Mercedes má problémy s novou karosérií C-Klasse AMG DTM

Nový Mercedes C63 DTM dělá Mercedesu starosti
Nový Mercedes C63 DTM dělá Mercedesu starosti, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 27. dubna 2016 12:07
Sdílej:

Nový C63 DTM připravil Mercedesu více problémů než prostoru pro zisk, přiznal šéf Mercedesu Ulrich Fritz. Pravidla pro vývoj vozů jsou v DTM zmražena. BMW, Audi a Mercedes se tak snaží hlídat náklady.

Pokud značka představí nový vůz, tak může dojít ke změnám pouze po obvodu nad 'horizontální designovou linií'. Co to znamená? Vlastně se může vůz měnit pouze v oblasti nad spodní hranou dveří a nad podběhy. Zatímco BMW i Audi pokračují v sezoně 2016 s vozy M4 DTM, respektive RS5 DTM, Mercedes letos vyjede s novým C-Klasse DTM, které odpovídá silniční verzi modelu.

Nový vůz musí odpovídat technickým regulím DTM: "Zatímco auto se vizuálně hodně změnilo, nebylo nám dovoleno změnit žádnou z aerodynamický důležitých věcí, které ovlivňují výkon, pod tzv. 'designovou linií'. Teď je pro nás výzvou skloubit aerodynamicku starého auta s karosérii nového auta.

Je zřejmým faktem, že vozy DTM jsou vždy založeny na stávajících modelech značky. Proto jsme upravili design. Auto teď vypadá skvěle. Ale také to vytvořilo jeden nebo dva problémy, které je třeba vyřešit," říká Ulrich Fritz. Zatímco Mercedes teprve zrychluje svůj vůz, Audi a BMW ovládly (každá značka po dvou dnech) oficiální testování na Hockenheimu před startem sezony.

Mercedes zaznamenal nejlepší čas v posledním dnu testů, kdy Gary Paffett ztratil na nejlepší čas 0,148s. "Myslím, že se ubíráme správným směrem. Nejdůležitější bude, jak rychle najdeme vhodné nastavení našeho auta. Je jasné, že naše konkurence má v tomto ohledu náskok. Pro ně se nic nezměnilo. Mohou tedy spoléhat na zkušenosti z minulých let."

Fotogalerie nového Mercedesu C63 AMG DTM:

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.