Autodrom Most je čím dál oblíbenější destinací. Potvrzuje to slušně zaplněný kalendář akcí na letošní sezonu a také pozvolný růst zájmu ze strany zahraničních šampionátů.
Vrcholem sezony bude v Mostě opět Czech Truck Prix, která hlásí i zajímavý program "doplňkových" sérií. Kromě pohárových závodů Octavia Cupu se totiž do Mostu vydá i německý šampionát DTC. Fanoušci se tak mohou těšit na zajímavý mix pohárových a upravených vozů a nově taktéž na vozy třídy TCN2.
V loňském roce tvořily DTC dvě závodní třídy, a to DTC Superproduction a DTC Specialproduction. Letos je navíc doplní třída DTC Cupproduction, což je vlastně loňská třída Specialproduction. Zatímco vozy loňské třídy Superproduction se stávají vozy třídy Specialproduction. Do třídy Superproduction totiž nově vstupují vozy třídy TCN2 a pořadatelé tak očekávají další růst kdysi stagnujícího seriálu.
Ostatně DTC si pro jezdce připravilo velmi zajímavý kalendář. Jezdci se tak podívají např. do Monzy, Le Castellet nebo na Zandvoort, kde budou doplňovat šampionáty Blancpain GT, ADAC GT, TCR či dokonce DTM.
Czech Truck Prix, včetně Deutscher Tourenwagen Cupu, se uskuteční na mosteckém autodromu první zářijový víkend, tedy 1.-3.9.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.