ZÁVODNÍ VÍKEND; Po úvodním závodu jme čekaly pouze dva týdny na další závodní víkend DTM. Tentokrát se jede v rakouském Spielbergu, tedy na Red Bull Ringu. V Německu dokázala vyhrát jak Audi, tak i Mercedes. Podaří se to v Rakousku i BMW?
Nedělní závod:Timo Glock získal vítězství v dnešním druhém závodu víkendu na rakouském Red Bull Ringu před Audi RS5 DTM týmu Abt Sportsline v rukou Mattiase Ekströma. Glock do závodu startoval ze třetí pozice a hned na startu si poradil se svým značkovým kolegou, Antonio Felixem da Costou. Ve druhém kole navíc dokázal předjet Jamie Greena, který do závodu startoval z pole position. Pak na trať vyjel safety car, kvůli odstavenému autu Nica Müllera.
Němec se žlutým BMW M4 ale dokázal ostatním ujet i po restartu závodu a toto vedení si udržel také po zastávce v boxech. V cíli měl nakonec náskok na 2,215 vteřiny na Ekströma, který do závodu startoval až z 11. místa, ale vytěžil z velmi dlouhého prvního stintu. Mattias předjel v cíli třetího Jamieho Greena až několik kol před koncem. Původně to vypadalo, že Švéd bude muset bojovat o třetí místo, ale nakonec na očekávaný souboj při výjezdu z boxů nedošlo, protože Edoardo Mortara a António Félix da Costa kolidovali v 4. zatáčce 24. kola při vzájemném souboji o třetí místo.
Da Costa měl dobrou rychlost před třetí zatáčkou a v ní pak zaútočil na Morataru a dostal se před něj, Ital se ale dokázal vrátit vedle da Costy, který měl ale stále mírný náskok. Při nájezdu do čtvrté zatáčky došlo ke kontaktu, po němž se Ital roztočil a Portugalec skončil ve štěrku. António Félix ale mohl v závodu se ztrátou pokračovat, Edoardo už ne. Tato epizoda tedy umožnila Ekströmovi po zastávce v boxech vyjet v poklidu na průběžné třetí místo zpět na trať ve 28. kole ze 42. Poté, co předjel Greena, zbývalo do konce pět kol a Mattias dost Tima Glocka stahoval, ale nakonec se mu ani nijak závažnější nepřiblížil.
Green nedokázal v závodu zopakovat svoji kvalifikační rychlost, ale i tak předvedl slušný závod a dojel si pro body za třetí místo, mimochodem první body v letošní sezoně pro tohoto Brita. Čtvrtý byl jezdec na BMW týmu MTEK, Augusto Farfus, pátý pak Maxime Martin na další M4 DTM. Také další dvě místa obsadili jezdci na BMW, Tom Blomqvist a včerejší vítěz, Marco Wittmann. Na dalších dvou místech byli jezdci Audi, Mike Rockenfeller a Bruno Spengler. Poslední bodované místo obsadil Timo Scheider, který byl hlavním zúčastněným loňského skandálu 'Timo, schieb ihn raus!' zde na Red Bull Ringu.
Na Scheidera ke konci závodu tlačil Gary Paffett, který chtěl být jediným jezdcem na Mercedesu, který v neděli získá alespoň jeden bod. V posledním kole na bitvu o toto místo i došlo, ale Timo se tvrdě bránil a Garyho vytlačil až na travu, ten se tak musel ze souboje stáhnout a dále se kvůli ztrátě rychlosti propadl. Nejlepším Mercedesem tak byl až dvanáctý Daniel Juncadella - pro Mercedes se tedy nejednalo o povedený víkend.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Marco Wittmann úspěšně zahájil víkend v Rakousku výhrou v sobotním závodu. Po celý závod držel šampion DTM z roku 2014 za svými zády skupinku jezdců, kterou vedl jeho značkový kolega, Tom Blomqvist. Wittmann se vedení ujal hned po startu z pole postion, jenže Blomqvist se neustále držel v dosahu maximálně vteřiny.
I přesto, že v jedné části závodu byl odstup mezi vedoucími dvěma BMW M4 DTM stabilně 0,5s, se Tom nikdy neodhodlal k vážnému útoku na čelo závodu. V cíli oba jezdce dělilo 0,7s. Přitom pokvalifikační 'rozdávání' váhy vozům z Mnichova nepřálo - BMW dostala 5 kg navíc, konkurence naopak 5 kg ztratila (BMW M4 DTM tedy byla o 2,5 kg v závodu těžší než konkurence).
Jediný, kdo dokázal s BMW na čele držet krok, byl Edoardo Mortara z Audi. Ital s RS5 DTM ohrožoval vedoucí dvojici, následně (kolem poloviny závodu) se také musel bránit před dotírajícím Glockem. Bývalý pilot F1 sice nastolené tempo až do konce nevydržel (na konci už Mortara mohl opět tlačit na vedoucí dvojici), nicméně i tak se Timo s přehledem udržel před dotírajícím Martinem Tomczykem.
I na dalším místě bylo BMW, tentokrát v rukou Maxima Martina. Ten přečkal tlačenici v první zatáčce s Antonio Felixem da Costou a Mattiasem Ekströmem (Švéd byl roztočen). Belgičan ve druhém kole předjel dosavadního lídra šampionátu, Paula di Restu. Posléze si 'vyšlápl' i na Adriena Tambaye.
Útok přišel ve sjezdu z kopce dolu k zatáčce číslo 3. Tambay ztratil rychlost, což dovolilo proklouznout před něj také da Costovi. Jenže to zde vlály žluté vlajky (Juncadella zde odstavil svůj Mercedes po nehodě s Vietorisem). Antonio Felix za to dostal penalizaci průjezdu boxy, která jej srazila až na samý konec pole.
Paul di Resta předjel Adriena Tambaye, a tak i po dnešním závodu zůstává o tři body (před Mortarou) na čele tabulky jezdců. TOP10 uzavřeli Augusto Farfus a Nico Müller. Müller se na poslední bod probojoval ze 14. místa, na 10. místo postoupil 10 kol před cílem, když předjel Roberta Wickense.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. TRÉNINKU: ZDE
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?