Bathurst napsal po další neuvěřitelné drama. Po dvanácti hodinách a těžko představitelném závěru zvítězila posádka Toni Vilander, Craig Lowndes a Jamie Whincup s Ferrari týmu Maranello Motorsport.
Rozdíl v cíli mezi první a druhou posádkou sice činil celé jedno kolo na papíře, ale celých dvanáct hodin závodění bylo jedno obrovské drama, při němž nám jeho aktéři nedali ani chvilku na vydechnutí.
Po celou dobu závodu se na čele střídaly vozy Mercedes a Ferrari. Jednou byl vepředu tým Maranello Motorsport, podruhé STM Motorsport. Ačkoliv se australské Ferrari nacházelo téměř pořád na čele, základní kámen vítězství se zrodil až zhruba hodinu před cílem, kdy se Toni Vilander dotáhl na vedoucí Mercedes a předal kokpit Jamiemu Whincupovi.
Šestinásobný šampion australských Supercars neváhal a pustil se do souboje s obhájcem vítězství Shanem van Gisbergenem. Pozice se vystřídaly zhruba 40 minut před koncem závodu, kdy Aussie Whincup předjel Kiwiho van Gisbergena na rovince Conrod Straight, přičemž polovinou vozu byl už mimo trať.
Další velký moment závodu patřil van Gisbergenovi, který za sekcí The Chase lehce ťukl do jednoho z vozů Porsche, jenž se však dostal do smyku a následně do kontaktu se zdí, který ukončil závod týmu AMAC Motorsport.
SAFETY CAR ? Did this incident just upset @shanevg97's chances? #B12HR pic.twitter.com/rP4yWZ6XNL
— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) 5. února 2017Po restartu byla novozélandskému jezdci udělena penalizace ve formě průjezdu boxy, nicméně van Gisbergen se s tím odmítl smířit. Začal si budovat náskok alespoň na druhé místo, ale jízda na hraně se mu stala osudnou. V úzké sekci přímo na hoře Mount Panorama dostal smyk, který neukočíroval a následná kolize se zdí vystavila stopku celému týmu STM Motorsport.
Can you believe it?! #B12HR pic.twitter.com/A25R6gjfNj
— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) 5. února 2017"Tohle podle mě není motorsport. Jediné, co jsem tento víkend viděl, byla spousta chyb od Shana. Ehm, je to obtížné," sdělil v záplavě emocí Maro Engel po odstoupení ze závodu.
Jamie Whincup si tak dojel pro vítězství nikým neohrožen a Maranello Motorsport se tak raduje ze druhého vítězství v tomto vytrvalostním závodě. Druhé místo a především vítězství ve třídě PRO-AM bere týmu Competition Motorsport a na stupně vítězů se podívali i "Bentley Boys" Steven Kane, Guy Smith a Oliver Jarvis.
Čtvrté místo a vítězství ve třídě AM slaví trojice Talbot-Martin-Padayachee a pro páté místo si dojel problémy sužovaný McLaren č. 1 s Parentem, Ledogarem a Bellem.
Tomáš Enge se svými týmovými kolegy Koflerem, McMillanem a Woodem dvanáctihodinový ze závodu odstoupil hodinu a půl před koncem z prvního místa ve třídě C poté, co se jejich KTM vznítilo a následné opravy motorového prostoru již nebyly možné.
Výsledky závodu
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.