Ekström po Norisringu: Nejhorší závod mé kariéry

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 29. června 2016 16:27
Sdílej:

Mattias Ekström chce na závodní víkend na Norisringu co možná nejdříve zapomenout. I přesto se ale k některým věcem vyjádřil kriticky a na Zandvoortu chce být zpět.

Podobný víkend zkušený závodník,  Mattias Ekström, nikdy nezařil. 37letý Švéd v sobotu pořádně vytočil vedoucí představitele Mercedesu a také některé jeho jezdce, když v první zatáčce okruhu sestřelil vedoucí duo jezdců na Mercedesech, Christiana Vietorise a Roberta Wickense. O den později jsme v první zatáčce hned prvního kola závodu mohli opět vidět souboj Švéda vs. Stuttgartu. Tentokrát Ekström najel do zadní části auta Paula di Resty. V obou dvou dnech svými manévry Mattias ukončil svůj závod.

"Jsem dostatečně starý a naučil už jsem se vyjít s kritikou. Umím ji dobře přijmout, ale umím ji také rozdávat. Vina by neměla být připisována nikomu jinému. Oni chybu neudělali. Ti, kteří do vás najedou ze zadu, mají vinu," říká Mattias Ekström, který si o víkendu poslechl na svoji adresu kritiky více než dost. Švéd je i přesto zklamaný, že z Norisringu odjíždí bez zisku jediného bodu, protože v obou závodech měl rychlost dostatečně slušnou na to, aby získal minimálně podium. 

"V životě už jsem zažil horší věci. Sport zůstává sportem. Udělám si pár dní pauzu, pak pojedu do Švédska a pak na Zandvoortu budu zase naplno atakovat." I přesto Švéd, který má na svém kontě v DTM 169 startů, 21 vítězství a 2 mistrovské tituly, přinává: "Oba dva dny bych označil za nejhorší závody mé kariéry." Zároveň ale dodává: "Nejsou to vítězství, která udělala velké sportovce velkými. Jsou to porážky, ze kterých se člověk musí vzpamatovat a opět se zapojit do boje."

Přesně tato vlastnost by se ted Ekströmovi hodila také. On sám "nemá žádný problém" s tím, že po událostech z Norisringu teď bude pod zvlášním drobnohledem všech. Už v rakouském Spielbergu se Ekström postaral o rozruch, když kritizoval některé své rivaly z DTM za to, jak se na trati chovali. Po Norisringu se toto hodnocení Švédovi vrátilo jako bumerang.

"Mohl jsem to také přejít a neříct nic. Všichni by nadávali. Když jsem řekl svoje stanovisko, tak nadával Mercedes a říkal: 'Jen naříká...'. Ale z toho sport žije. Pokud byste neřekli nic, pak byste byli bez práce," říká sebevědomý dvojnásobný mistr DTM. Ten i nadále nehodlá držet jazyk za zuby.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.