ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM vyrazilo o tomto víkendu do Ruska na okruh poblíž Moskvy. Stále ještě relativně nová trať v kalendáři německého mistrovství cestovních vozů nabízí rychlé a středně-rychlé zatáčky a dvě rovinky. Vedení v šampionátu obhajuje Marco Wittmann s BMW. Tímto závodem začíná druhá polovina letošního šampionátu.
Nedělní závod:Marco Wittmann se dostává díky vítězství v nedělním závodu zpět do čela hodnocení DTM. Jezdec týmu BMW RMG vedl od startu z pole position a po celý závod si udržoval mírný náskok před svým značkovým kolegou, Tomem Blomqvistem. Nakonec se v cíli radoval z druhého letošního vítězství (o 4 vteřiny) a návratu do čela šampionátu.
Wittmannovi se podařilo na startu ujet největší hrozbě v podobě Roberta Wickense, který do závodu startoval jako třetí. Kvalifikoval se sice jako čtvrtý, jenže Maxim Martin musel díky nehodě v kvalifikaci startovat z boxů. Robert Wickens před zastávkami v boxech neustále dorážel na druhého Blomqvista.
Wittmann si díky tomu vybudoval před sérií zastávek v boxech 3 vteřinový náskok. Druhý byl tedy Tom Blomqvist, který byl už potřetí v letošní sezoně stříbrný. Na své pronásledovatele měl britský závodník už poměrně slušný náskok. Těmi byli Bruno Spengler a Augusto Farfus - BMW tak v cíli obsadilo hned čtyři první místa. Kanaďan s Brazilcem se během závodu dokázali dostat před Roberta Wickense.
Vedoucí muž z tábora Mercedesu jel původně za Blomqvistem, ale před zastávkami v boxech na Blomqvista trochu ztratil. Pak se mechanikům jeho týmu nepovedla zastávka, což jej srazilo dále a ke konci závodu si týmu stěžoval na ovladatelnost svého auta. Toho využil vláček jezdců za ním, který jej vedl Dani Juncadella a který jej rychle stahoval. Juncadella začal s Wickensem i bojovat, ale brzy Španěla předjel Spengler ve druhé zatáčce 30. kola závodu.
Spengler si pak pohodlně dojel pro třetí místo. Dalším na řadě byl Augusto Farfus, který zvolil agresivnější strategii, která jej vynesla na šesté místo, pak se mu ale podařilo předjet jak Juncadellu tak i Wickense a dojel si tak pro čtvrté místo. Wickens, který se v sobotu vrátil do průběžného vedení šampionátu, tak musel bojovat, aby získal alespoň páté místo a minimalizoval tak svoji ztrátu.
Na cílové rovince měl ještě plné ruce práce s tím, aby za sebou udržel Edoardo Mortaru. Nico Müller dojel sedmý, když tuto pozici uzmul osmémum v cíli, Adrienu Tambayovi. Bodovanou desítku pak uzavírali Mattias Ekström a Lucas Auer. Juncadella, který se snažil krýt záda Wickense, dojel nakonec až jako dvanáctý. V pozdní fázi závodu z bodů vypadl také Paul di Resta, který obrdžel penalizaci drive-through za vystrčení Tima Glocka z dráhy.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Robert Wickens vyhrál sobotní mokrý závod v Moskvě opravdu suverénním způsobem a díky tomuto výsledku se dostává do čela tabulky jezdců. Start musel proběhnout za safety-carem (startovalo se za velmi silného deště), ten zajel na konci 3. kola. Kanaďan na nic nečekal a ve 4. kole ve třetí zatáčce zaútočil na vítěze kvalifikace, Garyho Paffeta, a přebral vedení v závodu.
Robert si velmi rychle vypracoval náskok přesahující 10 vteřin na zbytek pole a v cíli vyhrál s náskokem téměř 11 vteřin. Druhé místo v cíli obsadil Paul di Resta, který také v úvodní části závodu zdolal Garyho Paffetta. Brit na Skota ztratil v cíli 1,3s. Mercedes v cíli obsadil dokonce první čtyři místa, když Maximilian Götz za svými zády po celý závod udržel dotírající dvojici - Mattiase Ekströma a Maxima Martina.
Tento výsledek v kombinaci s velmi špatným závodem pro Marco Wittmanna (závod dokončil se svým BMW až jako 19., nicméně už kvalifikace Němci vůbec nevyšla) znamená, že se Wickens dostává do čela šampionátu.
Ve druhé polovině závodu jsme sledovali stíhací jízdu Jamieho Greena, který se dokázal probojovat až na konečné sedmé místo. Závod finišoval Brit ve službách Audi těsně za zadním křídlem BMW M4 DTM Maxima Martina. Za ním byli kolegové od Audi - Edoardo Mortara a Timo Scheider (Scheider oba lépe postavené zástupce Audi v tabulce jezdců pustil před sebe).
Poslední bod si z dnešního závodu odváží nováček v DTM, Felix Rosenqvist. Švéd hned při svém debutu v týmu ART dokázal zabodovat. V úvodu závodu předvedl pěkný předjížděcí manévr na Tima Glocka s BMW, následně jej sice předjeli Mortara a Green, avšak Felix podal velmi sympatický výkon.
VÝSLEDKY SOTOBNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOTOBNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?