Symbolických 55 vozů je přihlášeno na 55. ročník podniku Rolex 24 at Daytona, který otevírá čtvrtou sezonu IMSA SportsCar Championship. Závodu od soboty do neděle se zúčastní řada špičkových pilotů z celého světa napříč nejrůznějšími šampionáty. Podstatné ovšem je, že IMSA vstupuje do nové éry v kategorii prototypů.
Vytrvalostní závod na čtyřiadvacet hodin každoročně láká řadu jezdců, kteří si lednovou Daytonou krátí zimní přestávku. Stejný případ platí i pro některé týmy, startující v Daytoně jen v rámci vytrvalostního poháru, jenž IMSA vypsala na závody v Daytoně, Sebringu, Watkins Glen a Road Atlantě.
Nejsledovanější kategorií budou tradičně nejrychlejší prototypy a vozy GTLM. Hlavní kategorie prototypů čítá dvanáct zcela nových strojů. Pravděpodobně největší emoce budí modely DPi Mazda a Cadillac, postavené na základech LMP2 od konstruktérů Riley a Dallara. Dalším vozem DPi je Ligier Nissan.
Na straně přívrženců klasických LMP2 stojí motorem Gibson poháněné vozy týmů Rebellion Racing (Oreca 07) PR1/Mathaisen Motorsports (Ligier JS P217), Visit Florida Racing (Riley Mk. 30) a vítěz kolektivních testů DragonSpeed (Oreca 07).
Posádky jsou pro vytrvalost tří až čtyřčlenné, takže k sezónním stálicím přibudou hosté nemalých zkušeností. Mezi velké externí hvězdy například patří tovární piloti Porsche LMP1 Brendon Hartley (Extreme Speed Motorsport) a Neel Jani (Rebellion Racing), bývalý pilot NASCAR Jeff Gordon (Wayne Taylor Racing), pilot Toyoty LMP1 Mike Conway (Action Express Racing), jezdec série IndyCar James Hinchcliffe (Mazda) a podobně.
Kategorie PC shodných prototypů ORECA FLM09 má před sebou finálovou sezonu a chudé pětičlenné startovní pole tudíž není žádným překvapením. Do Daytony nastoupí tým Starworks s dvěma prototypy a ve shodném počtu se představí i BAR1 Motorsport. Třetím týmem v PC bude Performance Tech Motorsport.
Volné tréninky začínají již ve čtvrtek 26. ledna a odpoledne tamního času budou na řadě kvalifikace pro všechny čtyři kategorie. Na pátek je naplánován poslední trénink a v sobotu 28. 1. v 20:30 SEČ bude odstartován 55. ročník čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně.
Podívejte se na kompletní startovní listinu
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?