ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM vyrazilo o tomto víkendu do Ruska na okruh poblíž Moskvy. Stále ještě relativně nová trať v kalendáři německého mistrovství cestovních vozů nabízí rychlé a středně-rychlé zatáčky a dvě rovinky. Vedení v šampionátu obhajuje Marco Wittmann s BMW. Tímto závodem začíná druhá polovina letošního šampionátu.
Nedělní závod:Marco Wittmann se dostává díky vítězství v nedělním závodu zpět do čela hodnocení DTM. Jezdec týmu BMW RMG vedl od startu z pole position a po celý závod si udržoval mírný náskok před svým značkovým kolegou, Tomem Blomqvistem. Nakonec se v cíli radoval z druhého letošního vítězství (o 4 vteřiny) a návratu do čela šampionátu.
Wittmannovi se podařilo na startu ujet největší hrozbě v podobě Roberta Wickense, který do závodu startoval jako třetí. Kvalifikoval se sice jako čtvrtý, jenže Maxim Martin musel díky nehodě v kvalifikaci startovat z boxů. Robert Wickens před zastávkami v boxech neustále dorážel na druhého Blomqvista.
Wittmann si díky tomu vybudoval před sérií zastávek v boxech 3 vteřinový náskok. Druhý byl tedy Tom Blomqvist, který byl už potřetí v letošní sezoně stříbrný. Na své pronásledovatele měl britský závodník už poměrně slušný náskok. Těmi byli Bruno Spengler a Augusto Farfus - BMW tak v cíli obsadilo hned čtyři první místa. Kanaďan s Brazilcem se během závodu dokázali dostat před Roberta Wickense.
Vedoucí muž z tábora Mercedesu jel původně za Blomqvistem, ale před zastávkami v boxech na Blomqvista trochu ztratil. Pak se mechanikům jeho týmu nepovedla zastávka, což jej srazilo dále a ke konci závodu si týmu stěžoval na ovladatelnost svého auta. Toho využil vláček jezdců za ním, který jej vedl Dani Juncadella a který jej rychle stahoval. Juncadella začal s Wickensem i bojovat, ale brzy Španěla předjel Spengler ve druhé zatáčce 30. kola závodu.
Spengler si pak pohodlně dojel pro třetí místo. Dalším na řadě byl Augusto Farfus, který zvolil agresivnější strategii, která jej vynesla na šesté místo, pak se mu ale podařilo předjet jak Juncadellu tak i Wickense a dojel si tak pro čtvrté místo. Wickens, který se v sobotu vrátil do průběžného vedení šampionátu, tak musel bojovat, aby získal alespoň páté místo a minimalizoval tak svoji ztrátu.
Na cílové rovince měl ještě plné ruce práce s tím, aby za sebou udržel Edoardo Mortaru. Nico Müller dojel sedmý, když tuto pozici uzmul osmémum v cíli, Adrienu Tambayovi. Bodovanou desítku pak uzavírali Mattias Ekström a Lucas Auer. Juncadella, který se snažil krýt záda Wickense, dojel nakonec až jako dvanáctý. V pozdní fázi závodu z bodů vypadl také Paul di Resta, který obrdžel penalizaci drive-through za vystrčení Tima Glocka z dráhy.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Robert Wickens vyhrál sobotní mokrý závod v Moskvě opravdu suverénním způsobem a díky tomuto výsledku se dostává do čela tabulky jezdců. Start musel proběhnout za safety-carem (startovalo se za velmi silného deště), ten zajel na konci 3. kola. Kanaďan na nic nečekal a ve 4. kole ve třetí zatáčce zaútočil na vítěze kvalifikace, Garyho Paffeta, a přebral vedení v závodu.
Robert si velmi rychle vypracoval náskok přesahující 10 vteřin na zbytek pole a v cíli vyhrál s náskokem téměř 11 vteřin. Druhé místo v cíli obsadil Paul di Resta, který také v úvodní části závodu zdolal Garyho Paffetta. Brit na Skota ztratil v cíli 1,3s. Mercedes v cíli obsadil dokonce první čtyři místa, když Maximilian Götz za svými zády po celý závod udržel dotírající dvojici - Mattiase Ekströma a Maxima Martina.
Tento výsledek v kombinaci s velmi špatným závodem pro Marco Wittmanna (závod dokončil se svým BMW až jako 19., nicméně už kvalifikace Němci vůbec nevyšla) znamená, že se Wickens dostává do čela šampionátu.
Ve druhé polovině závodu jsme sledovali stíhací jízdu Jamieho Greena, který se dokázal probojovat až na konečné sedmé místo. Závod finišoval Brit ve službách Audi těsně za zadním křídlem BMW M4 DTM Maxima Martina. Za ním byli kolegové od Audi - Edoardo Mortara a Timo Scheider (Scheider oba lépe postavené zástupce Audi v tabulce jezdců pustil před sebe).
Poslední bod si z dnešního závodu odváží nováček v DTM, Felix Rosenqvist. Švéd hned při svém debutu v týmu ART dokázal zabodovat. V úvodu závodu předvedl pěkný předjížděcí manévr na Tima Glocka s BMW, následně jej sice předjeli Mortara a Green, avšak Felix podal velmi sympatický výkon.
VÝSLEDKY SOTOBNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOTOBNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?