Mattias Ekström chce na závodní víkend na Norisringu co možná nejdříve zapomenout. I přesto se ale k některým věcem vyjádřil kriticky a na Zandvoortu chce být zpět.
Podobný víkend zkušený závodník, Mattias Ekström, nikdy nezařil. 37letý Švéd v sobotu pořádně vytočil vedoucí představitele Mercedesu a také některé jeho jezdce, když v první zatáčce okruhu sestřelil vedoucí duo jezdců na Mercedesech, Christiana Vietorise a Roberta Wickense. O den později jsme v první zatáčce hned prvního kola závodu mohli opět vidět souboj Švéda vs. Stuttgartu. Tentokrát Ekström najel do zadní části auta Paula di Resty. V obou dvou dnech svými manévry Mattias ukončil svůj závod.
"Jsem dostatečně starý a naučil už jsem se vyjít s kritikou. Umím ji dobře přijmout, ale umím ji také rozdávat. Vina by neměla být připisována nikomu jinému. Oni chybu neudělali. Ti, kteří do vás najedou ze zadu, mají vinu," říká Mattias Ekström, který si o víkendu poslechl na svoji adresu kritiky více než dost. Švéd je i přesto zklamaný, že z Norisringu odjíždí bez zisku jediného bodu, protože v obou závodech měl rychlost dostatečně slušnou na to, aby získal minimálně podium.
"V životě už jsem zažil horší věci. Sport zůstává sportem. Udělám si pár dní pauzu, pak pojedu do Švédska a pak na Zandvoortu budu zase naplno atakovat." I přesto Švéd, který má na svém kontě v DTM 169 startů, 21 vítězství a 2 mistrovské tituly, přinává: "Oba dva dny bych označil za nejhorší závody mé kariéry." Zároveň ale dodává: "Nejsou to vítězství, která udělala velké sportovce velkými. Jsou to porážky, ze kterých se člověk musí vzpamatovat a opět se zapojit do boje."
Přesně tato vlastnost by se ted Ekströmovi hodila také. On sám "nemá žádný problém" s tím, že po událostech z Norisringu teď bude pod zvlášním drobnohledem všech. Už v rakouském Spielbergu se Ekström postaral o rozruch, když kritizoval některé své rivaly z DTM za to, jak se na trati chovali. Po Norisringu se toto hodnocení Švédovi vrátilo jako bumerang.
"Mohl jsem to také přejít a neříct nic. Všichni by nadávali. Když jsem řekl svoje stanovisko, tak nadával Mercedes a říkal: 'Jen naříká...'. Ale z toho sport žije. Pokud byste neřekli nic, pak byste byli bez práce," říká sebevědomý dvojnásobný mistr DTM. Ten i nadále nehodlá držet jazyk za zuby.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.