Šéf sportovního oddělení Mercedesu, Toto Wolff, prozradil, že značka minulý rok v létě zvažovala svoje další setrvání v DTM. Teď však ujišťuje, že už je projekt dlouhodobý.
I v sezoně 2016 uvidíme v DTM tři značky - Audi, BMW a Mercedes. To však není samozřejmostí, protože Toto Wolff teď prozradil, že stuttgartská značka zvažovala svoje setrvání v závodech cestovních vozů. "Program DTM byl v létě [2015] podroben zkoumání. Kritické nahlížení bylo opravněné.
Bylo třeba si ujasnit, jestli za investované peníze dostáváme odpovídající protihodnotu," tím zřejmě Wolff naráží na turbomotory, které měly být zavedely v DTM od sezony 2017. Jenže vysoké náklady nakonec vedly k tomu, že minimálně pro příští sezonu byl tento návrh smeten ze stolu.
Toto se netají tím, že tato skutečnost byla jedním z rozhodujících prvků pro to, aby Mercedes v DTM zůstal. "Ano, nechtěli jsme udělat chybu s tím, že bychom si vynutili motor, který pro tuto sérii ještě není relevantní," říká Rakušan. Ten již dříve dával najevo, že není přesvědčen o tom, že by s novými motory vzrostla v DTM zábava.
Aktuálně se ale zdá, že nové motory jsou definitivně pryč, čím je zažehnán i odchod Mercedesu z DTM. Alespoň to 44 letý manažer slibuje: "Téma DTM považujeme teď za dlouhodobé." Jen doplňme, že v DTM se i nadále používají 4,0l atmosferické motory V8.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.