Nový C63 DTM připravil Mercedesu více problémů než prostoru pro zisk, přiznal šéf Mercedesu Ulrich Fritz. Pravidla pro vývoj vozů jsou v DTM zmražena. BMW, Audi a Mercedes se tak snaží hlídat náklady.
Pokud značka představí nový vůz, tak může dojít ke změnám pouze po obvodu nad 'horizontální designovou linií'. Co to znamená? Vlastně se může vůz měnit pouze v oblasti nad spodní hranou dveří a nad podběhy. Zatímco BMW i Audi pokračují v sezoně 2016 s vozy M4 DTM, respektive RS5 DTM, Mercedes letos vyjede s novým C-Klasse DTM, které odpovídá silniční verzi modelu.
Nový vůz musí odpovídat technickým regulím DTM: "Zatímco auto se vizuálně hodně změnilo, nebylo nám dovoleno změnit žádnou z aerodynamický důležitých věcí, které ovlivňují výkon, pod tzv. 'designovou linií'. Teď je pro nás výzvou skloubit aerodynamicku starého auta s karosérii nového auta.
Je zřejmým faktem, že vozy DTM jsou vždy založeny na stávajících modelech značky. Proto jsme upravili design. Auto teď vypadá skvěle. Ale také to vytvořilo jeden nebo dva problémy, které je třeba vyřešit," říká Ulrich Fritz. Zatímco Mercedes teprve zrychluje svůj vůz, Audi a BMW ovládly (každá značka po dvou dnech) oficiální testování na Hockenheimu před startem sezony.
Mercedes zaznamenal nejlepší čas v posledním dnu testů, kdy Gary Paffett ztratil na nejlepší čas 0,148s. "Myslím, že se ubíráme správným směrem. Nejdůležitější bude, jak rychle najdeme vhodné nastavení našeho auta. Je jasné, že naše konkurence má v tomto ohledu náskok. Pro ně se nic nezměnilo. Mohou tedy spoléhat na zkušenosti z minulých let."
Fotogalerie nového Mercedesu C63 AMG DTM:
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.