ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM vyrazilo o tomto víkendu do Ruska na okruh poblíž Moskvy. Stále ještě relativně nová trať v kalendáři německého mistrovství cestovních vozů nabízí rychlé a středně-rychlé zatáčky a dvě rovinky. Vedení v šampionátu obhajuje Marco Wittmann s BMW. Tímto závodem začíná druhá polovina letošního šampionátu.
Nedělní závod:Marco Wittmann se dostává díky vítězství v nedělním závodu zpět do čela hodnocení DTM. Jezdec týmu BMW RMG vedl od startu z pole position a po celý závod si udržoval mírný náskok před svým značkovým kolegou, Tomem Blomqvistem. Nakonec se v cíli radoval z druhého letošního vítězství (o 4 vteřiny) a návratu do čela šampionátu.
Wittmannovi se podařilo na startu ujet největší hrozbě v podobě Roberta Wickense, který do závodu startoval jako třetí. Kvalifikoval se sice jako čtvrtý, jenže Maxim Martin musel díky nehodě v kvalifikaci startovat z boxů. Robert Wickens před zastávkami v boxech neustále dorážel na druhého Blomqvista.
Wittmann si díky tomu vybudoval před sérií zastávek v boxech 3 vteřinový náskok. Druhý byl tedy Tom Blomqvist, který byl už potřetí v letošní sezoně stříbrný. Na své pronásledovatele měl britský závodník už poměrně slušný náskok. Těmi byli Bruno Spengler a Augusto Farfus - BMW tak v cíli obsadilo hned čtyři první místa. Kanaďan s Brazilcem se během závodu dokázali dostat před Roberta Wickense.
Vedoucí muž z tábora Mercedesu jel původně za Blomqvistem, ale před zastávkami v boxech na Blomqvista trochu ztratil. Pak se mechanikům jeho týmu nepovedla zastávka, což jej srazilo dále a ke konci závodu si týmu stěžoval na ovladatelnost svého auta. Toho využil vláček jezdců za ním, který jej vedl Dani Juncadella a který jej rychle stahoval. Juncadella začal s Wickensem i bojovat, ale brzy Španěla předjel Spengler ve druhé zatáčce 30. kola závodu.
Spengler si pak pohodlně dojel pro třetí místo. Dalším na řadě byl Augusto Farfus, který zvolil agresivnější strategii, která jej vynesla na šesté místo, pak se mu ale podařilo předjet jak Juncadellu tak i Wickense a dojel si tak pro čtvrté místo. Wickens, který se v sobotu vrátil do průběžného vedení šampionátu, tak musel bojovat, aby získal alespoň páté místo a minimalizoval tak svoji ztrátu.
Na cílové rovince měl ještě plné ruce práce s tím, aby za sebou udržel Edoardo Mortaru. Nico Müller dojel sedmý, když tuto pozici uzmul osmémum v cíli, Adrienu Tambayovi. Bodovanou desítku pak uzavírali Mattias Ekström a Lucas Auer. Juncadella, který se snažil krýt záda Wickense, dojel nakonec až jako dvanáctý. V pozdní fázi závodu z bodů vypadl také Paul di Resta, který obrdžel penalizaci drive-through za vystrčení Tima Glocka z dráhy.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Robert Wickens vyhrál sobotní mokrý závod v Moskvě opravdu suverénním způsobem a díky tomuto výsledku se dostává do čela tabulky jezdců. Start musel proběhnout za safety-carem (startovalo se za velmi silného deště), ten zajel na konci 3. kola. Kanaďan na nic nečekal a ve 4. kole ve třetí zatáčce zaútočil na vítěze kvalifikace, Garyho Paffeta, a přebral vedení v závodu.
Robert si velmi rychle vypracoval náskok přesahující 10 vteřin na zbytek pole a v cíli vyhrál s náskokem téměř 11 vteřin. Druhé místo v cíli obsadil Paul di Resta, který také v úvodní části závodu zdolal Garyho Paffetta. Brit na Skota ztratil v cíli 1,3s. Mercedes v cíli obsadil dokonce první čtyři místa, když Maximilian Götz za svými zády po celý závod udržel dotírající dvojici - Mattiase Ekströma a Maxima Martina.
Tento výsledek v kombinaci s velmi špatným závodem pro Marco Wittmanna (závod dokončil se svým BMW až jako 19., nicméně už kvalifikace Němci vůbec nevyšla) znamená, že se Wickens dostává do čela šampionátu.
Ve druhé polovině závodu jsme sledovali stíhací jízdu Jamieho Greena, který se dokázal probojovat až na konečné sedmé místo. Závod finišoval Brit ve službách Audi těsně za zadním křídlem BMW M4 DTM Maxima Martina. Za ním byli kolegové od Audi - Edoardo Mortara a Timo Scheider (Scheider oba lépe postavené zástupce Audi v tabulce jezdců pustil před sebe).
Poslední bod si z dnešního závodu odváží nováček v DTM, Felix Rosenqvist. Švéd hned při svém debutu v týmu ART dokázal zabodovat. V úvodu závodu předvedl pěkný předjížděcí manévr na Tima Glocka s BMW, následně jej sice předjeli Mortara a Green, avšak Felix podal velmi sympatický výkon.
VÝSLEDKY SOTOBNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOTOBNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.