Parta ostřílených lidí ze světa okruhových závodů se chystá zabrat a posunout své výsledky co možná nejvýše. Pražský tým vedený Lukášem Karhanem doplnil na konci loňské sezóny úspěšný závodník Michael Vorba, který se ujal role manažera a instruktora týmových jezdců. Michael se v oblasti motorsportu pohybuje více než 20 let, a proto je pro vítanou posilou.
Pevně zakotveným členem týmu je vítěz skupiny B poháru Carbonia Cup 2016, bývalý motocyklový závodník, Libor Milota, který letos vymění odladěný Nissan GT-R za Porsche 911 GT3 Cup. S cupovým Porsche nastoupí do skupiny A, tedy mezi závodní vozy.Na novém závodním voze se již pracuje v dílnách Lukamotorsport, aby bylo připravené na první jarní testy. Přestup do skupiny A a čistokrevné závodní auto nejsou pro tým Lukamotorsport ničím úplně novým.
Více k tomu říká Lukáš Karhan: „Liborovo GT-R jsme krok po kroku vylepšovali a dosáhli jsme takové úrovně spolehlivosti a rychlosti, že s ním bylo možné opanovat třídu B. V sezóně 2016 jsme dosahovali naprosto fantastických časů. Tohle auto považuji za odladěné a rychlé nářadí pro někoho, kdo se chce dostat pod kůži okruhovým závodům. Případným zájemcům jsme připraveni nabídnout naše zkušenosti a zázemí pro vozy Nissan GT-R. Libor s tímto civilním vozem neztrácel mnoho na áčkové speciály a například na Slovakiaringu by se v jejich startovním poli rozhodně neztratil. O to víc se těším na jeho vystoupení v letošní sezóně. Cupové Porsche jsme v minulosti již provozovali, takže nevstupujeme do neznáma.“
Další okruhový skvost v podání Corvette Z06 s pilotem Jirkou Jízdným se zúčastní několika okruhových akcí Pisten Clubu a navštíví impozantní tratě, jakými jsou Zandvoort, Monzači Imola.
Nejmladší člen týmu Lukamotorsport Maxmilián Karhan se v letošní sezóně bude chtít znovu objevit v kartingovém šampionátu Easy60. Talent a zkušenosti z loňské sezóny se mu budou hodit v honbě za stupni vítězů.
Ať se kola točí,
tým Lukamotorsport
Tísková zpráva týmu Lukamotorsport
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.