Hyundai Motorsport již čtvrtým rokem válčí v seriálu automobilových soutěží WRC. Kromě toho však vyvíjí okruhový speciál, který bude založen na pravidlech třídy TCR.
Okruhový speciál TCR bude model i30. Naproti tomu rallyový vůz je založen na menším modelu i20.
"Začátek našeho prvního okruhového projektu je důležitým krokem pro Hyundai Motorsport. Pravidla třídy TCR jsou výborná, což potvrzují stále nové šampionáty po celém světě," řekl šéf Hyundai Motorsport Michel Nandan.
"Bude skvělé, že Hyundai po celém světě tak budou propagovat hned tři závodní programy. Vedle TCR také WRC a R5. Následující měsíce budou velmi náročné pro zákaznické oddělení, které se stará o vývoj vozu TCR a samozřejmě se musí starat i o naše současné zákazníky."
"Jsem si jistý, že se nám podaří dát dohromady silné auto do této neuvěřitelné konkurence. Už se těším, až budeme i30 TCR vídat na startovních roštech po celém světě," dodal Nandan.
Testování nového speciálu by mělo být zahájeno na jaře. První zákazníci obdrží i30 TCR již koncem roku.
Kategorie TCR vznikla v roce 2014 jako levnější varianta MS cestovních vozů FIA WTCC. Šéf TCR Marcello Lotti upozorňoval, že mezinárodní TCR International Series není konkurecí WTCC, spíše předstupeň MS, nicméně vozy TCR má v nabídce již 11 automobilek a další přibývají, zatímco o enormně drahé vozy TC1 pro WTCC je stále menší zájem.
Kromě TCR International Series vznikají národní šampionáty jako TCR Germany, Benelux, Asia, Russia, Italy, China, Middle-East, atd.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.