ZÁVODNÍ VÍKEND; Třetí závodní víkend letošního roku přivádí šampionát DTM na okruh Lausitzring. Okruh nedaleko Drážďan je situován na bývalém oválu pro americké závody. Tradičně jde o trať, kde se daří Mercedesu. Stuttgartským se minulý závodní víkend v Rakousku moc nepovedl, proto by potřebovali silný výsledek. Podaří se jim to?
Nedělní závod:Lucas Auer a tým Mücke Motorsport slavili dnes odpoledne na německém Lausitzringu svoje první vítězství v DTM. Rakušan měl do závodu nejvýhodnější startovní pozici a po startu začal zbytku pole pomalu ujíždět. Pak zajel k brzké zastávce v boxech a vrátil se tak do provozu. Nicméně 20 minut před koncem závodu se vrátil zpět na vedoucí pozici a v cestě za vítězstvím už mu nic nestálo. Stal se tak už 20. jezdcem z letošních 24, který dokázal vyhrát závod DTM.
Druhý byl Mattias Ekström na Audi, který opět předvedl velkou stíhací jízdu po startu z deváté příčky. Švéd volil podobnou strategii jako před dvěma týdny v Rakousku, když zvládl extrémně dlouhý první stint a pak se vrátil na trať na pátém místě za Paffettem a Greenem. Oba dva a ještě Roberta Wickense ale následně zvládl díky čerstvějším gumám předjet. Wickense předjel jen pár kol před cílem.
Kanaďan na Mercedesu si pak ještě musel pohlídat dotírajícího Greena, to se mu ale podařilo, a tak bral (stejně jako včera) body za třetí místo. Wickens se díky tomuto výsledku navíc posunul do průběžného vedení v tabulce jezdců. Čtvrtý byl tedy Green a pátý Paffett.
Nejlepším jezdcem na BMW byl šestý Marco Wittmann, na kterého chtěl pár kol před cílem závodu zaútočit stájový kolega Auera, Christian Vietoris. V první zatáčce byl ale moc dlouhý na brzdách, ztratil a ke konci závodu si musel hlídat finišujícího Nica Müllera na Audi. Zajímavostí je, že Vietoris se do závodu původně kvalifikoval jako druhý a Mücke Motorsport slavil kvalifikační double, pak ale přišla penalizace pěti míst za blokování jiného jezdce v průběhu kvalifikace.
Osmý byl tedy již zmiňovaný Müller a devátý Bruno Spengler na BMW M4 DTM. Pouhý bod si ze závodu, do kterého startoval z nadějné druhé pozice, odváží Timo Glock, který se postupně propadal v průběhu závodu a k jeho konci bojoval se zadní částí svého auta a očividně ztrácel hodně času.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Jezdec Audi Sport Team Abt, Miguel Molina, vyhrál první závod víkendu na Lausitzringu. Španěl si připsal svoje druhé vítězství v kariéře. Miguel startoval z pole position, ale hned po startu v souboji v první, druhé a třetí zatáčce se před něj dostal Jamie Green. Svého značkového kolegu Molina překonal v první čtvrtině závodu (7. kolo), když na konci rovinky využil DRS.
Molina si po předjetí vypracoval zhruba 2 vteřinový náskok, který si už udržoval až do cíle. Za vedoucími Audi se na třetí místo dostal po souboji s Marco Wittmannem na BMW jezdec HWA, Robert Wickens. Kanaďan se následně tlačil i na Greena, avšak svůj Mercedes před Audi dostat nedokázal. Robert sice v závěru zkoušel použít DRS, aby se před Greena dostal, jenže pak musel zvolnit, aby ochladil motor.
V první polovině závodu s Wickensem držel krok také Marco Wittmann, ve druhé polovině závodu už ale BMW odpadlo. Mistr DTM z roku 2014 musel po zbytek závodu odolávat tlaku jezdců týmu Mücke. Lucas Auer dnes předvedl velmi povedený výkon a zpočátku to byl on, kdo na jezdce BMW vyvíjel tlak.
Rakušan si však marnými pokusy vyčerpal povolený počet použití DRS, proto v závěru musel pustit kolegu Vietorise. Ani Němec si však na Wittmanna nepřišel. Auer před sebe pustil Christiana Vietorise v závěrečné části okruhu, čehož využil Mattias Ekström, který kroužil za dvojicí růžových Mercedesů celý závod. Na Auera se přilepil a na cílové rovince jej, s využitím DRS, předjel.
Z jezdců na čele šampionátu bodoval dnes už jenom Edoardo Mortara, který vybojoval i díky předjížděcím manévrům na Tima Glocka, pomocí od Nico Müllera (uvolnil mu cestu) a dalšímu předjížděcímu manévru na Maxima Martina, 8. místo. Glock ani do dnešního závodu vedoucí Paul di Resta nebodovali, do čela se tak dostal Marco Wittmann.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.