Felix Rosenqvist bude v sezoně 2016 novým testovacím jezdcem u Mercedesu. Tento Švéd je úřadujícím mistrem Evropské Formule 3.
Mercedes si pro sezonu 2016 zavázal úřadujícího mistra Evropské Formule 3. 24 letý mladík tak přebírá post od Estebana Ocona, který pro letošní sezonu dostal u stuttgartské značky stabilní závodní kokpit. "Už delší dobu pěstuji k Mercedesu velmi dobrý vztah a v týmu se cítím velmi dobře," říká Felix Rosenqvist, který už v dorosteneckých kategoriích často využíval náčiní od Mercedesu.
"Samozřejmě to pro mě bude nová zkušenost být testovacím a náhradním jezdcem týmu v DTM. Vloni tuto roli zastával Esteban [Ocon]. Pomáhal závodním jezdcům a sám sebe připravoval na budoucí nasazení v DTM. Když člověk dostane šanci jet v DTM, tak chce být co možná nejlépe připravený. Když to tak vezmeme, tak se pro mě jedná o skvělou příležitost, jak se toho co možná nejvíce o DTM naučit," pokračuje Rosenqvist.
Týmový šéf Mercedesu v DTM, Ulrich Fritz, dodává: "S Felixem Rosenqvistem pro náš tým získáváme velký talent jako testovacího a náhradního jezdce. Jak důležitá tato role může být ukázalo onemocnění Daniela Juncadelly na finálovém závodu na Hockenheimu 2015. Tehdy za Daniela zaskočil v pátečním tréninku Esteban, Daniel pak naštěstí v sobotu mohl opět sedět v autě."
"Felix prokázal svůj potenciál dvěma vítězstvími na náročné trati v ulicích městské trati v Macau a také vítězstvím Evropské Formule 3. Teď získává šanci v této sezoně sbírat cenné zkušenosti v DTM v našem týmu." My jen dodejme, že Rosenqvist vloni vyhrál v Evropské Formuli 3 hned 13 závodů a získal tak zaslouženě titul.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.