ZÁVODNÍ VÍKEND; Třetí závodní víkend letošního roku přivádí šampionát DTM na okruh Lausitzring. Okruh nedaleko Drážďan je situován na bývalém oválu pro americké závody. Tradičně jde o trať, kde se daří Mercedesu. Stuttgartským se minulý závodní víkend v Rakousku moc nepovedl, proto by potřebovali silný výsledek. Podaří se jim to?
Nedělní závod:Lucas Auer a tým Mücke Motorsport slavili dnes odpoledne na německém Lausitzringu svoje první vítězství v DTM. Rakušan měl do závodu nejvýhodnější startovní pozici a po startu začal zbytku pole pomalu ujíždět. Pak zajel k brzké zastávce v boxech a vrátil se tak do provozu. Nicméně 20 minut před koncem závodu se vrátil zpět na vedoucí pozici a v cestě za vítězstvím už mu nic nestálo. Stal se tak už 20. jezdcem z letošních 24, který dokázal vyhrát závod DTM.
Druhý byl Mattias Ekström na Audi, který opět předvedl velkou stíhací jízdu po startu z deváté příčky. Švéd volil podobnou strategii jako před dvěma týdny v Rakousku, když zvládl extrémně dlouhý první stint a pak se vrátil na trať na pátém místě za Paffettem a Greenem. Oba dva a ještě Roberta Wickense ale následně zvládl díky čerstvějším gumám předjet. Wickense předjel jen pár kol před cílem.
Kanaďan na Mercedesu si pak ještě musel pohlídat dotírajícího Greena, to se mu ale podařilo, a tak bral (stejně jako včera) body za třetí místo. Wickens se díky tomuto výsledku navíc posunul do průběžného vedení v tabulce jezdců. Čtvrtý byl tedy Green a pátý Paffett.
Nejlepším jezdcem na BMW byl šestý Marco Wittmann, na kterého chtěl pár kol před cílem závodu zaútočit stájový kolega Auera, Christian Vietoris. V první zatáčce byl ale moc dlouhý na brzdách, ztratil a ke konci závodu si musel hlídat finišujícího Nica Müllera na Audi. Zajímavostí je, že Vietoris se do závodu původně kvalifikoval jako druhý a Mücke Motorsport slavil kvalifikační double, pak ale přišla penalizace pěti míst za blokování jiného jezdce v průběhu kvalifikace.
Osmý byl tedy již zmiňovaný Müller a devátý Bruno Spengler na BMW M4 DTM. Pouhý bod si ze závodu, do kterého startoval z nadějné druhé pozice, odváží Timo Glock, který se postupně propadal v průběhu závodu a k jeho konci bojoval se zadní částí svého auta a očividně ztrácel hodně času.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Jezdec Audi Sport Team Abt, Miguel Molina, vyhrál první závod víkendu na Lausitzringu. Španěl si připsal svoje druhé vítězství v kariéře. Miguel startoval z pole position, ale hned po startu v souboji v první, druhé a třetí zatáčce se před něj dostal Jamie Green. Svého značkového kolegu Molina překonal v první čtvrtině závodu (7. kolo), když na konci rovinky využil DRS.
Molina si po předjetí vypracoval zhruba 2 vteřinový náskok, který si už udržoval až do cíle. Za vedoucími Audi se na třetí místo dostal po souboji s Marco Wittmannem na BMW jezdec HWA, Robert Wickens. Kanaďan se následně tlačil i na Greena, avšak svůj Mercedes před Audi dostat nedokázal. Robert sice v závěru zkoušel použít DRS, aby se před Greena dostal, jenže pak musel zvolnit, aby ochladil motor.
V první polovině závodu s Wickensem držel krok také Marco Wittmann, ve druhé polovině závodu už ale BMW odpadlo. Mistr DTM z roku 2014 musel po zbytek závodu odolávat tlaku jezdců týmu Mücke. Lucas Auer dnes předvedl velmi povedený výkon a zpočátku to byl on, kdo na jezdce BMW vyvíjel tlak.
Rakušan si však marnými pokusy vyčerpal povolený počet použití DRS, proto v závěru musel pustit kolegu Vietorise. Ani Němec si však na Wittmanna nepřišel. Auer před sebe pustil Christiana Vietorise v závěrečné části okruhu, čehož využil Mattias Ekström, který kroužil za dvojicí růžových Mercedesů celý závod. Na Auera se přilepil a na cílové rovince jej, s využitím DRS, předjel.
Z jezdců na čele šampionátu bodoval dnes už jenom Edoardo Mortara, který vybojoval i díky předjížděcím manévrům na Tima Glocka, pomocí od Nico Müllera (uvolnil mu cestu) a dalšímu předjížděcímu manévru na Maxima Martina, 8. místo. Glock ani do dnešního závodu vedoucí Paul di Resta nebodovali, do čela se tak dostal Marco Wittmann.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?