Jezdec Mercedesu, Daniel Juncadella, a jezdec BMW, Marco Wittmann, byli po nedělním závodu na Hockenheimu vyloučeni z jeho výsledků kvůli technickým nesrovnalostem na jejich vozech.
Jak Mercedes AMG C63 DTM se startovním číslem 12 tak i BMW M4 DTM se startovním číslem 11 porušily článek 3.22.4 technických pravidel DTM. Na obou vozech byly kluzné desky, které se nachází pod autem a které chrání vůz před tím, aby se jeho šasi během jízdy dostávalo do kontaktu se zemí, neměly dostatečnou tloušťku. Toto rozhodnutí poměrně výrazně ovlivní celkové výsledky, protože Juncadella byl v závodě třetí a Wittmann čtvrtý.
Všichni jezdci, kteří v závodě dojeli za těmito dvěma jezdci, se tak posouvají o dvě místa výše. Na body se tak dostali Martin Tomczyk na BMW a Robert Wickens na Mercedesu. Týmy jak Juncadelly tak i Wittmann měly šanci odvolat se proti tomuto rozhodnutí.
Jak Mercedes tak i BMW ihned po závodě řekly, že se proti tomuto rozhodnutí hodlají odhodlat. Na doručení tohoto odvolání měly týmy HWA a RMG 96 hodin. Týden pak měly na to, aby k případům podaly náležité vysvětlení opravňující jejich odvolání. Po týdnu měl DMSB (Deutscher Motor Sport Bund) pak vynést finální stanovisko. Jak BMW Motorsport tak i Mercedes AMG koncem týdne ale oznámily, že se proti rozhodnutí nebudou odvolávat. Rozhodovalo by se o něm totiž zřejmě v rámci víkendu na Hockenheimu.
Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport k věci řekl: "V zájmu sportu jsme se rozhodli nejít s diskvalifikací Marca Wittmanna z Hungaroringu před odvolací soud. Ihned po nědělním závodu jsme chtěli této možnosti využít, a tak BMW Team RMG oznámil svůj úmysl odvolat se. Máme za to, že k výraznému opotřebení kluzné desky došlo v důsledku kontaktů, které se odehrály na začátku závodu.
Jak je možné vidět z časů na kolo Marca, žádnou výhodu mu to nepřineslo. Rozhodnutí komisařů ale akceptujeme, protože nechceme, aby se o titulu rozhodovalo u stolu. DTM by mělo fanouškům ukázat nového šampiona během závodu na Hockenheimringu."
Své vyjádření přidal i šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz: "Dani si poškodil vůz v důsledků tvrdého přejetí přes obrubníky, aby se vyhnul Edoardovi. Předpokládáme ale, že odvolání by nebylo úspěšné, proto se odvolávat nebudeme."
Toto vyloučení z pohledu celkové klasifikace výrazně ovlivní především Marca Wittmanna, který by bez něj výrazně zvýšil svůj náskok na čele průběžné klasifikace před Edoardo Mortarou, který byl v neděli na Hungaroringu klasifikován jako poslední se 3 koly ztráty. Takto má ale Wittmann před posledním závodním víkendem na Hockenheimringu na Mortaru náskok 14 bodů. Další v pořadí, Jamie Green, ztrácí už 39 bodů.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.