Rosenqvist bude pokračovat s Mercedesem i na Nürburgringu

Felix Rosenqvist zdědil auto po Estebanovi Oconovi, který zamířil do F1
Felix Rosenqvist zdědil auto po Estebanovi Oconovi, který zamířil do F1, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 25. srpna 2016 22:15
Sdílej:

Felix Rosenqvist si odbyl svůj debut v DTM minulý víkend na okruhu Moscow Raceway. Po tomto závodě došlo k jednáním mezi jezdcem a Mercedesem, jejichž výsledkem je nová smlouva, která mladíkovi zaručuje start také na Nürburgringu.

"Po tom závodním víkendu jsme si spolu sedli a Uli Fritz [šéf týmu Mercedesu] mi řekl, že budu závodit také na Nürburgringu. Jsem za to opravdu rád. Už se nemůžu dočkat a doufám, že v Eifelu [pohoří, ve kterém leží Nürburgring] dokáži zopakovat můj výkon z Moskvy," říká Felix Rosenqvist. Švéd měl velmi slušný první závod v DTM, když se do svého vůbec prvního závodu kvalifikoval jako devátý a skončil desátý, díky čemuž získal bod. 

"Bylo to opravdu báječné. Dojet v mém prvním závodě v DTM na bodech, to bylo víc, než jsem očekával. Rychlost tam byla už od startu. Slyšel jsem, že jen dva jezdci v historii dokázali přede mnou takto získat body od vstupu BMW a zajisté nikdo z Mercedesu. To mě samozřejmě dělá hrdým." Felix Rosenqvist se ale při svém debutu nevyhnul jisté kontroverzi, když jej Marco Wittmann obvinil, že jej blokoval v kvalifikaci.

"To je absolutně směšné. Jediný obrázek si uděláte, když se podíváte na data. V kole, o kterém Marco říká, že jsem jej blokoval, jsem byl svém nejrychlejším výjezdovém kole víkendu. Byla mezi námi navíc více než jedna vteřina na konci kola. Všechny moje sektory poté byly zelené. Kromě toho mě vedení závodu ani nevyšetřovalo a Marco byl na pole [position]. Kvalifikace byla obecně vzato v jiných sériích, ve kterých jsem v minulosti jezdil, mnohem těsnější. A nikdo si nikdy nestěžoval," dodal mladík. My jen dodejme, že další závod DTM se jede 11. září na zmiňovaném Nürburgringu.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.