Felix Rosenqvist naskočí do rozjeté sezony DTM. Jeho první představení za volantem Mercedesu AMG C63 DTM se odehraje v Moskvě o nadcházejícím víkendu.
Švéd je pro letošní sezonu oficiálním náhradním a testovacím jezdcem Mercedesu a v Rusku převezme vůz Estebana Ocona. "Možnost závodění v DTM je pro mě velmi vzrušující," říká 24 letý Felix Rosenqvist.
"Jsem součástí rodiny Mercedes AMG již nekolik let a tohle byl vždy jeden z mých hlavních cílů. Bude to velká výzva, naskočím do velmi vyrovnaného šampionátu v půlce sezony. Vím, že se toho budu muset hodně naučit ve velmi krátké době," uvědomuje si Švéd.
Esteban Ocon se totiž stal jezdcem týmu F1 Manor, když se stáj rozhodla pro druhou polovinu sezony neprodloužit kontrakt s Rio Haryantem. Rosenqvist Mercedes DTM již několikrát testoval a jde o aktuálního mistra evropské F3. Letos jej mohou sledovat diváci v zámoří, konkrétně v American Indy Lights series.
"Náš testovací a rezervní jezdec, Felix, je na tuto výzvu dobře připraven," říká Uli Fritz, šéf programu Mercedesu pro DTM. "S týmem od začátku sezony absolvoval vše včetně fitness campu. Zná tým i auto dobře. Proto dává naprostý smysl, že mu dáme možnost, aby závodil o víkendu v Moskvě.
Zároveň chceme moc poděkovat Estebanovi za jeho výkony v letošní sezoně. Jako nováček si v DTM vedl velmi dobře v silném poli. Teď mu budeme držet palce při jeho debutu v F1 ve Spa."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.