ZÁVODNÍ VÍKEND; Třetí závodní víkend letošního roku přivádí šampionát DTM na okruh Lausitzring. Okruh nedaleko Drážďan je situován na bývalém oválu pro americké závody. Tradičně jde o trať, kde se daří Mercedesu. Stuttgartským se minulý závodní víkend v Rakousku moc nepovedl, proto by potřebovali silný výsledek. Podaří se jim to?
Nedělní závod:Lucas Auer a tým Mücke Motorsport slavili dnes odpoledne na německém Lausitzringu svoje první vítězství v DTM. Rakušan měl do závodu nejvýhodnější startovní pozici a po startu začal zbytku pole pomalu ujíždět. Pak zajel k brzké zastávce v boxech a vrátil se tak do provozu. Nicméně 20 minut před koncem závodu se vrátil zpět na vedoucí pozici a v cestě za vítězstvím už mu nic nestálo. Stal se tak už 20. jezdcem z letošních 24, který dokázal vyhrát závod DTM.
Druhý byl Mattias Ekström na Audi, který opět předvedl velkou stíhací jízdu po startu z deváté příčky. Švéd volil podobnou strategii jako před dvěma týdny v Rakousku, když zvládl extrémně dlouhý první stint a pak se vrátil na trať na pátém místě za Paffettem a Greenem. Oba dva a ještě Roberta Wickense ale následně zvládl díky čerstvějším gumám předjet. Wickense předjel jen pár kol před cílem.
Kanaďan na Mercedesu si pak ještě musel pohlídat dotírajícího Greena, to se mu ale podařilo, a tak bral (stejně jako včera) body za třetí místo. Wickens se díky tomuto výsledku navíc posunul do průběžného vedení v tabulce jezdců. Čtvrtý byl tedy Green a pátý Paffett.
Nejlepším jezdcem na BMW byl šestý Marco Wittmann, na kterého chtěl pár kol před cílem závodu zaútočit stájový kolega Auera, Christian Vietoris. V první zatáčce byl ale moc dlouhý na brzdách, ztratil a ke konci závodu si musel hlídat finišujícího Nica Müllera na Audi. Zajímavostí je, že Vietoris se do závodu původně kvalifikoval jako druhý a Mücke Motorsport slavil kvalifikační double, pak ale přišla penalizace pěti míst za blokování jiného jezdce v průběhu kvalifikace.
Osmý byl tedy již zmiňovaný Müller a devátý Bruno Spengler na BMW M4 DTM. Pouhý bod si ze závodu, do kterého startoval z nadějné druhé pozice, odváží Timo Glock, který se postupně propadal v průběhu závodu a k jeho konci bojoval se zadní částí svého auta a očividně ztrácel hodně času.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Jezdec Audi Sport Team Abt, Miguel Molina, vyhrál první závod víkendu na Lausitzringu. Španěl si připsal svoje druhé vítězství v kariéře. Miguel startoval z pole position, ale hned po startu v souboji v první, druhé a třetí zatáčce se před něj dostal Jamie Green. Svého značkového kolegu Molina překonal v první čtvrtině závodu (7. kolo), když na konci rovinky využil DRS.
Molina si po předjetí vypracoval zhruba 2 vteřinový náskok, který si už udržoval až do cíle. Za vedoucími Audi se na třetí místo dostal po souboji s Marco Wittmannem na BMW jezdec HWA, Robert Wickens. Kanaďan se následně tlačil i na Greena, avšak svůj Mercedes před Audi dostat nedokázal. Robert sice v závěru zkoušel použít DRS, aby se před Greena dostal, jenže pak musel zvolnit, aby ochladil motor.
V první polovině závodu s Wickensem držel krok také Marco Wittmann, ve druhé polovině závodu už ale BMW odpadlo. Mistr DTM z roku 2014 musel po zbytek závodu odolávat tlaku jezdců týmu Mücke. Lucas Auer dnes předvedl velmi povedený výkon a zpočátku to byl on, kdo na jezdce BMW vyvíjel tlak.
Rakušan si však marnými pokusy vyčerpal povolený počet použití DRS, proto v závěru musel pustit kolegu Vietorise. Ani Němec si však na Wittmanna nepřišel. Auer před sebe pustil Christiana Vietorise v závěrečné části okruhu, čehož využil Mattias Ekström, který kroužil za dvojicí růžových Mercedesů celý závod. Na Auera se přilepil a na cílové rovince jej, s využitím DRS, předjel.
Z jezdců na čele šampionátu bodoval dnes už jenom Edoardo Mortara, který vybojoval i díky předjížděcím manévrům na Tima Glocka, pomocí od Nico Müllera (uvolnil mu cestu) a dalšímu předjížděcímu manévru na Maxima Martina, 8. místo. Glock ani do dnešního závodu vedoucí Paul di Resta nebodovali, do čela se tak dostal Marco Wittmann.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.