ZÁVODNÍ VÍKEND; Třetí závodní víkend letošního roku přivádí šampionát DTM na okruh Lausitzring. Okruh nedaleko Drážďan je situován na bývalém oválu pro americké závody. Tradičně jde o trať, kde se daří Mercedesu. Stuttgartským se minulý závodní víkend v Rakousku moc nepovedl, proto by potřebovali silný výsledek. Podaří se jim to?
Nedělní závod:Lucas Auer a tým Mücke Motorsport slavili dnes odpoledne na německém Lausitzringu svoje první vítězství v DTM. Rakušan měl do závodu nejvýhodnější startovní pozici a po startu začal zbytku pole pomalu ujíždět. Pak zajel k brzké zastávce v boxech a vrátil se tak do provozu. Nicméně 20 minut před koncem závodu se vrátil zpět na vedoucí pozici a v cestě za vítězstvím už mu nic nestálo. Stal se tak už 20. jezdcem z letošních 24, který dokázal vyhrát závod DTM.
Druhý byl Mattias Ekström na Audi, který opět předvedl velkou stíhací jízdu po startu z deváté příčky. Švéd volil podobnou strategii jako před dvěma týdny v Rakousku, když zvládl extrémně dlouhý první stint a pak se vrátil na trať na pátém místě za Paffettem a Greenem. Oba dva a ještě Roberta Wickense ale následně zvládl díky čerstvějším gumám předjet. Wickense předjel jen pár kol před cílem.
Kanaďan na Mercedesu si pak ještě musel pohlídat dotírajícího Greena, to se mu ale podařilo, a tak bral (stejně jako včera) body za třetí místo. Wickens se díky tomuto výsledku navíc posunul do průběžného vedení v tabulce jezdců. Čtvrtý byl tedy Green a pátý Paffett.
Nejlepším jezdcem na BMW byl šestý Marco Wittmann, na kterého chtěl pár kol před cílem závodu zaútočit stájový kolega Auera, Christian Vietoris. V první zatáčce byl ale moc dlouhý na brzdách, ztratil a ke konci závodu si musel hlídat finišujícího Nica Müllera na Audi. Zajímavostí je, že Vietoris se do závodu původně kvalifikoval jako druhý a Mücke Motorsport slavil kvalifikační double, pak ale přišla penalizace pěti míst za blokování jiného jezdce v průběhu kvalifikace.
Osmý byl tedy již zmiňovaný Müller a devátý Bruno Spengler na BMW M4 DTM. Pouhý bod si ze závodu, do kterého startoval z nadějné druhé pozice, odváží Timo Glock, který se postupně propadal v průběhu závodu a k jeho konci bojoval se zadní částí svého auta a očividně ztrácel hodně času.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Jezdec Audi Sport Team Abt, Miguel Molina, vyhrál první závod víkendu na Lausitzringu. Španěl si připsal svoje druhé vítězství v kariéře. Miguel startoval z pole position, ale hned po startu v souboji v první, druhé a třetí zatáčce se před něj dostal Jamie Green. Svého značkového kolegu Molina překonal v první čtvrtině závodu (7. kolo), když na konci rovinky využil DRS.
Molina si po předjetí vypracoval zhruba 2 vteřinový náskok, který si už udržoval až do cíle. Za vedoucími Audi se na třetí místo dostal po souboji s Marco Wittmannem na BMW jezdec HWA, Robert Wickens. Kanaďan se následně tlačil i na Greena, avšak svůj Mercedes před Audi dostat nedokázal. Robert sice v závěru zkoušel použít DRS, aby se před Greena dostal, jenže pak musel zvolnit, aby ochladil motor.
V první polovině závodu s Wickensem držel krok také Marco Wittmann, ve druhé polovině závodu už ale BMW odpadlo. Mistr DTM z roku 2014 musel po zbytek závodu odolávat tlaku jezdců týmu Mücke. Lucas Auer dnes předvedl velmi povedený výkon a zpočátku to byl on, kdo na jezdce BMW vyvíjel tlak.
Rakušan si však marnými pokusy vyčerpal povolený počet použití DRS, proto v závěru musel pustit kolegu Vietorise. Ani Němec si však na Wittmanna nepřišel. Auer před sebe pustil Christiana Vietorise v závěrečné části okruhu, čehož využil Mattias Ekström, který kroužil za dvojicí růžových Mercedesů celý závod. Na Auera se přilepil a na cílové rovince jej, s využitím DRS, předjel.
Z jezdců na čele šampionátu bodoval dnes už jenom Edoardo Mortara, který vybojoval i díky předjížděcím manévrům na Tima Glocka, pomocí od Nico Müllera (uvolnil mu cestu) a dalšímu předjížděcímu manévru na Maxima Martina, 8. místo. Glock ani do dnešního závodu vedoucí Paul di Resta nebodovali, do čela se tak dostal Marco Wittmann.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.