Hyundai Motorsport již čtvrtým rokem válčí v seriálu automobilových soutěží WRC. Kromě toho však vyvíjí okruhový speciál, který bude založen na pravidlech třídy TCR.
Okruhový speciál TCR bude model i30. Naproti tomu rallyový vůz je založen na menším modelu i20.
"Začátek našeho prvního okruhového projektu je důležitým krokem pro Hyundai Motorsport. Pravidla třídy TCR jsou výborná, což potvrzují stále nové šampionáty po celém světě," řekl šéf Hyundai Motorsport Michel Nandan.
"Bude skvělé, že Hyundai po celém světě tak budou propagovat hned tři závodní programy. Vedle TCR také WRC a R5. Následující měsíce budou velmi náročné pro zákaznické oddělení, které se stará o vývoj vozu TCR a samozřejmě se musí starat i o naše současné zákazníky."
"Jsem si jistý, že se nám podaří dát dohromady silné auto do této neuvěřitelné konkurence. Už se těším, až budeme i30 TCR vídat na startovních roštech po celém světě," dodal Nandan.
Testování nového speciálu by mělo být zahájeno na jaře. První zákazníci obdrží i30 TCR již koncem roku.
Kategorie TCR vznikla v roce 2014 jako levnější varianta MS cestovních vozů FIA WTCC. Šéf TCR Marcello Lotti upozorňoval, že mezinárodní TCR International Series není konkurecí WTCC, spíše předstupeň MS, nicméně vozy TCR má v nabídce již 11 automobilek a další přibývají, zatímco o enormně drahé vozy TC1 pro WTCC je stále menší zájem.
Kromě TCR International Series vznikají národní šampionáty jako TCR Germany, Benelux, Asia, Russia, Italy, China, Middle-East, atd.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?