Šéf projektu DTM u značky Mercedes, Ulrich Fritz, řekl, že je nový vůz, který nasadili do letošní sezony, neustále překvapuje - a to pozitivně i negativně.
Minulý týden na Zandvoortu jsme se přehoupli do druhé poloviny sezony letošního DTM. Mercedes zatím vyhrál 3 z 10 odjetých závodů (Audi vyhrálo 5 závodů a BMW 2 - oba na Red Bull Ringu). Jezdec BMW, Marco Wittmann, i tak ale vede tabulku jezdců, nejlepšími jezdci Mercedesu jsou Robert Wickens a Paul di Resta na 4. a 5. místě.
"První půlka sezony byla velmi emocionálním začátkem. Jedna věc je zcela jistá - naše nové auto nás vždy dokáže překvapit. Občas je to pozitivní překvapení, jako na Zandvoortu, ale občas také negativní, jako ve Spielbergu," přiznává Ulrich Fritz.
Mercedes už před sezonou odhaloval problém s nasazením nového vozu za zmražených pravidel pro vývoj - informovali jsme Vás v tomto článku. Nicméně úvodní víkend na Hockenheimringu stuttgartské značce vyšel, avšak na Red Bull Ringu byly vozy s trojcípou hvězdou na kapotě nekonkurenceschopné - jediné umístění v TOP10 za celý víkend získal Paul di Resta.
Na Zandvoortu byly sice Mercedesy silné, jenže Wickense a Vietorise postihly defekty v nedělním závodu. Dále Mercedes také ztratil body, když Mattias Ekström sestřelil opět Vietorise s Wickensem na Norisringu z trati. "Víkend na Norisringu a také nedělní závod na Zandvoortu nám utkvěly v paměti v negativním slova smyslu.
V souboji o šampionát jsme ale ztratili body i z jiných důvodů. Bude nám pár dnů trvat, než hodíme Zandvoort za hlavu. Jsme ale spokojeni s tím, že naši jezdci zatím odvádějí skvělou práci. V Robertovi [Wickensovi], Paulu [di Restovi] a možná Garym [Paffettovi] a Christianovi [Vietorisovi] máme čtyři jezdce, kteří mohou bojovat o šampionát.
Pokud by bohové stáli trošku více při nás, tak Rob [Wickens] mohl stále vést šampionát. Ale jak se zdá, Wittmann má lepší vazby na bohy, ale věci se mohou rychle otočit. Až během posledních dvou víkendů se počet kandidátů zúží na čtyři až pět jezdců. Doufám, že my budeme mít v boji o titul dva až tři zástupce."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.