Z jezdeckého pole se na Mattiase Ekströma po dalším verbálním útoku na Maximiliana Götze sype kritika. Zkušený Švéd by si dle svých kolegů neměl naříkat.
Mattias Ekström se po víkendu na Nürburgringu zase jednou ohradil vůči chování Maximiliana Götze. Poté, co už během letošní sezony pilota Mercedesu označil klaunem nebo šaškem, tak po dalším kontaktu, ke kterému tentokrát došlo v soboním závodu v Německu, došlo opět na komentář chování jezdce Mercedesu. Tvrdé chování Švéda se přestává líbit jednak fanouškům a také některým kolegům z jezdeckého pole.
"S Mattiasem jsem byl deset let v jednom týmu a dobře se s ním znám," řekl Martin Tomczyk pro 'Sport1'. "Neustále hledá mezery - je jedno, jestli tam nějaká je nebo ne. Svůj šarmantní švédský způsob přenáší také do akce tak, že mu pak každý důvěřuje. Ale také Matthias Ekström musí samozřejmě dávat pozor na to, co říká. Je také jen jedním jezdcem z mnoha."
Mezi lety 2001 a 2010 jezdili Tomczyk a Ekström společně pro Abt-Audi. Pak Martin přešel k BMW a navíc na konci tohoto roku v DTM končí. To Bernd Schneider v DTM nejezdí už od konce sezony 2008, ale i tak se s Ekströmem samozřejmě dobře zná. "Pro mě byl Ekström vždy jezdcem, který jezdil extrémně tvrdě. Nikdy nebyl neférový, ale vždy tomu byl blízko. Stále byl na limitu toho, co je povolené. Ale člověk s ním tak vycházel a nikdy nebyly žádné nářky. Člověk by měl jezdit naplno a jednoduše se koncentrovat na svoji jízdu a ne na to, co někde někdo dělá, protože se vám to stejně tak vymstí."
"Nazvat v DTM někoho 'bouralem', to je nesmysl. V DTM nejezdí někdo, kdo by nebyl jedním z nejlepších jezdců světa, protože jinak by se tam člověk nedostal," dodává dlouholetý zaměstnanec Mercedesu, Schneider.
A jaký názor na situaci má samotný Maximilian Götz? "Jeho motto je 'Go hard or go home'. Jde na tvrdou cestu a teď se dostává trochu pod tlak, a tak si stěžuje. Jeho výroky jdou u mě tudy tam a tudy ven, stejně tak u ostatních jezdců. Úroveň, kterou ten den ukázal, nebyla určtiě OK! Ani za mnou nepřišel, aby mi osobně řekl svůj názor. Já si vlastně musel na všechny ty komentáře, které říkal, počkat. Ale já se tím nenechám odradit," řekl jezdec pro 'Sport1'.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.