Český kartingový reprezentant Patrik Hájek se stal vicemistrem Evropy v kartingu v královské třídě KZ.
Ve třetím a rozhodujícím závodě evropského CIK-FIA šampionátu 2016 se mu podařilo předskočit Francouze Iglesiase a v celkovém hodnocení tak zaostal pouze za mistrem Evropy Italem Marcem Ardigem o 13 bodů. "Přestože jsme bojovali o titul, který nakonec nedopadl, jsem moc šťastný. Je to zatím největší úspěch mé sportovní kariéry," komentoval bezprostředně po závodě výsledek Patrik Hájek. Bronzová medaile putuje do Francie zásluhou Jéremy Iglesiase.Patrik Hájek vstupoval do třetího rozhodujícího klání letošní sezóny z průběžně třetího místa se ztrátou pouhých 2 bodů na druhou příčku a 4 bodů na vedoucího Itala Marco Ardiga. "Samozřejmě jsme tušili, že šance bude. Zároveň ale bylo jasné, že budou rozhodovat detaily," vysvětloval svou pozici před klíčovým závodem Patrik Hájek. V sobotních rozjížďkách, které se bodově také započítávají, dohnal průběžně vedoucího Itala. V nedělním prefinále dojel třetí těsně právě za Ardigem. "Před finálovou jízdou bylo jasné, že abychom dosáhli na titul, musel bych Itala porazit a dojet nejhůře na druhém místě. Proto jsme se rozhodli riskovat," popisuje strategii útoku na titul šéf týmu Belgičan Olivier Marechal. Risk spočívající v jiném nastavení motoru a podvozku ale nevyšel a Patrik Hájek dojel ve finálové jízdě sedmý. "Je to největší úspěch českého kartingu v letošní sezóně. Konkurence v šampionátu byla letos v královské třídě velmi silná. Navíc Patrik startoval letos v novém týmu, takže je vidět, že spolupráce funguje," řekl po závodě generální sekretář Autoklubu ČR Adam Eliáš.
Konečné pořadí evropského CIK-FIA šampionátu 2016 v královské kategorii KZ:1. Marco Ardiga ITA - 100 bodů (Tony kart racing team)2. Patrik Hájek CZE - 87 bodů (Kosmic racing kart team)3. Jéremy Iglesias - FRA - 82 bodů (Sodi kart racing team)
Patrik HájekŠestadvacetiletý Patrik Hájek patří již několik let k české i evropské špičce kartingového sportu. V motokárách debutoval na trati ve Vysokém Mýtě již v devíti letech. Je několikanásobným mistrem ČR, držitelem Zlatého volantu, vicemistr Evropy v kategorii KZ2. Jeho nejoblíbenější zahraniční tratí je francouzský Varennes, v Česku nejraději závodí v Písku. Žije v Praze je mezi jeho záliby patří lyže, snowboard a squash.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.