Nový C63 DTM připravil Mercedesu více problémů než prostoru pro zisk, přiznal šéf Mercedesu Ulrich Fritz. Pravidla pro vývoj vozů jsou v DTM zmražena. BMW, Audi a Mercedes se tak snaží hlídat náklady.
Pokud značka představí nový vůz, tak může dojít ke změnám pouze po obvodu nad 'horizontální designovou linií'. Co to znamená? Vlastně se může vůz měnit pouze v oblasti nad spodní hranou dveří a nad podběhy. Zatímco BMW i Audi pokračují v sezoně 2016 s vozy M4 DTM, respektive RS5 DTM, Mercedes letos vyjede s novým C-Klasse DTM, které odpovídá silniční verzi modelu.
Nový vůz musí odpovídat technickým regulím DTM: "Zatímco auto se vizuálně hodně změnilo, nebylo nám dovoleno změnit žádnou z aerodynamický důležitých věcí, které ovlivňují výkon, pod tzv. 'designovou linií'. Teď je pro nás výzvou skloubit aerodynamicku starého auta s karosérii nového auta.
Je zřejmým faktem, že vozy DTM jsou vždy založeny na stávajících modelech značky. Proto jsme upravili design. Auto teď vypadá skvěle. Ale také to vytvořilo jeden nebo dva problémy, které je třeba vyřešit," říká Ulrich Fritz. Zatímco Mercedes teprve zrychluje svůj vůz, Audi a BMW ovládly (každá značka po dvou dnech) oficiální testování na Hockenheimu před startem sezony.
Mercedes zaznamenal nejlepší čas v posledním dnu testů, kdy Gary Paffett ztratil na nejlepší čas 0,148s. "Myslím, že se ubíráme správným směrem. Nejdůležitější bude, jak rychle najdeme vhodné nastavení našeho auta. Je jasné, že naše konkurence má v tomto ohledu náskok. Pro ně se nic nezměnilo. Mohou tedy spoléhat na zkušenosti z minulých let."
Fotogalerie nového Mercedesu C63 AMG DTM:
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.