Mercedes vloni v létě zvažoval odchod z DTM

Mercedesy jsme letos už v DTM nemuseli vídat
Mercedesy jsme letos už v DTM nemuseli vídat, foto: www.dtm.de
iM2 2. března 2016 14:39
Sdílej:

Šéf sportovního oddělení Mercedesu, Toto Wolff, prozradil, že značka minulý rok v létě zvažovala svoje další setrvání v DTM. Teď však ujišťuje, že už je projekt dlouhodobý.

I v sezoně 2016 uvidíme v DTM tři značky - Audi, BMW a Mercedes. To však není samozřejmostí, protože Toto Wolff teď prozradil, že stuttgartská značka zvažovala svoje setrvání v závodech cestovních vozů. "Program DTM byl v létě [2015] podroben zkoumání. Kritické nahlížení bylo opravněné.

Bylo třeba si ujasnit, jestli za investované peníze dostáváme odpovídající protihodnotu," tím zřejmě Wolff naráží na turbomotory, které měly být zavedely v DTM od sezony 2017. Jenže vysoké náklady nakonec vedly k tomu, že minimálně pro příští sezonu byl tento návrh smeten ze stolu.

Toto se netají tím, že tato skutečnost byla jedním z rozhodujících prvků pro to, aby Mercedes v DTM zůstal. "Ano, nechtěli jsme udělat chybu s tím, že bychom si vynutili motor, který pro tuto sérii ještě není relevantní," říká Rakušan. Ten již dříve dával najevo, že není přesvědčen o tom, že by s novými motory vzrostla v DTM zábava.

Aktuálně se ale zdá, že nové motory jsou definitivně pryč, čím je zažehnán i odchod Mercedesu z DTM. Alespoň to 44 letý manažer slibuje: "Téma DTM považujeme teď za dlouhodobé." Jen doplňme, že v DTM se i nadále používají 4,0l atmosferické motory V8.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.