Šéf projektu DTM u značky Mercedes, Ulrich Fritz, řekl, že je nový vůz, který nasadili do letošní sezony, neustále překvapuje - a to pozitivně i negativně.
Minulý týden na Zandvoortu jsme se přehoupli do druhé poloviny sezony letošního DTM. Mercedes zatím vyhrál 3 z 10 odjetých závodů (Audi vyhrálo 5 závodů a BMW 2 - oba na Red Bull Ringu). Jezdec BMW, Marco Wittmann, i tak ale vede tabulku jezdců, nejlepšími jezdci Mercedesu jsou Robert Wickens a Paul di Resta na 4. a 5. místě.
"První půlka sezony byla velmi emocionálním začátkem. Jedna věc je zcela jistá - naše nové auto nás vždy dokáže překvapit. Občas je to pozitivní překvapení, jako na Zandvoortu, ale občas také negativní, jako ve Spielbergu," přiznává Ulrich Fritz.
Mercedes už před sezonou odhaloval problém s nasazením nového vozu za zmražených pravidel pro vývoj - informovali jsme Vás v tomto článku. Nicméně úvodní víkend na Hockenheimringu stuttgartské značce vyšel, avšak na Red Bull Ringu byly vozy s trojcípou hvězdou na kapotě nekonkurenceschopné - jediné umístění v TOP10 za celý víkend získal Paul di Resta.
Na Zandvoortu byly sice Mercedesy silné, jenže Wickense a Vietorise postihly defekty v nedělním závodu. Dále Mercedes také ztratil body, když Mattias Ekström sestřelil opět Vietorise s Wickensem na Norisringu z trati. "Víkend na Norisringu a také nedělní závod na Zandvoortu nám utkvěly v paměti v negativním slova smyslu.
V souboji o šampionát jsme ale ztratili body i z jiných důvodů. Bude nám pár dnů trvat, než hodíme Zandvoort za hlavu. Jsme ale spokojeni s tím, že naši jezdci zatím odvádějí skvělou práci. V Robertovi [Wickensovi], Paulu [di Restovi] a možná Garym [Paffettovi] a Christianovi [Vietorisovi] máme čtyři jezdce, kteří mohou bojovat o šampionát.
Pokud by bohové stáli trošku více při nás, tak Rob [Wickens] mohl stále vést šampionát. Ale jak se zdá, Wittmann má lepší vazby na bohy, ale věci se mohou rychle otočit. Až během posledních dvou víkendů se počet kandidátů zúží na čtyři až pět jezdců. Doufám, že my budeme mít v boji o titul dva až tři zástupce."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?