Moskva: Nedělní závod jednoznačně opanovalo BMW, Wittmann se vrací do čela šampionátu

Marco Wittmann v neděli vyhrál a po zásluze se tak vrací do čela průběžné klasifikace mezi jezdci
Marco Wittmann v neděli vyhrál a po zásluze se tak vrací do čela průběžné klasifikace mezi jezdci, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 19. srpna 2016 23:40 | akt. 22. srpna 2016 20:34
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM vyrazilo o tomto víkendu do Ruska na okruh poblíž Moskvy. Stále ještě relativně nová trať v kalendáři německého mistrovství cestovních vozů nabízí rychlé a středně-rychlé zatáčky a dvě rovinky. Vedení v šampionátu obhajuje Marco Wittmann s BMW. Tímto závodem začíná druhá polovina letošního šampionátu.

Nedělní závod:Marco Wittmann se dostává díky vítězství v nedělním závodu zpět do čela hodnocení DTM. Jezdec týmu BMW RMG vedl od startu z pole position a po celý závod si udržoval mírný náskok před svým značkovým kolegou, Tomem Blomqvistem. Nakonec se v cíli radoval z druhého letošního vítězství (o 4 vteřiny) a návratu do čela šampionátu.

Wittmannovi se podařilo na startu ujet největší hrozbě v podobě Roberta Wickense, který do závodu startoval jako třetí. Kvalifikoval se sice jako čtvrtý, jenže Maxim Martin musel díky nehodě v kvalifikaci startovat z boxů. Robert Wickens před zastávkami v boxech neustále dorážel na druhého Blomqvista.

Wittmann si díky tomu vybudoval před sérií zastávek v boxech 3 vteřinový náskok. Druhý byl tedy Tom Blomqvist, který byl už potřetí v letošní sezoně stříbrný. Na své pronásledovatele měl britský závodník už poměrně slušný náskok. Těmi byli Bruno Spengler a Augusto Farfus - BMW tak v cíli obsadilo hned čtyři první místa. Kanaďan s Brazilcem se během závodu dokázali dostat před Roberta Wickense. 

Vedoucí muž z tábora Mercedesu jel původně za Blomqvistem, ale před zastávkami v boxech na Blomqvista trochu ztratil. Pak se mechanikům jeho týmu nepovedla zastávka, což jej srazilo dále a ke konci závodu si týmu stěžoval na ovladatelnost svého auta. Toho využil vláček jezdců za ním, který jej vedl Dani Juncadella a který jej rychle stahoval. Juncadella začal s Wickensem i bojovat, ale brzy Španěla předjel Spengler ve druhé zatáčce 30. kola závodu. 

Spengler si pak pohodlně dojel pro třetí místo. Dalším na řadě byl Augusto Farfus, který zvolil agresivnější strategii, která jej vynesla na šesté místo, pak se mu ale podařilo předjet jak Juncadellu tak i Wickense a dojel si tak pro čtvrté místo. Wickens, který se v sobotu vrátil do průběžného vedení šampionátu, tak musel bojovat, aby získal alespoň páté místo a minimalizoval tak svoji ztrátu. 

Na cílové rovince měl ještě plné ruce práce s tím, aby za sebou udržel Edoardo Mortaru. Nico Müller dojel sedmý, když tuto pozici uzmul osmémum v cíli, Adrienu Tambayovi. Bodovanou desítku pak uzavírali Mattias Ekström a Lucas Auer. Juncadella, který se snažil krýt záda Wickense, dojel nakonec až jako dvanáctý. V pozdní fázi závodu z bodů vypadl také Paul di Resta, který obrdžel penalizaci drive-through za vystrčení Tima Glocka z dráhy.

VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE

VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE

VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE

Sobotní závod:Robert Wickens vyhrál sobotní mokrý závod v Moskvě opravdu suverénním způsobem a díky tomuto výsledku se dostává do čela tabulky jezdců. Start musel proběhnout za safety-carem (startovalo se za velmi silného deště), ten zajel na konci 3. kola. Kanaďan na nic nečekal a ve 4. kole ve třetí zatáčce zaútočil na vítěze kvalifikace, Garyho Paffeta, a přebral vedení v závodu.

Robert si velmi rychle vypracoval náskok přesahující 10 vteřin na zbytek pole a v cíli vyhrál s náskokem téměř 11 vteřin. Druhé místo v cíli obsadil Paul di Resta, který také v úvodní části závodu zdolal Garyho Paffetta. Brit na Skota ztratil v cíli 1,3s. Mercedes v cíli obsadil dokonce první čtyři místa, když Maximilian Götz za svými zády po celý závod udržel dotírající dvojici - Mattiase Ekströma a Maxima Martina.

Tento výsledek v kombinaci s velmi špatným závodem pro Marco Wittmanna (závod dokončil se svým BMW až jako 19., nicméně už kvalifikace Němci vůbec nevyšla) znamená, že se Wickens dostává do čela šampionátu. 

Ve druhé polovině závodu jsme sledovali stíhací jízdu Jamieho Greena, který se dokázal probojovat až na konečné sedmé místo. Závod finišoval Brit ve službách Audi těsně za zadním křídlem BMW M4 DTM Maxima Martina. Za ním byli kolegové od Audi - Edoardo Mortara a Timo Scheider (Scheider oba lépe postavené zástupce Audi v tabulce jezdců pustil před sebe).

Poslední bod si z dnešního závodu odváží nováček v DTM, Felix Rosenqvist. Švéd hned při svém debutu v týmu ART dokázal zabodovat. V úvodu závodu předvedl pěkný předjížděcí manévr na Tima Glocka s BMW, následně jej sice předjeli Mortara a Green, avšak Felix podal velmi sympatický výkon.

VÝSLEDKY SOTOBNÍHO ZÁVODU: ZDE

VÝSLEDKY SOTOBNÍ KVALIFIKACE: ZDE

VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE

VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.