Bathurst napsal po další neuvěřitelné drama. Po dvanácti hodinách a těžko představitelném závěru zvítězila posádka Toni Vilander, Craig Lowndes a Jamie Whincup s Ferrari týmu Maranello Motorsport.
Rozdíl v cíli mezi první a druhou posádkou sice činil celé jedno kolo na papíře, ale celých dvanáct hodin závodění bylo jedno obrovské drama, při němž nám jeho aktéři nedali ani chvilku na vydechnutí.
Po celou dobu závodu se na čele střídaly vozy Mercedes a Ferrari. Jednou byl vepředu tým Maranello Motorsport, podruhé STM Motorsport. Ačkoliv se australské Ferrari nacházelo téměř pořád na čele, základní kámen vítězství se zrodil až zhruba hodinu před cílem, kdy se Toni Vilander dotáhl na vedoucí Mercedes a předal kokpit Jamiemu Whincupovi.
Šestinásobný šampion australských Supercars neváhal a pustil se do souboje s obhájcem vítězství Shanem van Gisbergenem. Pozice se vystřídaly zhruba 40 minut před koncem závodu, kdy Aussie Whincup předjel Kiwiho van Gisbergena na rovince Conrod Straight, přičemž polovinou vozu byl už mimo trať.
Další velký moment závodu patřil van Gisbergenovi, který za sekcí The Chase lehce ťukl do jednoho z vozů Porsche, jenž se však dostal do smyku a následně do kontaktu se zdí, který ukončil závod týmu AMAC Motorsport.
SAFETY CAR ? Did this incident just upset @shanevg97's chances? #B12HR pic.twitter.com/rP4yWZ6XNL
— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) 5. února 2017Po restartu byla novozélandskému jezdci udělena penalizace ve formě průjezdu boxy, nicméně van Gisbergen se s tím odmítl smířit. Začal si budovat náskok alespoň na druhé místo, ale jízda na hraně se mu stala osudnou. V úzké sekci přímo na hoře Mount Panorama dostal smyk, který neukočíroval a následná kolize se zdí vystavila stopku celému týmu STM Motorsport.
Can you believe it?! #B12HR pic.twitter.com/A25R6gjfNj
— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) 5. února 2017"Tohle podle mě není motorsport. Jediné, co jsem tento víkend viděl, byla spousta chyb od Shana. Ehm, je to obtížné," sdělil v záplavě emocí Maro Engel po odstoupení ze závodu.
Jamie Whincup si tak dojel pro vítězství nikým neohrožen a Maranello Motorsport se tak raduje ze druhého vítězství v tomto vytrvalostním závodě. Druhé místo a především vítězství ve třídě PRO-AM bere týmu Competition Motorsport a na stupně vítězů se podívali i "Bentley Boys" Steven Kane, Guy Smith a Oliver Jarvis.
Čtvrté místo a vítězství ve třídě AM slaví trojice Talbot-Martin-Padayachee a pro páté místo si dojel problémy sužovaný McLaren č. 1 s Parentem, Ledogarem a Bellem.
Tomáš Enge se svými týmovými kolegy Koflerem, McMillanem a Woodem dvanáctihodinový ze závodu odstoupil hodinu a půl před koncem z prvního místa ve třídě C poté, co se jejich KTM vznítilo a následné opravy motorového prostoru již nebyly možné.
Výsledky závodu
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.