Značky působící v DTM se před sezonou 2017 shodli na třech destinacích, kde budou testovat. Vozy Audi, BMW a Mercedesu vyjedou na tratích Portimao, Vallelunga a Hockenheim.
Značky budou mít před novou sezonou dostatek času na otestování svých nových vozů. Celkem se bude testovat 13 dní. Testy proběhnou na třech tratích – začne se testovat v Portugalsku v Portimao (od 20. do 24. února), druhý test bude v Itálii ve Vallelunga (od 14. do 17. března) a závěr se odehraje na Hockenheimu (3. až 6. dubna). Hockenheim, stejně jako vloni, umožní, aby se na testy zašli podívat také diváci.
Kdy jednotlivé značky představí svá nová auta však zatím oznámeno nebylo. Značky také ještě v průběhu dní oznámí, kdo se kdy do aut během testů posadí. Je zřejmé, že navrátilec Maro Engel a nováček Loic Duval by potřebovali posbírat co možná nejvíc testovacích kilometrů v nových autech, zároveň je ale potřeba aby během testů do vozů usedli matadoři, kteří pomohou s vývojem.
Technická pravidla pro sezonu 2017 zatím také nebyla přesně specifikována. Je tedy možné, že značky vyjedou k prvnímu testu s „hybridními vozy“ – ty budou vycházet ze starých aut a budou na nich pouze některé nové části. Nová pravidla by měla být brzy oznámena. Zatím se pouze ví to, že motory by měly dávat vyšší výkon a aerodynamika by měla hrát menší roli.
Termíny testů před sezonou 2017: 20.-24. února: Portimao 14.-17. března: Vallelunga 3.-6. dubna: Hockenheim
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?