Mercedes se rozhodl před sezonou 2016 výrazně promíchat sestavy svých týmů. Sestavu oznámil již minulý týden, místo odcházejícího Pascala Wehrleina, který míří zkusit štěstí do F1, zaujme mladík Esteban Ocon.
Na rozdělení jezdců mezi týmy jsme si ale museli počkat delší dobu. Došlo k poměrně výrazným změnám. U týmu ART zůstává Gary Paffett (druhou sezonu), nejzkušenějšího pilota týmu Mercedes doplní mladíček Esteban Ocon.
U týmu Mücke dojde na změnu obou jezdců. Za tento tým vloni jezdili Daniel Juncadella a Maximilian Götz, kteří pro letošek míří týmů HWA AG, nově v německém týmu pojedou Lucas Auer a Christian Vietoris. U HWA naopak zůstávají Paul Di Resta a Robert Wickens.
Důvody těchto velkých změn se pokusil vysvětlit Ulrich Fritz, šéf programu Mercedes AMG DTM. Podle něj to jezdcům poskytuje novou výzvu: "Rozhodli jsme se změnit rozložení mezi týmy, abychom jezdcům dali nový impuls. Jsem přesvědčen, že změna prostředí dá člověku novou motivaci.
Minimálně výměna názorů a nové způsoby nazírání na výzvy je ku prospěchu všech. Zajistili jsme, že i při přeřazování jsme skloubili mládí a zkušenost v jednotlivých týmech."
Rozdělení jezdců mezi týmy:Team ART:#2 Gary Paffett#34 Esteban Ocon
Team HWA I:#12 Dani Juncadella#6 Robert Wickens
Team HWA II:#3 Paul Di Resta#84 Maximilian Götz
Team Mücke:#22 Lucas Auer#8 Christian Vietoris
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.