Redukce startovního pole v DTM pro sezonu 2017 na jen 18 speciálů je oficiálně potvrzena - Audi zůstává u struktury tří týmů, BMW posílá MTEK do WEC a Mercedes vypověděl spolupráci s Mückem i ART.
DTM definitivně potvrdilo, že v příštím roce bude na startu jenom 18 aut. Po sérii spekulací to bylo potvrzeno organizací ITR, promotérem šampionátu. Díky tomu dochází také ke změnám ve strukturách týmů jednotlivých značek.
Začněme s Audi, tam k žádným změnám nedochází. Ingolstadtská značka zůstává u tří týmů - Abt, Rosberg a Phoenix. Každý z nich se bude starat o dva speciály RS5 DTM.
To u BMW v budoucnu budou také jen tři týmy - to ale znamená, že pro jednoho "nezbylo místo". "Černého petra" si vytáhl tým MTEK, se kterým už BMW pro DTM nepočítá. O 6 aut se budou starat týmy RMG, RBM a Schnitzer. MTEK se u mnichovské značky bude starat nově o program ve WEC - od roku 2018 nasadí do Le Mans nově vyvíjený speciál, jehož vývoj povede Martin Tomczyk.
K největším změnám dojde u Mercedesu. Ten nasadí všech 6 aut v rámci jednoho týmu - tím je HWA. Týmy Mücke a Art mají smůlu: "Poté, co bylo definitivně rozhodnotu o tom, že každá značka nasadí jen 6 aut, tak jsme zvažovali různé scénáře. Nakonec jsme se rozhodli, že se o všech 6 aut příští rok postará HWA," řekl Ulrich Fritz pro 'Auto Bild motorsport'.
ART přitom do DTM vstoupilo teprve v roce 2015. Francouzský tým, který vlastní aktuální šéf Renaultu v F1, Frederic Vasseur, se bude zřejmě opět koncentrovat na závody formulí. To samé platí i pro tým Mücke. Ten byl v DTM partnerem Mercedesu od roku 2005. Aktuálně se účastní také F3 a F4.
Co se týká jezdeckých sestav, ty jsou zatím dost otevřené. U BMW končí Martin Tomczyk a Antonio Felix da Costa. Jestli vydrží všech zbývajících 6 jezdců ale nebylo potvrzeno. U Audi končí Timo Scheider, své místo u této značky uvolní také Edoardo Mortara. Dobré vyhlídky na angažmá má René Rast. U Mercedesu je situace značně nejistá - židle se zřejmě houpe pod Danielem Juncadellou a Maximilianem Götzem.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.