Jezdec Mercedesu, Daniel Juncadella, a jezdec BMW, Marco Wittmann, byli po nedělním závodu na Hockenheimu vyloučeni z jeho výsledků kvůli technickým nesrovnalostem na jejich vozech.
Jak Mercedes AMG C63 DTM se startovním číslem 12 tak i BMW M4 DTM se startovním číslem 11 porušily článek 3.22.4 technických pravidel DTM. Na obou vozech byly kluzné desky, které se nachází pod autem a které chrání vůz před tím, aby se jeho šasi během jízdy dostávalo do kontaktu se zemí, neměly dostatečnou tloušťku. Toto rozhodnutí poměrně výrazně ovlivní celkové výsledky, protože Juncadella byl v závodě třetí a Wittmann čtvrtý.
Všichni jezdci, kteří v závodě dojeli za těmito dvěma jezdci, se tak posouvají o dvě místa výše. Na body se tak dostali Martin Tomczyk na BMW a Robert Wickens na Mercedesu. Týmy jak Juncadelly tak i Wittmann měly šanci odvolat se proti tomuto rozhodnutí.
Jak Mercedes tak i BMW ihned po závodě řekly, že se proti tomuto rozhodnutí hodlají odhodlat. Na doručení tohoto odvolání měly týmy HWA a RMG 96 hodin. Týden pak měly na to, aby k případům podaly náležité vysvětlení opravňující jejich odvolání. Po týdnu měl DMSB (Deutscher Motor Sport Bund) pak vynést finální stanovisko. Jak BMW Motorsport tak i Mercedes AMG koncem týdne ale oznámily, že se proti rozhodnutí nebudou odvolávat. Rozhodovalo by se o něm totiž zřejmě v rámci víkendu na Hockenheimu.
Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport k věci řekl: "V zájmu sportu jsme se rozhodli nejít s diskvalifikací Marca Wittmanna z Hungaroringu před odvolací soud. Ihned po nědělním závodu jsme chtěli této možnosti využít, a tak BMW Team RMG oznámil svůj úmysl odvolat se. Máme za to, že k výraznému opotřebení kluzné desky došlo v důsledku kontaktů, které se odehrály na začátku závodu.
Jak je možné vidět z časů na kolo Marca, žádnou výhodu mu to nepřineslo. Rozhodnutí komisařů ale akceptujeme, protože nechceme, aby se o titulu rozhodovalo u stolu. DTM by mělo fanouškům ukázat nového šampiona během závodu na Hockenheimringu."
Své vyjádření přidal i šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz: "Dani si poškodil vůz v důsledků tvrdého přejetí přes obrubníky, aby se vyhnul Edoardovi. Předpokládáme ale, že odvolání by nebylo úspěšné, proto se odvolávat nebudeme."
Toto vyloučení z pohledu celkové klasifikace výrazně ovlivní především Marca Wittmanna, který by bez něj výrazně zvýšil svůj náskok na čele průběžné klasifikace před Edoardo Mortarou, který byl v neděli na Hungaroringu klasifikován jako poslední se 3 koly ztráty. Takto má ale Wittmann před posledním závodním víkendem na Hockenheimringu na Mortaru náskok 14 bodů. Další v pořadí, Jamie Green, ztrácí už 39 bodů.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.