Ekströma v DTM nahrazuje Rast, Švéd bude bojovat o titul ve WRX

Ekström sice na začátku sezony prohlašoval, že DTM má před WRX jednoznačně přednost, ale šance získat titul mistra světa je přeci jen lákavá
Ekström sice na začátku sezony prohlašoval, že DTM má před WRX jednoznačně přednost, ale šance získat titul mistra světa je přeci jen lákavá, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 25. září 2016 17:03
Sdílej:

Audi podpořilo svého jezdce, Mattiase Ekströma, ve snaze o zisku titulu ve FIA World Rallycrossu. Švéda v kokpitu Audi RS5 DTM na Hockenheimu nahradí René Rast.

Mattias Ekström dostal od Audi možnost zúčastnit se rallycrossového závodu v Esteringu a bojovat tak o titul mistra světa ve WRX. Díky tomu tak zmešká finálový závod DTM na německém Hockenheimu, kde jeho místo zaujme René Rast. Audi tak Švéda uvolnilo ze svých povinností a dalo mu šanci připsat si ke svým dvěma titulům z DTM třetí z FIA World Rallycrossu. Tam je situace taková, že Mattias mistrovství průběžně vede o 10 bodů. 

Jezdec Team Abt Audi, který má za sebou 16letou kariéru v DTM, tak přijde o první závod DTM od roku 2001. Ve stejném čase se totiž jede finálový závod WRX v německém Esteringu. Na druhou stranu pro Audi se nejedná o žádnou velkou oběť, když v rallycrossu Ekström závodí rovněž se speciálem Audi A1 WRX. Podle sportovního šéfa Audi pro DTM, Dietera Gasse, tak uvolnění Mattiase je logickou volbou.

"V mé hrudi bijí dvě srdce. Samozřejmě nebude jednoduché jít bez jednoho z našich nejlepších závodníků do finálového závodu DTM na Hockenheimu. Ale Mattias má šanci vyhrát světový titul v rallycrossu s Audi," řekl Dieter Gass. Tato situace působí jistě zajímavě ve srovnání s tím, co Mattias prohlašoval zkraje sezony:

Výsledkem všeho je, že místo Švéda na Hockenheimu pojede René Rast, který nahradil Adriena Tambaye v Audi Sport Team Rosberg letos na Zandvoortu. Finálový závodní víkend letošní sezony DTM se jede 15. a 16. října na Hockenheimu.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?