Bathurst napsal po další neuvěřitelné drama. Po dvanácti hodinách a těžko představitelném závěru zvítězila posádka Toni Vilander, Craig Lowndes a Jamie Whincup s Ferrari týmu Maranello Motorsport.
Rozdíl v cíli mezi první a druhou posádkou sice činil celé jedno kolo na papíře, ale celých dvanáct hodin závodění bylo jedno obrovské drama, při němž nám jeho aktéři nedali ani chvilku na vydechnutí.
Po celou dobu závodu se na čele střídaly vozy Mercedes a Ferrari. Jednou byl vepředu tým Maranello Motorsport, podruhé STM Motorsport. Ačkoliv se australské Ferrari nacházelo téměř pořád na čele, základní kámen vítězství se zrodil až zhruba hodinu před cílem, kdy se Toni Vilander dotáhl na vedoucí Mercedes a předal kokpit Jamiemu Whincupovi.
Šestinásobný šampion australských Supercars neváhal a pustil se do souboje s obhájcem vítězství Shanem van Gisbergenem. Pozice se vystřídaly zhruba 40 minut před koncem závodu, kdy Aussie Whincup předjel Kiwiho van Gisbergena na rovince Conrod Straight, přičemž polovinou vozu byl už mimo trať.
Další velký moment závodu patřil van Gisbergenovi, který za sekcí The Chase lehce ťukl do jednoho z vozů Porsche, jenž se však dostal do smyku a následně do kontaktu se zdí, který ukončil závod týmu AMAC Motorsport.
SAFETY CAR ? Did this incident just upset @shanevg97's chances? #B12HR pic.twitter.com/rP4yWZ6XNL
— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) 5. února 2017Po restartu byla novozélandskému jezdci udělena penalizace ve formě průjezdu boxy, nicméně van Gisbergen se s tím odmítl smířit. Začal si budovat náskok alespoň na druhé místo, ale jízda na hraně se mu stala osudnou. V úzké sekci přímo na hoře Mount Panorama dostal smyk, který neukočíroval a následná kolize se zdí vystavila stopku celému týmu STM Motorsport.
Can you believe it?! #B12HR pic.twitter.com/A25R6gjfNj
— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) 5. února 2017"Tohle podle mě není motorsport. Jediné, co jsem tento víkend viděl, byla spousta chyb od Shana. Ehm, je to obtížné," sdělil v záplavě emocí Maro Engel po odstoupení ze závodu.
Jamie Whincup si tak dojel pro vítězství nikým neohrožen a Maranello Motorsport se tak raduje ze druhého vítězství v tomto vytrvalostním závodě. Druhé místo a především vítězství ve třídě PRO-AM bere týmu Competition Motorsport a na stupně vítězů se podívali i "Bentley Boys" Steven Kane, Guy Smith a Oliver Jarvis.
Čtvrté místo a vítězství ve třídě AM slaví trojice Talbot-Martin-Padayachee a pro páté místo si dojel problémy sužovaný McLaren č. 1 s Parentem, Ledogarem a Bellem.
Tomáš Enge se svými týmovými kolegy Koflerem, McMillanem a Woodem dvanáctihodinový ze závodu odstoupil hodinu a půl před koncem z prvního místa ve třídě C poté, co se jejich KTM vznítilo a následné opravy motorového prostoru již nebyly možné.
Výsledky závodu
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?