Wittmann a Juncadella byli vyloučeni ze závodu na Hungaroringu. Co se komisařům nezdálo na BMW a Mercedesu?

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 2. října 2016 15:42
Sdílej:

Jezdec Mercedesu, Daniel Juncadella, a jezdec BMW, Marco Wittmann, byli po nedělním závodu na Hockenheimu vyloučeni z jeho výsledků kvůli technickým nesrovnalostem na jejich vozech.

Jak Mercedes AMG C63 DTM se startovním číslem 12 tak i BMW M4 DTM se startovním číslem 11 porušily článek 3.22.4 technických pravidel DTM. Na obou vozech byly kluzné desky, které se nachází pod autem a které chrání vůz před tím, aby se jeho šasi během jízdy dostávalo do kontaktu se zemí, neměly dostatečnou tloušťku. Toto rozhodnutí poměrně výrazně ovlivní celkové výsledky, protože Juncadella byl v závodě třetí a Wittmann čtvrtý. 

Všichni jezdci, kteří v závodě dojeli za těmito dvěma jezdci, se tak posouvají o dvě místa výše. Na body se tak dostali Martin Tomczyk na BMW a Robert Wickens na Mercedesu. Týmy jak Juncadelly tak i Wittmann měly šanci odvolat se proti tomuto rozhodnutí. 

Jak Mercedes tak i BMW ihned po závodě řekly, že se proti tomuto rozhodnutí hodlají odhodlat. Na doručení tohoto odvolání měly týmy HWA a RMG 96 hodin. Týden pak měly na to, aby k případům podaly náležité vysvětlení opravňující jejich odvolání. Po týdnu měl DMSB (Deutscher Motor Sport Bund) pak vynést finální stanovisko. Jak BMW Motorsport tak i Mercedes AMG koncem týdne ale oznámily, že se proti rozhodnutí nebudou odvolávat. Rozhodovalo by se o něm totiž zřejmě v rámci víkendu na Hockenheimu.

Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport k věci řekl: "V zájmu sportu jsme se rozhodli nejít s diskvalifikací Marca Wittmanna z Hungaroringu před odvolací soud. Ihned po nědělním závodu jsme chtěli této možnosti využít, a tak BMW Team RMG oznámil svůj úmysl odvolat se. Máme za to, že k výraznému opotřebení kluzné desky došlo v důsledku kontaktů, které se odehrály na začátku závodu. 

Jak je možné vidět z časů na kolo Marca, žádnou výhodu mu to nepřineslo. Rozhodnutí komisařů ale akceptujeme, protože nechceme, aby se o titulu rozhodovalo u stolu. DTM by mělo fanouškům ukázat nového šampiona během závodu na Hockenheimringu."

Své vyjádření přidal i šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz: "Dani si poškodil vůz v důsledků tvrdého přejetí přes obrubníky, aby se vyhnul Edoardovi. Předpokládáme ale, že odvolání by nebylo úspěšné, proto se odvolávat nebudeme."

Toto vyloučení z pohledu celkové klasifikace výrazně ovlivní především Marca Wittmanna, který by bez něj výrazně zvýšil svůj náskok na čele průběžné klasifikace před Edoardo Mortarou, který byl v neděli na Hungaroringu klasifikován jako poslední se 3 koly ztráty. Takto má ale Wittmann před posledním závodním víkendem na Hockenheimringu na Mortaru náskok 14 bodů. Další v pořadí, Jamie Green, ztrácí už 39 bodů.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.