Symbolických 55 vozů je přihlášeno na 55. ročník podniku Rolex 24 at Daytona, který otevírá čtvrtou sezonu IMSA SportsCar Championship. Závodu od soboty do neděle se zúčastní řada špičkových pilotů z celého světa napříč nejrůznějšími šampionáty. Podstatné ovšem je, že IMSA vstupuje do nové éry v kategorii prototypů.
Vytrvalostní závod na čtyřiadvacet hodin každoročně láká řadu jezdců, kteří si lednovou Daytonou krátí zimní přestávku. Stejný případ platí i pro některé týmy, startující v Daytoně jen v rámci vytrvalostního poháru, jenž IMSA vypsala na závody v Daytoně, Sebringu, Watkins Glen a Road Atlantě.
Nejsledovanější kategorií budou tradičně nejrychlejší prototypy a vozy GTLM. Hlavní kategorie prototypů čítá dvanáct zcela nových strojů. Pravděpodobně největší emoce budí modely DPi Mazda a Cadillac, postavené na základech LMP2 od konstruktérů Riley a Dallara. Dalším vozem DPi je Ligier Nissan.
Na straně přívrženců klasických LMP2 stojí motorem Gibson poháněné vozy týmů Rebellion Racing (Oreca 07) PR1/Mathaisen Motorsports (Ligier JS P217), Visit Florida Racing (Riley Mk. 30) a vítěz kolektivních testů DragonSpeed (Oreca 07).
Posádky jsou pro vytrvalost tří až čtyřčlenné, takže k sezónním stálicím přibudou hosté nemalých zkušeností. Mezi velké externí hvězdy například patří tovární piloti Porsche LMP1 Brendon Hartley (Extreme Speed Motorsport) a Neel Jani (Rebellion Racing), bývalý pilot NASCAR Jeff Gordon (Wayne Taylor Racing), pilot Toyoty LMP1 Mike Conway (Action Express Racing), jezdec série IndyCar James Hinchcliffe (Mazda) a podobně.
Kategorie PC shodných prototypů ORECA FLM09 má před sebou finálovou sezonu a chudé pětičlenné startovní pole tudíž není žádným překvapením. Do Daytony nastoupí tým Starworks s dvěma prototypy a ve shodném počtu se představí i BAR1 Motorsport. Třetím týmem v PC bude Performance Tech Motorsport.
Volné tréninky začínají již ve čtvrtek 26. ledna a odpoledne tamního času budou na řadě kvalifikace pro všechny čtyři kategorie. Na pátek je naplánován poslední trénink a v sobotu 28. 1. v 20:30 SEČ bude odstartován 55. ročník čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně.
Podívejte se na kompletní startovní listinu
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.