Rosenqvist bude pokračovat s Mercedesem i na Nürburgringu

Felix Rosenqvist zdědil auto po Estebanovi Oconovi, který zamířil do F1
Felix Rosenqvist zdědil auto po Estebanovi Oconovi, který zamířil do F1, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 25. srpna 2016 22:15
Sdílej:

Felix Rosenqvist si odbyl svůj debut v DTM minulý víkend na okruhu Moscow Raceway. Po tomto závodě došlo k jednáním mezi jezdcem a Mercedesem, jejichž výsledkem je nová smlouva, která mladíkovi zaručuje start také na Nürburgringu.

"Po tom závodním víkendu jsme si spolu sedli a Uli Fritz [šéf týmu Mercedesu] mi řekl, že budu závodit také na Nürburgringu. Jsem za to opravdu rád. Už se nemůžu dočkat a doufám, že v Eifelu [pohoří, ve kterém leží Nürburgring] dokáži zopakovat můj výkon z Moskvy," říká Felix Rosenqvist. Švéd měl velmi slušný první závod v DTM, když se do svého vůbec prvního závodu kvalifikoval jako devátý a skončil desátý, díky čemuž získal bod. 

"Bylo to opravdu báječné. Dojet v mém prvním závodě v DTM na bodech, to bylo víc, než jsem očekával. Rychlost tam byla už od startu. Slyšel jsem, že jen dva jezdci v historii dokázali přede mnou takto získat body od vstupu BMW a zajisté nikdo z Mercedesu. To mě samozřejmě dělá hrdým." Felix Rosenqvist se ale při svém debutu nevyhnul jisté kontroverzi, když jej Marco Wittmann obvinil, že jej blokoval v kvalifikaci.

"To je absolutně směšné. Jediný obrázek si uděláte, když se podíváte na data. V kole, o kterém Marco říká, že jsem jej blokoval, jsem byl svém nejrychlejším výjezdovém kole víkendu. Byla mezi námi navíc více než jedna vteřina na konci kola. Všechny moje sektory poté byly zelené. Kromě toho mě vedení závodu ani nevyšetřovalo a Marco byl na pole [position]. Kvalifikace byla obecně vzato v jiných sériích, ve kterých jsem v minulosti jezdil, mnohem těsnější. A nikdo si nikdy nestěžoval," dodal mladík. My jen dodejme, že další závod DTM se jede 11. září na zmiňovaném Nürburgringu.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?