V zítřejších večerních hodinách středoevropského času odstartuje 55. ročník vytrvalostního závodu na 24 hodin v Daytoně. Z první řady vyrazí tým Action Express Racing s novými Cadillaky, v kategorii GTLM se o nejrychlejší časy postaraly vozy Ford.
Joao Barbosa zajel ve včerejší kvalifikaci nejrychlejší čas, takže historicky první pole-position v nové éře prototypů DPi patří vozu Cadillac DPi-V.R. Stáj Action Express Racing měla důvod k úsměvu, neboť jí zásluhou úřadujícího šampiona Dana Camerona patří i druhé místo na startu. Rozdíl mezi dvěma týmovými kolegy byl pouze 0,070 vteřiny.
Nejrychlejší čas z řad tradičních vozů LMP2 zajel Neel Jani. S prototypem ORECA 07 týmu Rebellion Racing byl jen o dvě desetiny pomalejší než Barbosa. Těsně za Janim skončil Ricky Taylor s třetím Cadillacem.
První čtveřici tak dělí pouhé dvě desetiny vteřiny. Na dalších místech však ztráta narůstá, jedenáctý Marc Goossens s prototypem Riley byl o tři a půl vteřiny pomalejší. Stáj DragonSpeed se kvalifikace vůbec nezúčastnila, neboť Loic Duval v předchozím tréninku havaroval a mechanici museli poškozený prototyp ORECA opravovat.
V kategorii PC odstartuje z prvního místa tým Performance Tech před dvojicí prototypů BAR1 Motorsport. Kompletní pětici této kategorie pak uzavírají vozy týmu Starworks.
Kvalifikaci kategorie GTLM opanoval Ford, který obsadil první tři místa v pořadí Joey Hand, Richard Westbrook a Stefan Mucke. Kolegové od Fordu se jako jediní dostali pod hranici jedné minuty a 44 vteřin. Čtvrtý Toni Vilander s Ferrari už tuto optickou metu nepřekonal. S novým Porsche si nejlépe potykal Patrick Pilet, jenž zajel pátý nejrychlejší čas. Čtvrtý Ford ve startovní listině byl šestý a až za ním se objevila první žlutá Corvetta.
Zatímco prototypům dominoval Cadillac a tempo v kategorii GTLM diktoval Ford, v GTD patří pomyslné vavříny vozům Ferrari. Nejrychlejší čas putoval ke jménu Alessandro Pier Guidi z týmu Spirit of Race. Čest vozů Ferrari 488 GT3 pak dělal druhým místem obhájce loňského titulu Alessandro Balzan. Do první pětky se v nejobsazenější kategorii probojovaly i vozy Aston Martin Vantage, Porsche 911 a Lamborghini Huracan.
Kompletní výsledky kvalifikace najdete ZDE
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.