Autodrom Most je čím dál oblíbenější destinací. Potvrzuje to slušně zaplněný kalendář akcí na letošní sezonu a také pozvolný růst zájmu ze strany zahraničních šampionátů.
Vrcholem sezony bude v Mostě opět Czech Truck Prix, která hlásí i zajímavý program "doplňkových" sérií. Kromě pohárových závodů Octavia Cupu se totiž do Mostu vydá i německý šampionát DTC. Fanoušci se tak mohou těšit na zajímavý mix pohárových a upravených vozů a nově taktéž na vozy třídy TCN2.
V loňském roce tvořily DTC dvě závodní třídy, a to DTC Superproduction a DTC Specialproduction. Letos je navíc doplní třída DTC Cupproduction, což je vlastně loňská třída Specialproduction. Zatímco vozy loňské třídy Superproduction se stávají vozy třídy Specialproduction. Do třídy Superproduction totiž nově vstupují vozy třídy TCN2 a pořadatelé tak očekávají další růst kdysi stagnujícího seriálu.
Ostatně DTC si pro jezdce připravilo velmi zajímavý kalendář. Jezdci se tak podívají např. do Monzy, Le Castellet nebo na Zandvoort, kde budou doplňovat šampionáty Blancpain GT, ADAC GT, TCR či dokonce DTM.
Czech Truck Prix, včetně Deutscher Tourenwagen Cupu, se uskuteční na mosteckém autodromu první zářijový víkend, tedy 1.-3.9.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.