Nový Mercedes svůj tým překvapuje - negativně i pozitivně

Mercedes letos vyjel s novou karoserií
Mercedes letos vyjel s novou karoserií, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 21. července 2016 12:26
Sdílej:

Šéf projektu DTM u značky Mercedes, Ulrich Fritz, řekl, že je nový vůz, který nasadili do letošní sezony, neustále překvapuje - a to pozitivně i negativně.

Minulý týden na Zandvoortu jsme se přehoupli do druhé poloviny sezony letošního DTM. Mercedes zatím vyhrál 3 z 10 odjetých závodů (Audi vyhrálo 5 závodů a BMW 2 - oba na Red Bull Ringu). Jezdec BMW, Marco Wittmann, i tak ale vede tabulku jezdců, nejlepšími jezdci Mercedesu jsou Robert Wickens a Paul di Resta na 4. a 5. místě.

"První půlka sezony byla velmi emocionálním začátkem. Jedna věc je zcela jistá - naše nové auto nás vždy dokáže překvapit. Občas je to pozitivní překvapení, jako na Zandvoortu, ale občas také negativní, jako ve Spielbergu," přiznává Ulrich Fritz.

Mercedes už před sezonou odhaloval problém s nasazením nového vozu za zmražených pravidel pro vývoj - informovali jsme Vás v tomto článku. Nicméně úvodní víkend na Hockenheimringu stuttgartské značce vyšel, avšak na Red Bull Ringu byly vozy s trojcípou hvězdou na kapotě nekonkurenceschopné - jediné umístění v TOP10 za celý víkend získal Paul di Resta.

Na Zandvoortu byly sice Mercedesy silné, jenže Wickense a Vietorise postihly defekty v nedělním závodu. Dále Mercedes také ztratil body, když Mattias Ekström sestřelil opět Vietorise s Wickensem na Norisringu z trati. "Víkend na Norisringu a také nedělní závod na Zandvoortu nám utkvěly v paměti v negativním slova smyslu.

V souboji o šampionát jsme ale ztratili body i z jiných důvodů. Bude nám pár dnů trvat, než hodíme Zandvoort za hlavu. Jsme ale spokojeni s tím, že naši jezdci zatím odvádějí skvělou práci. V Robertovi [Wickensovi], Paulu [di Restovi] a možná Garym [Paffettovi] a Christianovi [Vietorisovi] máme čtyři jezdce, kteří mohou bojovat o šampionát.

Pokud by bohové stáli trošku více při nás, tak Rob [Wickens] mohl stále vést šampionát. Ale jak se zdá, Wittmann má lepší vazby na bohy, ale věci se mohou rychle otočit. Až během posledních dvou víkendů se počet kandidátů zúží na čtyři až pět jezdců. Doufám, že my budeme mít v boji o titul dva až tři zástupce."

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.