Lausitzring: První vítězství v DTM získává Auer a také tým Mücke

Rakušan Lucas Auer získal na Lausitzringu první vítězství v DTM v kariéře
Rakušan Lucas Auer získal na Lausitzringu první vítězství v DTM v kariéře, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 3. června 2016 22:53 | akt. 5. června 2016 22:07
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Třetí závodní víkend letošního roku přivádí šampionát DTM na okruh Lausitzring. Okruh nedaleko Drážďan je situován na bývalém oválu pro americké závody. Tradičně jde o trať, kde se daří Mercedesu. Stuttgartským se minulý závodní víkend v Rakousku moc nepovedl, proto by potřebovali silný výsledek. Podaří se jim to?

Nedělní závod:Lucas Auer a tým Mücke Motorsport slavili dnes odpoledne na německém Lausitzringu svoje první vítězství v DTM. Rakušan měl do závodu nejvýhodnější startovní pozici a po startu začal zbytku pole pomalu ujíždět. Pak zajel k brzké zastávce v boxech a vrátil se tak do provozu. Nicméně 20 minut před koncem závodu se vrátil zpět na vedoucí pozici a v cestě za vítězstvím už mu nic nestálo. Stal se tak už 20. jezdcem z letošních 24, který dokázal vyhrát závod DTM.

Druhý byl Mattias Ekström na Audi, který opět předvedl velkou stíhací jízdu po startu z deváté příčky. Švéd volil podobnou strategii jako před dvěma týdny v Rakousku, když zvládl extrémně dlouhý první stint a pak se vrátil na trať na pátém místě za Paffettem a Greenem. Oba dva a ještě Roberta Wickense ale následně zvládl díky čerstvějším gumám předjet. Wickense předjel jen pár kol před cílem.

Kanaďan na Mercedesu si pak ještě musel pohlídat dotírajícího Greena, to se mu ale podařilo, a tak bral (stejně jako včera) body za třetí místo. Wickens se díky tomuto výsledku navíc posunul do průběžného vedení v tabulce jezdců. Čtvrtý byl tedy Green a pátý Paffett. 

Nejlepším jezdcem na BMW byl šestý Marco Wittmann, na kterého chtěl pár kol před cílem závodu zaútočit stájový kolega Auera, Christian Vietoris. V první zatáčce byl ale moc dlouhý na brzdách, ztratil a ke konci závodu si musel hlídat finišujícího Nica Müllera na Audi. Zajímavostí je, že Vietoris se do závodu původně kvalifikoval jako druhý a Mücke Motorsport slavil kvalifikační double, pak ale přišla penalizace pěti míst za blokování jiného jezdce v průběhu kvalifikace. 

Osmý byl tedy již zmiňovaný Müller a devátý Bruno Spengler na BMW M4 DTM. Pouhý bod si ze závodu, do kterého startoval z nadějné druhé pozice, odváží Timo Glock, který se postupně propadal v průběhu závodu a k jeho konci bojoval se zadní částí svého auta a očividně ztrácel hodně času.

VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE

VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE

VÝSLEDKY 3. TRÉNINKU: ZDE

Sobotní závod:Jezdec Audi Sport Team Abt, Miguel Molina, vyhrál první závod víkendu na Lausitzringu. Španěl si připsal svoje druhé vítězství v kariéře. Miguel startoval z pole position, ale hned po startu v souboji v první, druhé a třetí zatáčce se před něj dostal Jamie Green. Svého značkového kolegu Molina překonal v první čtvrtině závodu (7. kolo), když na konci rovinky využil DRS.

Molina si po předjetí vypracoval zhruba 2 vteřinový náskok, který si už udržoval až do cíle. Za vedoucími Audi se na třetí místo dostal po souboji s Marco Wittmannem na BMW jezdec HWA, Robert Wickens. Kanaďan se následně tlačil i na Greena, avšak svůj Mercedes před Audi dostat nedokázal. Robert sice v závěru zkoušel použít DRS, aby se před Greena dostal, jenže pak musel zvolnit, aby ochladil motor.

V první polovině závodu s Wickensem držel krok také Marco Wittmann, ve druhé polovině závodu už ale BMW odpadlo. Mistr DTM z roku 2014 musel po zbytek závodu odolávat tlaku jezdců týmu Mücke. Lucas Auer dnes předvedl velmi povedený výkon a zpočátku to byl on, kdo na jezdce BMW vyvíjel tlak. 

Rakušan si však marnými pokusy vyčerpal povolený počet použití DRS, proto v závěru musel pustit kolegu Vietorise. Ani Němec si však na Wittmanna nepřišel. Auer před sebe pustil Christiana Vietorise v závěrečné části okruhu, čehož využil Mattias Ekström, který kroužil za dvojicí růžových Mercedesů celý závod. Na Auera se přilepil a na cílové rovince jej, s využitím DRS, předjel.

Z jezdců na čele šampionátu bodoval dnes už jenom Edoardo Mortara, který vybojoval i díky předjížděcím manévrům na Tima Glocka, pomocí od Nico Müllera (uvolnil mu cestu) a dalšímu předjížděcímu manévru na Maxima Martina, 8. místo. Glock ani do dnešního závodu vedoucí Paul di Resta nebodovali, do čela se tak dostal Marco Wittmann.

VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE

VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE

VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE

VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.