ZÁVODNÍ VÍKEND; Po úvodním závodu jme čekaly pouze dva týdny na další závodní víkend DTM. Tentokrát se jede v rakouském Spielbergu, tedy na Red Bull Ringu. V Německu dokázala vyhrát jak Audi, tak i Mercedes. Podaří se to v Rakousku i BMW?
Nedělní závod:Timo Glock získal vítězství v dnešním druhém závodu víkendu na rakouském Red Bull Ringu před Audi RS5 DTM týmu Abt Sportsline v rukou Mattiase Ekströma. Glock do závodu startoval ze třetí pozice a hned na startu si poradil se svým značkovým kolegou, Antonio Felixem da Costou. Ve druhém kole navíc dokázal předjet Jamie Greena, který do závodu startoval z pole position. Pak na trať vyjel safety car, kvůli odstavenému autu Nica Müllera.
Němec se žlutým BMW M4 ale dokázal ostatním ujet i po restartu závodu a toto vedení si udržel také po zastávce v boxech. V cíli měl nakonec náskok na 2,215 vteřiny na Ekströma, který do závodu startoval až z 11. místa, ale vytěžil z velmi dlouhého prvního stintu. Mattias předjel v cíli třetího Jamieho Greena až několik kol před koncem. Původně to vypadalo, že Švéd bude muset bojovat o třetí místo, ale nakonec na očekávaný souboj při výjezdu z boxů nedošlo, protože Edoardo Mortara a António Félix da Costa kolidovali v 4. zatáčce 24. kola při vzájemném souboji o třetí místo.
Da Costa měl dobrou rychlost před třetí zatáčkou a v ní pak zaútočil na Morataru a dostal se před něj, Ital se ale dokázal vrátit vedle da Costy, který měl ale stále mírný náskok. Při nájezdu do čtvrté zatáčky došlo ke kontaktu, po němž se Ital roztočil a Portugalec skončil ve štěrku. António Félix ale mohl v závodu se ztrátou pokračovat, Edoardo už ne. Tato epizoda tedy umožnila Ekströmovi po zastávce v boxech vyjet v poklidu na průběžné třetí místo zpět na trať ve 28. kole ze 42. Poté, co předjel Greena, zbývalo do konce pět kol a Mattias dost Tima Glocka stahoval, ale nakonec se mu ani nijak závažnější nepřiblížil.
Green nedokázal v závodu zopakovat svoji kvalifikační rychlost, ale i tak předvedl slušný závod a dojel si pro body za třetí místo, mimochodem první body v letošní sezoně pro tohoto Brita. Čtvrtý byl jezdec na BMW týmu MTEK, Augusto Farfus, pátý pak Maxime Martin na další M4 DTM. Také další dvě místa obsadili jezdci na BMW, Tom Blomqvist a včerejší vítěz, Marco Wittmann. Na dalších dvou místech byli jezdci Audi, Mike Rockenfeller a Bruno Spengler. Poslední bodované místo obsadil Timo Scheider, který byl hlavním zúčastněným loňského skandálu 'Timo, schieb ihn raus!' zde na Red Bull Ringu.
Na Scheidera ke konci závodu tlačil Gary Paffett, který chtěl být jediným jezdcem na Mercedesu, který v neděli získá alespoň jeden bod. V posledním kole na bitvu o toto místo i došlo, ale Timo se tvrdě bránil a Garyho vytlačil až na travu, ten se tak musel ze souboje stáhnout a dále se kvůli ztrátě rychlosti propadl. Nejlepším Mercedesem tak byl až dvanáctý Daniel Juncadella - pro Mercedes se tedy nejednalo o povedený víkend.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Marco Wittmann úspěšně zahájil víkend v Rakousku výhrou v sobotním závodu. Po celý závod držel šampion DTM z roku 2014 za svými zády skupinku jezdců, kterou vedl jeho značkový kolega, Tom Blomqvist. Wittmann se vedení ujal hned po startu z pole postion, jenže Blomqvist se neustále držel v dosahu maximálně vteřiny.
I přesto, že v jedné části závodu byl odstup mezi vedoucími dvěma BMW M4 DTM stabilně 0,5s, se Tom nikdy neodhodlal k vážnému útoku na čelo závodu. V cíli oba jezdce dělilo 0,7s. Přitom pokvalifikační 'rozdávání' váhy vozům z Mnichova nepřálo - BMW dostala 5 kg navíc, konkurence naopak 5 kg ztratila (BMW M4 DTM tedy byla o 2,5 kg v závodu těžší než konkurence).
Jediný, kdo dokázal s BMW na čele držet krok, byl Edoardo Mortara z Audi. Ital s RS5 DTM ohrožoval vedoucí dvojici, následně (kolem poloviny závodu) se také musel bránit před dotírajícím Glockem. Bývalý pilot F1 sice nastolené tempo až do konce nevydržel (na konci už Mortara mohl opět tlačit na vedoucí dvojici), nicméně i tak se Timo s přehledem udržel před dotírajícím Martinem Tomczykem.
I na dalším místě bylo BMW, tentokrát v rukou Maxima Martina. Ten přečkal tlačenici v první zatáčce s Antonio Felixem da Costou a Mattiasem Ekströmem (Švéd byl roztočen). Belgičan ve druhém kole předjel dosavadního lídra šampionátu, Paula di Restu. Posléze si 'vyšlápl' i na Adriena Tambaye.
Útok přišel ve sjezdu z kopce dolu k zatáčce číslo 3. Tambay ztratil rychlost, což dovolilo proklouznout před něj také da Costovi. Jenže to zde vlály žluté vlajky (Juncadella zde odstavil svůj Mercedes po nehodě s Vietorisem). Antonio Felix za to dostal penalizaci průjezdu boxy, která jej srazila až na samý konec pole.
Paul di Resta předjel Adriena Tambaye, a tak i po dnešním závodu zůstává o tři body (před Mortarou) na čele tabulky jezdců. TOP10 uzavřeli Augusto Farfus a Nico Müller. Müller se na poslední bod probojoval ze 14. místa, na 10. místo postoupil 10 kol před cílem, když předjel Roberta Wickense.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. TRÉNINKU: ZDE
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.