Redukce startovního pole v DTM pro sezonu 2017 na jen 18 speciálů je oficiálně potvrzena - Audi zůstává u struktury tří týmů, BMW posílá MTEK do WEC a Mercedes vypověděl spolupráci s Mückem i ART.
DTM definitivně potvrdilo, že v příštím roce bude na startu jenom 18 aut. Po sérii spekulací to bylo potvrzeno organizací ITR, promotérem šampionátu. Díky tomu dochází také ke změnám ve strukturách týmů jednotlivých značek.
Začněme s Audi, tam k žádným změnám nedochází. Ingolstadtská značka zůstává u tří týmů - Abt, Rosberg a Phoenix. Každý z nich se bude starat o dva speciály RS5 DTM.
To u BMW v budoucnu budou také jen tři týmy - to ale znamená, že pro jednoho "nezbylo místo". "Černého petra" si vytáhl tým MTEK, se kterým už BMW pro DTM nepočítá. O 6 aut se budou starat týmy RMG, RBM a Schnitzer. MTEK se u mnichovské značky bude starat nově o program ve WEC - od roku 2018 nasadí do Le Mans nově vyvíjený speciál, jehož vývoj povede Martin Tomczyk.
K největším změnám dojde u Mercedesu. Ten nasadí všech 6 aut v rámci jednoho týmu - tím je HWA. Týmy Mücke a Art mají smůlu: "Poté, co bylo definitivně rozhodnotu o tom, že každá značka nasadí jen 6 aut, tak jsme zvažovali různé scénáře. Nakonec jsme se rozhodli, že se o všech 6 aut příští rok postará HWA," řekl Ulrich Fritz pro 'Auto Bild motorsport'.
ART přitom do DTM vstoupilo teprve v roce 2015. Francouzský tým, který vlastní aktuální šéf Renaultu v F1, Frederic Vasseur, se bude zřejmě opět koncentrovat na závody formulí. To samé platí i pro tým Mücke. Ten byl v DTM partnerem Mercedesu od roku 2005. Aktuálně se účastní také F3 a F4.
Co se týká jezdeckých sestav, ty jsou zatím dost otevřené. U BMW končí Martin Tomczyk a Antonio Felix da Costa. Jestli vydrží všech zbývajících 6 jezdců ale nebylo potvrzeno. U Audi končí Timo Scheider, své místo u této značky uvolní také Edoardo Mortara. Dobré vyhlídky na angažmá má René Rast. U Mercedesu je situace značně nejistá - židle se zřejmě houpe pod Danielem Juncadellou a Maximilianem Götzem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.