Audi podpořilo svého jezdce, Mattiase Ekströma, ve snaze o zisku titulu ve FIA World Rallycrossu. Švéda v kokpitu Audi RS5 DTM na Hockenheimu nahradí René Rast.
Mattias Ekström dostal od Audi možnost zúčastnit se rallycrossového závodu v Esteringu a bojovat tak o titul mistra světa ve WRX. Díky tomu tak zmešká finálový závod DTM na německém Hockenheimu, kde jeho místo zaujme René Rast. Audi tak Švéda uvolnilo ze svých povinností a dalo mu šanci připsat si ke svým dvěma titulům z DTM třetí z FIA World Rallycrossu. Tam je situace taková, že Mattias mistrovství průběžně vede o 10 bodů.
Jezdec Team Abt Audi, který má za sebou 16letou kariéru v DTM, tak přijde o první závod DTM od roku 2001. Ve stejném čase se totiž jede finálový závod WRX v německém Esteringu. Na druhou stranu pro Audi se nejedná o žádnou velkou oběť, když v rallycrossu Ekström závodí rovněž se speciálem Audi A1 WRX. Podle sportovního šéfa Audi pro DTM, Dietera Gasse, tak uvolnění Mattiase je logickou volbou.
"V mé hrudi bijí dvě srdce. Samozřejmě nebude jednoduché jít bez jednoho z našich nejlepších závodníků do finálového závodu DTM na Hockenheimu. Ale Mattias má šanci vyhrát světový titul v rallycrossu s Audi," řekl Dieter Gass. Tato situace působí jistě zajímavě ve srovnání s tím, co Mattias prohlašoval zkraje sezony:
Výsledkem všeho je, že místo Švéda na Hockenheimu pojede René Rast, který nahradil Adriena Tambaye v Audi Sport Team Rosberg letos na Zandvoortu. Finálový závodní víkend letošní sezony DTM se jede 15. a 16. října na Hockenheimu.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.