Redukce startovního pole v DTM pro sezonu 2017 na jen 18 speciálů je oficiálně potvrzena - Audi zůstává u struktury tří týmů, BMW posílá MTEK do WEC a Mercedes vypověděl spolupráci s Mückem i ART.
DTM definitivně potvrdilo, že v příštím roce bude na startu jenom 18 aut. Po sérii spekulací to bylo potvrzeno organizací ITR, promotérem šampionátu. Díky tomu dochází také ke změnám ve strukturách týmů jednotlivých značek.
Začněme s Audi, tam k žádným změnám nedochází. Ingolstadtská značka zůstává u tří týmů - Abt, Rosberg a Phoenix. Každý z nich se bude starat o dva speciály RS5 DTM.
To u BMW v budoucnu budou také jen tři týmy - to ale znamená, že pro jednoho "nezbylo místo". "Černého petra" si vytáhl tým MTEK, se kterým už BMW pro DTM nepočítá. O 6 aut se budou starat týmy RMG, RBM a Schnitzer. MTEK se u mnichovské značky bude starat nově o program ve WEC - od roku 2018 nasadí do Le Mans nově vyvíjený speciál, jehož vývoj povede Martin Tomczyk.
K největším změnám dojde u Mercedesu. Ten nasadí všech 6 aut v rámci jednoho týmu - tím je HWA. Týmy Mücke a Art mají smůlu: "Poté, co bylo definitivně rozhodnotu o tom, že každá značka nasadí jen 6 aut, tak jsme zvažovali různé scénáře. Nakonec jsme se rozhodli, že se o všech 6 aut příští rok postará HWA," řekl Ulrich Fritz pro 'Auto Bild motorsport'.
ART přitom do DTM vstoupilo teprve v roce 2015. Francouzský tým, který vlastní aktuální šéf Renaultu v F1, Frederic Vasseur, se bude zřejmě opět koncentrovat na závody formulí. To samé platí i pro tým Mücke. Ten byl v DTM partnerem Mercedesu od roku 2005. Aktuálně se účastní také F3 a F4.
Co se týká jezdeckých sestav, ty jsou zatím dost otevřené. U BMW končí Martin Tomczyk a Antonio Felix da Costa. Jestli vydrží všech zbývajících 6 jezdců ale nebylo potvrzeno. U Audi končí Timo Scheider, své místo u této značky uvolní také Edoardo Mortara. Dobré vyhlídky na angažmá má René Rast. U Mercedesu je situace značně nejistá - židle se zřejmě houpe pod Danielem Juncadellou a Maximilianem Götzem.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?