Tony Vilander zajistil týmu Maranello Motorsport pole position do dvanáctihodinového závodu. Pro domácí skvadru to byla velmi emocionální chvilka.
Důvodem byl zisk ceny Allana Simonsena, který zemřel po havárii v závodě 24h Le Mans v roce 2013. Simonsen totiž v týmu Maranello Motorsport v minulosti závodil a sám Vilander přiznal, že to byl pro něj velmi silný moment.
"Musím se přiznat, že se mnou prohnaly velmi silné emoce, co jsem spatřil tu trofej. Allana jsem poznal v Dánsku v roce 1994 během jednoho závodu, kdy měl problémy po velké havárii. Není to pro mě jednoduché poprat se s tím," prozradil Vilander.
Velmi rychle se celou sobotu v Bathurstu jevil Chaz Mostert, který nezklamal ani v superpoli, kde ho od pole position dělily jen necelé dvě desetiny sekundy.
Třetí místo pak patří dalšímu vozu značky BMW. Pozici ve druhé řadě zajistil týmu BMW Team SRM šampion DTM Marco Wittmann. Vedle něj se postaví Aston Martin týmu Miedecke Stone Motorsport.
Problémy trápí McLaren. Vůz číslo 59 posádky Barnicoat-Kane-Davison odstoupil ze závodního víkendu po původně ne tak hrozivě vyhlížejícím kontaktu se zdí. Díky tomu se do superpole dostali obhájci vítězství Parente-Ledogar-Bell. Portugalec Parente sice zdolal horu Mount Panorama jako šestý nejrychlejší, nicméně po výměně motoru bude tato trojice startovat pouze z pitlane.
Vedle Bentley Soucka, Souleta a Abrila se tak na startovním roštu postaví tovární skvadra Porsche Vanthoor-Bamber-Éstre.
Závod startuje v 19:45 našeho času a můžete ho sledovat živě na tomto odkazu.
Výsledky Top 10 Shootout
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?