Felix Rosenqvist bude v sezoně 2016 novým testovacím jezdcem u Mercedesu. Tento Švéd je úřadujícím mistrem Evropské Formule 3.
Mercedes si pro sezonu 2016 zavázal úřadujícího mistra Evropské Formule 3. 24 letý mladík tak přebírá post od Estebana Ocona, který pro letošní sezonu dostal u stuttgartské značky stabilní závodní kokpit. "Už delší dobu pěstuji k Mercedesu velmi dobrý vztah a v týmu se cítím velmi dobře," říká Felix Rosenqvist, který už v dorosteneckých kategoriích často využíval náčiní od Mercedesu.
"Samozřejmě to pro mě bude nová zkušenost být testovacím a náhradním jezdcem týmu v DTM. Vloni tuto roli zastával Esteban [Ocon]. Pomáhal závodním jezdcům a sám sebe připravoval na budoucí nasazení v DTM. Když člověk dostane šanci jet v DTM, tak chce být co možná nejlépe připravený. Když to tak vezmeme, tak se pro mě jedná o skvělou příležitost, jak se toho co možná nejvíce o DTM naučit," pokračuje Rosenqvist.
Týmový šéf Mercedesu v DTM, Ulrich Fritz, dodává: "S Felixem Rosenqvistem pro náš tým získáváme velký talent jako testovacího a náhradního jezdce. Jak důležitá tato role může být ukázalo onemocnění Daniela Juncadelly na finálovém závodu na Hockenheimu 2015. Tehdy za Daniela zaskočil v pátečním tréninku Esteban, Daniel pak naštěstí v sobotu mohl opět sedět v autě."
"Felix prokázal svůj potenciál dvěma vítězstvími na náročné trati v ulicích městské trati v Macau a také vítězstvím Evropské Formule 3. Teď získává šanci v této sezoně sbírat cenné zkušenosti v DTM v našem týmu." My jen dodejme, že Rosenqvist vloni vyhrál v Evropské Formuli 3 hned 13 závodů a získal tak zaslouženě titul.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.