Mattias Ekström chce na závodní víkend na Norisringu co možná nejdříve zapomenout. I přesto se ale k některým věcem vyjádřil kriticky a na Zandvoortu chce být zpět.
Podobný víkend zkušený závodník, Mattias Ekström, nikdy nezařil. 37letý Švéd v sobotu pořádně vytočil vedoucí představitele Mercedesu a také některé jeho jezdce, když v první zatáčce okruhu sestřelil vedoucí duo jezdců na Mercedesech, Christiana Vietorise a Roberta Wickense. O den později jsme v první zatáčce hned prvního kola závodu mohli opět vidět souboj Švéda vs. Stuttgartu. Tentokrát Ekström najel do zadní části auta Paula di Resty. V obou dvou dnech svými manévry Mattias ukončil svůj závod.
"Jsem dostatečně starý a naučil už jsem se vyjít s kritikou. Umím ji dobře přijmout, ale umím ji také rozdávat. Vina by neměla být připisována nikomu jinému. Oni chybu neudělali. Ti, kteří do vás najedou ze zadu, mají vinu," říká Mattias Ekström, který si o víkendu poslechl na svoji adresu kritiky více než dost. Švéd je i přesto zklamaný, že z Norisringu odjíždí bez zisku jediného bodu, protože v obou závodech měl rychlost dostatečně slušnou na to, aby získal minimálně podium.
"V životě už jsem zažil horší věci. Sport zůstává sportem. Udělám si pár dní pauzu, pak pojedu do Švédska a pak na Zandvoortu budu zase naplno atakovat." I přesto Švéd, který má na svém kontě v DTM 169 startů, 21 vítězství a 2 mistrovské tituly, přinává: "Oba dva dny bych označil za nejhorší závody mé kariéry." Zároveň ale dodává: "Nejsou to vítězství, která udělala velké sportovce velkými. Jsou to porážky, ze kterých se člověk musí vzpamatovat a opět se zapojit do boje."
Přesně tato vlastnost by se ted Ekströmovi hodila také. On sám "nemá žádný problém" s tím, že po událostech z Norisringu teď bude pod zvlášním drobnohledem všech. Už v rakouském Spielbergu se Ekström postaral o rozruch, když kritizoval některé své rivaly z DTM za to, jak se na trati chovali. Po Norisringu se toto hodnocení Švédovi vrátilo jako bumerang.
"Mohl jsem to také přejít a neříct nic. Všichni by nadávali. Když jsem řekl svoje stanovisko, tak nadával Mercedes a říkal: 'Jen naříká...'. Ale z toho sport žije. Pokud byste neřekli nic, pak byste byli bez práce," říká sebevědomý dvojnásobný mistr DTM. Ten i nadále nehodlá držet jazyk za zuby.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?