Tovární jezdec automobilky Volvo Robert Dahlgren po třinácti sezonách opouští švédskou značku. Švéd se nyní bude věnovat nezávodním aktivitám.
Sedmatřicetiletý Dahlgren vloni získal titul vicemistra ve skandinávském mistrovství cestovních vozů STCC a třikrát se objevil ve světovém šampionátu FIA WTCC. Nejlépe dojel sedmý v Kataru.
Dahlgren byl považován ze jednoho z největších favoritů pro jednu ze tří sedaček švédské automobilky ve WTCC v letošní sezoně. Polestar Cyan Racing však zatím svou jezdeckou sestavu neoznámil.
"Seběhlo se to všechno velmi rychle. Zazvonil mi telefon a byl jsem pozván na schůzku do společnosti Norrlands Bil (dealerství VW, Škoda, Audi, Seat a Scania, pozn. red.). Dostal jsem neskutečně vzrušující pracovní nabídku, na kterou jsem okamžitě kývl. Cítím, že tak je to správné," řekl šampion STCC z roku 2010 pro norran.se.
"Pro některé je to možná velké překvapení. Já už jsem to takto cítil nějakou dobu a jakmile se naskytla šance, okamžitě jsem po ní skočil."
"Určitě neodejdu ze závodění úplně, ale tohle všechno se seběhlo tak rychle, že to nejdřív musím vstřebat. Potom uvidím, co se bude dál dít. Všechno si musí přesně sednout. Nechci nic prozrazovat, ale v poslední době mi zvoní telefon víc, než je obvyklé. Nejdřív se chci ale zabydlet v nové práci a pak se uvidí, co bude dál," dodal Dahlgren.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.