Redukce startovního pole v DTM pro sezonu 2017 na jen 18 speciálů je oficiálně potvrzena - Audi zůstává u struktury tří týmů, BMW posílá MTEK do WEC a Mercedes vypověděl spolupráci s Mückem i ART.
DTM definitivně potvrdilo, že v příštím roce bude na startu jenom 18 aut. Po sérii spekulací to bylo potvrzeno organizací ITR, promotérem šampionátu. Díky tomu dochází také ke změnám ve strukturách týmů jednotlivých značek.
Začněme s Audi, tam k žádným změnám nedochází. Ingolstadtská značka zůstává u tří týmů - Abt, Rosberg a Phoenix. Každý z nich se bude starat o dva speciály RS5 DTM.
To u BMW v budoucnu budou také jen tři týmy - to ale znamená, že pro jednoho "nezbylo místo". "Černého petra" si vytáhl tým MTEK, se kterým už BMW pro DTM nepočítá. O 6 aut se budou starat týmy RMG, RBM a Schnitzer. MTEK se u mnichovské značky bude starat nově o program ve WEC - od roku 2018 nasadí do Le Mans nově vyvíjený speciál, jehož vývoj povede Martin Tomczyk.
K největším změnám dojde u Mercedesu. Ten nasadí všech 6 aut v rámci jednoho týmu - tím je HWA. Týmy Mücke a Art mají smůlu: "Poté, co bylo definitivně rozhodnotu o tom, že každá značka nasadí jen 6 aut, tak jsme zvažovali různé scénáře. Nakonec jsme se rozhodli, že se o všech 6 aut příští rok postará HWA," řekl Ulrich Fritz pro 'Auto Bild motorsport'.
ART přitom do DTM vstoupilo teprve v roce 2015. Francouzský tým, který vlastní aktuální šéf Renaultu v F1, Frederic Vasseur, se bude zřejmě opět koncentrovat na závody formulí. To samé platí i pro tým Mücke. Ten byl v DTM partnerem Mercedesu od roku 2005. Aktuálně se účastní také F3 a F4.
Co se týká jezdeckých sestav, ty jsou zatím dost otevřené. U BMW končí Martin Tomczyk a Antonio Felix da Costa. Jestli vydrží všech zbývajících 6 jezdců ale nebylo potvrzeno. U Audi končí Timo Scheider, své místo u této značky uvolní také Edoardo Mortara. Dobré vyhlídky na angažmá má René Rast. U Mercedesu je situace značně nejistá - židle se zřejmě houpe pod Danielem Juncadellou a Maximilianem Götzem.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.