále menší zájem.

Kromě TCR International Series vznikají národní šampionáty jako TCR Germany, Benelux, Asia, Russia, Italy, China, Middle-East, atd. 

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.