V zítřejších večerních hodinách středoevropského času odstartuje 55. ročník vytrvalostního závodu na 24 hodin v Daytoně. Z první řady vyrazí tým Action Express Racing s novými Cadillaky, v kategorii GTLM se o nejrychlejší časy postaraly vozy Ford.
Joao Barbosa zajel ve včerejší kvalifikaci nejrychlejší čas, takže historicky první pole-position v nové éře prototypů DPi patří vozu Cadillac DPi-V.R. Stáj Action Express Racing měla důvod k úsměvu, neboť jí zásluhou úřadujícího šampiona Dana Camerona patří i druhé místo na startu. Rozdíl mezi dvěma týmovými kolegy byl pouze 0,070 vteřiny.
Nejrychlejší čas z řad tradičních vozů LMP2 zajel Neel Jani. S prototypem ORECA 07 týmu Rebellion Racing byl jen o dvě desetiny pomalejší než Barbosa. Těsně za Janim skončil Ricky Taylor s třetím Cadillacem.
První čtveřici tak dělí pouhé dvě desetiny vteřiny. Na dalších místech však ztráta narůstá, jedenáctý Marc Goossens s prototypem Riley byl o tři a půl vteřiny pomalejší. Stáj DragonSpeed se kvalifikace vůbec nezúčastnila, neboť Loic Duval v předchozím tréninku havaroval a mechanici museli poškozený prototyp ORECA opravovat.
V kategorii PC odstartuje z prvního místa tým Performance Tech před dvojicí prototypů BAR1 Motorsport. Kompletní pětici této kategorie pak uzavírají vozy týmu Starworks.
Kvalifikaci kategorie GTLM opanoval Ford, který obsadil první tři místa v pořadí Joey Hand, Richard Westbrook a Stefan Mucke. Kolegové od Fordu se jako jediní dostali pod hranici jedné minuty a 44 vteřin. Čtvrtý Toni Vilander s Ferrari už tuto optickou metu nepřekonal. S novým Porsche si nejlépe potykal Patrick Pilet, jenž zajel pátý nejrychlejší čas. Čtvrtý Ford ve startovní listině byl šestý a až za ním se objevila první žlutá Corvetta.
Zatímco prototypům dominoval Cadillac a tempo v kategorii GTLM diktoval Ford, v GTD patří pomyslné vavříny vozům Ferrari. Nejrychlejší čas putoval ke jménu Alessandro Pier Guidi z týmu Spirit of Race. Čest vozů Ferrari 488 GT3 pak dělal druhým místem obhájce loňského titulu Alessandro Balzan. Do první pětky se v nejobsazenější kategorii probojovaly i vozy Aston Martin Vantage, Porsche 911 a Lamborghini Huracan.
Kompletní výsledky kvalifikace najdete ZDE
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.