Potvrzeno: V DTM v roce 2017 uvidíme jen 18 aut

Audi-BMW-Mercedes
Audi-BMW-Mercedes, foto: www.dtm.de
iM2 29. října 2016 10:04
Sdílej:

Redukce startovního pole v DTM pro sezonu 2017 na jen 18 speciálů je oficiálně potvrzena - Audi zůstává u struktury tří týmů, BMW posílá MTEK do WEC a Mercedes vypověděl spolupráci s Mückem i ART.

DTM definitivně potvrdilo, že v příštím roce bude na startu jenom 18 aut. Po sérii spekulací to bylo potvrzeno organizací ITR, promotérem šampionátu. Díky tomu dochází také ke změnám ve strukturách týmů jednotlivých značek.

Začněme s Audi, tam k žádným změnám nedochází. Ingolstadtská značka zůstává u tří týmů - Abt, Rosberg a Phoenix. Každý z nich se bude starat o dva speciály RS5 DTM. 

To u BMW v budoucnu budou také jen tři týmy - to ale znamená, že pro jednoho "nezbylo místo". "Černého petra" si vytáhl tým MTEK, se kterým už BMW pro DTM nepočítá. O 6 aut se budou starat týmy RMG, RBM a Schnitzer. MTEK se u mnichovské značky bude starat nově o program ve WEC - od roku 2018 nasadí do Le Mans nově vyvíjený speciál, jehož vývoj povede Martin Tomczyk.

K největším změnám dojde u Mercedesu. Ten nasadí všech 6  aut v rámci jednoho týmu - tím je HWA. Týmy Mücke a Art mají smůlu: "Poté, co bylo definitivně rozhodnotu o tom, že každá značka nasadí jen 6 aut, tak jsme zvažovali různé scénáře. Nakonec jsme se rozhodli, že se o všech 6 aut příští rok postará HWA," řekl Ulrich Fritz pro 'Auto Bild motorsport'.

ART přitom do DTM vstoupilo teprve v roce 2015. Francouzský tým, který vlastní aktuální šéf Renaultu v F1, Frederic Vasseur, se bude zřejmě opět koncentrovat na závody formulí. To samé platí i pro tým Mücke. Ten byl v DTM partnerem Mercedesu od roku 2005. Aktuálně se účastní také F3 a F4.

Co se týká jezdeckých sestav, ty jsou zatím dost otevřené. U BMW končí Martin Tomczyk a Antonio Felix da Costa. Jestli vydrží všech zbývajících 6 jezdců ale nebylo potvrzeno. U Audi končí Timo Scheider, své místo u této značky uvolní také Edoardo Mortara. Dobré vyhlídky na angažmá má René Rast. U Mercedesu je situace značně nejistá - židle se zřejmě houpe pod Danielem Juncadellou a Maximilianem Götzem.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.