Jezdec Mercedesu, Daniel Juncadella, a jezdec BMW, Marco Wittmann, byli po nedělním závodu na Hockenheimu vyloučeni z jeho výsledků kvůli technickým nesrovnalostem na jejich vozech.
Jak Mercedes AMG C63 DTM se startovním číslem 12 tak i BMW M4 DTM se startovním číslem 11 porušily článek 3.22.4 technických pravidel DTM. Na obou vozech byly kluzné desky, které se nachází pod autem a které chrání vůz před tím, aby se jeho šasi během jízdy dostávalo do kontaktu se zemí, neměly dostatečnou tloušťku. Toto rozhodnutí poměrně výrazně ovlivní celkové výsledky, protože Juncadella byl v závodě třetí a Wittmann čtvrtý.
Všichni jezdci, kteří v závodě dojeli za těmito dvěma jezdci, se tak posouvají o dvě místa výše. Na body se tak dostali Martin Tomczyk na BMW a Robert Wickens na Mercedesu. Týmy jak Juncadelly tak i Wittmann měly šanci odvolat se proti tomuto rozhodnutí.
Jak Mercedes tak i BMW ihned po závodě řekly, že se proti tomuto rozhodnutí hodlají odhodlat. Na doručení tohoto odvolání měly týmy HWA a RMG 96 hodin. Týden pak měly na to, aby k případům podaly náležité vysvětlení opravňující jejich odvolání. Po týdnu měl DMSB (Deutscher Motor Sport Bund) pak vynést finální stanovisko. Jak BMW Motorsport tak i Mercedes AMG koncem týdne ale oznámily, že se proti rozhodnutí nebudou odvolávat. Rozhodovalo by se o něm totiž zřejmě v rámci víkendu na Hockenheimu.
Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport k věci řekl: "V zájmu sportu jsme se rozhodli nejít s diskvalifikací Marca Wittmanna z Hungaroringu před odvolací soud. Ihned po nědělním závodu jsme chtěli této možnosti využít, a tak BMW Team RMG oznámil svůj úmysl odvolat se. Máme za to, že k výraznému opotřebení kluzné desky došlo v důsledku kontaktů, které se odehrály na začátku závodu.
Jak je možné vidět z časů na kolo Marca, žádnou výhodu mu to nepřineslo. Rozhodnutí komisařů ale akceptujeme, protože nechceme, aby se o titulu rozhodovalo u stolu. DTM by mělo fanouškům ukázat nového šampiona během závodu na Hockenheimringu."
Své vyjádření přidal i šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz: "Dani si poškodil vůz v důsledků tvrdého přejetí přes obrubníky, aby se vyhnul Edoardovi. Předpokládáme ale, že odvolání by nebylo úspěšné, proto se odvolávat nebudeme."
Toto vyloučení z pohledu celkové klasifikace výrazně ovlivní především Marca Wittmanna, který by bez něj výrazně zvýšil svůj náskok na čele průběžné klasifikace před Edoardo Mortarou, který byl v neděli na Hungaroringu klasifikován jako poslední se 3 koly ztráty. Takto má ale Wittmann před posledním závodním víkendem na Hockenheimringu na Mortaru náskok 14 bodů. Další v pořadí, Jamie Green, ztrácí už 39 bodů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.