Z jezdeckého pole se na Mattiase Ekströma po dalším verbálním útoku na Maximiliana Götze sype kritika. Zkušený Švéd by si dle svých kolegů neměl naříkat.
Mattias Ekström se po víkendu na Nürburgringu zase jednou ohradil vůči chování Maximiliana Götze. Poté, co už během letošní sezony pilota Mercedesu označil klaunem nebo šaškem, tak po dalším kontaktu, ke kterému tentokrát došlo v soboním závodu v Německu, došlo opět na komentář chování jezdce Mercedesu. Tvrdé chování Švéda se přestává líbit jednak fanouškům a také některým kolegům z jezdeckého pole.
"S Mattiasem jsem byl deset let v jednom týmu a dobře se s ním znám," řekl Martin Tomczyk pro 'Sport1'. "Neustále hledá mezery - je jedno, jestli tam nějaká je nebo ne. Svůj šarmantní švédský způsob přenáší také do akce tak, že mu pak každý důvěřuje. Ale také Matthias Ekström musí samozřejmě dávat pozor na to, co říká. Je také jen jedním jezdcem z mnoha."
Mezi lety 2001 a 2010 jezdili Tomczyk a Ekström společně pro Abt-Audi. Pak Martin přešel k BMW a navíc na konci tohoto roku v DTM končí. To Bernd Schneider v DTM nejezdí už od konce sezony 2008, ale i tak se s Ekströmem samozřejmě dobře zná. "Pro mě byl Ekström vždy jezdcem, který jezdil extrémně tvrdě. Nikdy nebyl neférový, ale vždy tomu byl blízko. Stále byl na limitu toho, co je povolené. Ale člověk s ním tak vycházel a nikdy nebyly žádné nářky. Člověk by měl jezdit naplno a jednoduše se koncentrovat na svoji jízdu a ne na to, co někde někdo dělá, protože se vám to stejně tak vymstí."
"Nazvat v DTM někoho 'bouralem', to je nesmysl. V DTM nejezdí někdo, kdo by nebyl jedním z nejlepších jezdců světa, protože jinak by se tam člověk nedostal," dodává dlouholetý zaměstnanec Mercedesu, Schneider.
A jaký názor na situaci má samotný Maximilian Götz? "Jeho motto je 'Go hard or go home'. Jde na tvrdou cestu a teď se dostává trochu pod tlak, a tak si stěžuje. Jeho výroky jdou u mě tudy tam a tudy ven, stejně tak u ostatních jezdců. Úroveň, kterou ten den ukázal, nebyla určtiě OK! Ani za mnou nepřišel, aby mi osobně řekl svůj názor. Já si vlastně musel na všechny ty komentáře, které říkal, počkat. Ale já se tím nenechám odradit," řekl jezdec pro 'Sport1'.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?