Audi podpořilo svého jezdce, Mattiase Ekströma, ve snaze o zisku titulu ve FIA World Rallycrossu. Švéda v kokpitu Audi RS5 DTM na Hockenheimu nahradí René Rast.
Mattias Ekström dostal od Audi možnost zúčastnit se rallycrossového závodu v Esteringu a bojovat tak o titul mistra světa ve WRX. Díky tomu tak zmešká finálový závod DTM na německém Hockenheimu, kde jeho místo zaujme René Rast. Audi tak Švéda uvolnilo ze svých povinností a dalo mu šanci připsat si ke svým dvěma titulům z DTM třetí z FIA World Rallycrossu. Tam je situace taková, že Mattias mistrovství průběžně vede o 10 bodů.
Jezdec Team Abt Audi, který má za sebou 16letou kariéru v DTM, tak přijde o první závod DTM od roku 2001. Ve stejném čase se totiž jede finálový závod WRX v německém Esteringu. Na druhou stranu pro Audi se nejedná o žádnou velkou oběť, když v rallycrossu Ekström závodí rovněž se speciálem Audi A1 WRX. Podle sportovního šéfa Audi pro DTM, Dietera Gasse, tak uvolnění Mattiase je logickou volbou.
"V mé hrudi bijí dvě srdce. Samozřejmě nebude jednoduché jít bez jednoho z našich nejlepších závodníků do finálového závodu DTM na Hockenheimu. Ale Mattias má šanci vyhrát světový titul v rallycrossu s Audi," řekl Dieter Gass. Tato situace působí jistě zajímavě ve srovnání s tím, co Mattias prohlašoval zkraje sezony:
Výsledkem všeho je, že místo Švéda na Hockenheimu pojede René Rast, který nahradil Adriena Tambaye v Audi Sport Team Rosberg letos na Zandvoortu. Finálový závodní víkend letošní sezony DTM se jede 15. a 16. října na Hockenheimu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?