Český kartingový reprezentant Patrik Hájek se stal vicemistrem Evropy v kartingu v královské třídě KZ.
Ve třetím a rozhodujícím závodě evropského CIK-FIA šampionátu 2016 se mu podařilo předskočit Francouze Iglesiase a v celkovém hodnocení tak zaostal pouze za mistrem Evropy Italem Marcem Ardigem o 13 bodů. "Přestože jsme bojovali o titul, který nakonec nedopadl, jsem moc šťastný. Je to zatím největší úspěch mé sportovní kariéry," komentoval bezprostředně po závodě výsledek Patrik Hájek. Bronzová medaile putuje do Francie zásluhou Jéremy Iglesiase.Patrik Hájek vstupoval do třetího rozhodujícího klání letošní sezóny z průběžně třetího místa se ztrátou pouhých 2 bodů na druhou příčku a 4 bodů na vedoucího Itala Marco Ardiga. "Samozřejmě jsme tušili, že šance bude. Zároveň ale bylo jasné, že budou rozhodovat detaily," vysvětloval svou pozici před klíčovým závodem Patrik Hájek. V sobotních rozjížďkách, které se bodově také započítávají, dohnal průběžně vedoucího Itala. V nedělním prefinále dojel třetí těsně právě za Ardigem. "Před finálovou jízdou bylo jasné, že abychom dosáhli na titul, musel bych Itala porazit a dojet nejhůře na druhém místě. Proto jsme se rozhodli riskovat," popisuje strategii útoku na titul šéf týmu Belgičan Olivier Marechal. Risk spočívající v jiném nastavení motoru a podvozku ale nevyšel a Patrik Hájek dojel ve finálové jízdě sedmý. "Je to největší úspěch českého kartingu v letošní sezóně. Konkurence v šampionátu byla letos v královské třídě velmi silná. Navíc Patrik startoval letos v novém týmu, takže je vidět, že spolupráce funguje," řekl po závodě generální sekretář Autoklubu ČR Adam Eliáš.
Konečné pořadí evropského CIK-FIA šampionátu 2016 v královské kategorii KZ:1. Marco Ardiga ITA - 100 bodů (Tony kart racing team)2. Patrik Hájek CZE - 87 bodů (Kosmic racing kart team)3. Jéremy Iglesias - FRA - 82 bodů (Sodi kart racing team)
Patrik HájekŠestadvacetiletý Patrik Hájek patří již několik let k české i evropské špičce kartingového sportu. V motokárách debutoval na trati ve Vysokém Mýtě již v devíti letech. Je několikanásobným mistrem ČR, držitelem Zlatého volantu, vicemistr Evropy v kategorii KZ2. Jeho nejoblíbenější zahraniční tratí je francouzský Varennes, v Česku nejraději závodí v Písku. Žije v Praze je mezi jeho záliby patří lyže, snowboard a squash.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?