Šéf sportovního oddělení Mercedesu, Toto Wolff, prozradil, že značka minulý rok v létě zvažovala svoje další setrvání v DTM. Teď však ujišťuje, že už je projekt dlouhodobý.
I v sezoně 2016 uvidíme v DTM tři značky - Audi, BMW a Mercedes. To však není samozřejmostí, protože Toto Wolff teď prozradil, že stuttgartská značka zvažovala svoje setrvání v závodech cestovních vozů. "Program DTM byl v létě [2015] podroben zkoumání. Kritické nahlížení bylo opravněné.
Bylo třeba si ujasnit, jestli za investované peníze dostáváme odpovídající protihodnotu," tím zřejmě Wolff naráží na turbomotory, které měly být zavedely v DTM od sezony 2017. Jenže vysoké náklady nakonec vedly k tomu, že minimálně pro příští sezonu byl tento návrh smeten ze stolu.
Toto se netají tím, že tato skutečnost byla jedním z rozhodujících prvků pro to, aby Mercedes v DTM zůstal. "Ano, nechtěli jsme udělat chybu s tím, že bychom si vynutili motor, který pro tuto sérii ještě není relevantní," říká Rakušan. Ten již dříve dával najevo, že není přesvědčen o tom, že by s novými motory vzrostla v DTM zábava.
Aktuálně se ale zdá, že nové motory jsou definitivně pryč, čím je zažehnán i odchod Mercedesu z DTM. Alespoň to 44 letý manažer slibuje: "Téma DTM považujeme teď za dlouhodobé." Jen doplňme, že v DTM se i nadále používají 4,0l atmosferické motory V8.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.