Jezdec Mercedesu, Daniel Juncadella, a jezdec BMW, Marco Wittmann, byli po nedělním závodu na Hockenheimu vyloučeni z jeho výsledků kvůli technickým nesrovnalostem na jejich vozech.
Jak Mercedes AMG C63 DTM se startovním číslem 12 tak i BMW M4 DTM se startovním číslem 11 porušily článek 3.22.4 technických pravidel DTM. Na obou vozech byly kluzné desky, které se nachází pod autem a které chrání vůz před tím, aby se jeho šasi během jízdy dostávalo do kontaktu se zemí, neměly dostatečnou tloušťku. Toto rozhodnutí poměrně výrazně ovlivní celkové výsledky, protože Juncadella byl v závodě třetí a Wittmann čtvrtý.
Všichni jezdci, kteří v závodě dojeli za těmito dvěma jezdci, se tak posouvají o dvě místa výše. Na body se tak dostali Martin Tomczyk na BMW a Robert Wickens na Mercedesu. Týmy jak Juncadelly tak i Wittmann měly šanci odvolat se proti tomuto rozhodnutí.
Jak Mercedes tak i BMW ihned po závodě řekly, že se proti tomuto rozhodnutí hodlají odhodlat. Na doručení tohoto odvolání měly týmy HWA a RMG 96 hodin. Týden pak měly na to, aby k případům podaly náležité vysvětlení opravňující jejich odvolání. Po týdnu měl DMSB (Deutscher Motor Sport Bund) pak vynést finální stanovisko. Jak BMW Motorsport tak i Mercedes AMG koncem týdne ale oznámily, že se proti rozhodnutí nebudou odvolávat. Rozhodovalo by se o něm totiž zřejmě v rámci víkendu na Hockenheimu.
Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport k věci řekl: "V zájmu sportu jsme se rozhodli nejít s diskvalifikací Marca Wittmanna z Hungaroringu před odvolací soud. Ihned po nědělním závodu jsme chtěli této možnosti využít, a tak BMW Team RMG oznámil svůj úmysl odvolat se. Máme za to, že k výraznému opotřebení kluzné desky došlo v důsledku kontaktů, které se odehrály na začátku závodu.
Jak je možné vidět z časů na kolo Marca, žádnou výhodu mu to nepřineslo. Rozhodnutí komisařů ale akceptujeme, protože nechceme, aby se o titulu rozhodovalo u stolu. DTM by mělo fanouškům ukázat nového šampiona během závodu na Hockenheimringu."
Své vyjádření přidal i šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz: "Dani si poškodil vůz v důsledků tvrdého přejetí přes obrubníky, aby se vyhnul Edoardovi. Předpokládáme ale, že odvolání by nebylo úspěšné, proto se odvolávat nebudeme."
Toto vyloučení z pohledu celkové klasifikace výrazně ovlivní především Marca Wittmanna, který by bez něj výrazně zvýšil svůj náskok na čele průběžné klasifikace před Edoardo Mortarou, který byl v neděli na Hungaroringu klasifikován jako poslední se 3 koly ztráty. Takto má ale Wittmann před posledním závodním víkendem na Hockenheimringu na Mortaru náskok 14 bodů. Další v pořadí, Jamie Green, ztrácí už 39 bodů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.