Mattias Ekström chce na závodní víkend na Norisringu co možná nejdříve zapomenout. I přesto se ale k některým věcem vyjádřil kriticky a na Zandvoortu chce být zpět.
Podobný víkend zkušený závodník, Mattias Ekström, nikdy nezařil. 37letý Švéd v sobotu pořádně vytočil vedoucí představitele Mercedesu a také některé jeho jezdce, když v první zatáčce okruhu sestřelil vedoucí duo jezdců na Mercedesech, Christiana Vietorise a Roberta Wickense. O den později jsme v první zatáčce hned prvního kola závodu mohli opět vidět souboj Švéda vs. Stuttgartu. Tentokrát Ekström najel do zadní části auta Paula di Resty. V obou dvou dnech svými manévry Mattias ukončil svůj závod.
"Jsem dostatečně starý a naučil už jsem se vyjít s kritikou. Umím ji dobře přijmout, ale umím ji také rozdávat. Vina by neměla být připisována nikomu jinému. Oni chybu neudělali. Ti, kteří do vás najedou ze zadu, mají vinu," říká Mattias Ekström, který si o víkendu poslechl na svoji adresu kritiky více než dost. Švéd je i přesto zklamaný, že z Norisringu odjíždí bez zisku jediného bodu, protože v obou závodech měl rychlost dostatečně slušnou na to, aby získal minimálně podium.
"V životě už jsem zažil horší věci. Sport zůstává sportem. Udělám si pár dní pauzu, pak pojedu do Švédska a pak na Zandvoortu budu zase naplno atakovat." I přesto Švéd, který má na svém kontě v DTM 169 startů, 21 vítězství a 2 mistrovské tituly, přinává: "Oba dva dny bych označil za nejhorší závody mé kariéry." Zároveň ale dodává: "Nejsou to vítězství, která udělala velké sportovce velkými. Jsou to porážky, ze kterých se člověk musí vzpamatovat a opět se zapojit do boje."
Přesně tato vlastnost by se ted Ekströmovi hodila také. On sám "nemá žádný problém" s tím, že po událostech z Norisringu teď bude pod zvlášním drobnohledem všech. Už v rakouském Spielbergu se Ekström postaral o rozruch, když kritizoval některé své rivaly z DTM za to, jak se na trati chovali. Po Norisringu se toto hodnocení Švédovi vrátilo jako bumerang.
"Mohl jsem to také přejít a neříct nic. Všichni by nadávali. Když jsem řekl svoje stanovisko, tak nadával Mercedes a říkal: 'Jen naříká...'. Ale z toho sport žije. Pokud byste neřekli nic, pak byste byli bez práce," říká sebevědomý dvojnásobný mistr DTM. Ten i nadále nehodlá držet jazyk za zuby.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.