Úřadující šampion GP3, Esteban Ocon, a nová posila továrního týmu Renault v F1 se přidává k týmu Mercedesu pro letošní sezonu. Zbývajících 7 jezdců zůstává stejných jako vloni. 19 letý mladík tak vlastně nahrazuje v sestavě týmu úřadujícího šampiona DTM, Pascala Wehrleina, který odchází do F1 do týmu Manor.
Podpis smlouvy s Oconem je tak vlastně jedinou změnou v sestavě Mercedesu pro tuto sezonu. Zbývajících 7 jezdců (Gary Paffett, Paul Di Resta, Robert Wickens, Christian Vietoris, Daniel Juncadella, Lucas Auer a Maximilian Götz) zůstává u Mercedesu i letos.
"Být součásti tak profesionálního týmu v natolik prestižní sérii je neuvěřitelný pocit. Jsem moc rád za to, že mohu jezdit pro Mercedes-Benz. Nedokáži si představit lepší tým, se kterým by se dalo v DTM jezdit. Všem jsem moc za tuto fantastickou příležitost vděčný. Mercedes je nejúspěšnější značkou v historii DTM. Toho dosáhl jenom díky velké vášni a tvrdé práci.
Tyto vlastnosti máme společné. Vloni jsem odjel během posledního závodního víkendu na Hockenheimringu v pátek trénink a od té doby jsem na závodění v DTM hodně nažhavený. Je jasné, že se budu muset zkraje hodně učit, ale mým cílem - a také cílem týmu - je bojovat co možná nejrychleji o vítězství," říká Esteban Ocon, který letos navíc bude plnit roli testovacího a záložního jezdce u Renaultu v F1.
"Věříme ve stabilitu týmu po úspěšné sezoně 2015. Esteban Ocon se hodně naučil, když byl našim testovacím a záložním jezdcem. Na nováčkovskou sezonu v DTM je připraven. Svůj talent prokázal vítězstvím v GP3. V DTM se toho má hodně co učit, ale s ohledem na svých 7 týmových kolegů se může spolehnout na celkem 31 sezon zkušeností.
Když začínáme sezonu jako obhájci titulu, tak je těžké dávat si jiný cíl než jeho obhajobu. Jenže každý ví, jak tvrdý souboj v DTM panuje. Proto to nebude lehký úkol. Poděkování patří našemu odcházejícímu šampionovi DTM, Pascalu Wehrleinovi, za společné tři sezony. Svůj titul obhajovat nebude, protože jej čeká nová výzva v F1. I tak ale zůstává součástí rodiny Mercedes-Benz a držíme mu palce v další úspěšné kariéře," dodal Ulrich Fritz, šéf týmu Mercedes v DTM.
Týmová sestava Mercedesu a startovní čísla:#2 Gary Paffett#3 Paul Di Resta#6 Robert Wickens#8 Christian Vietoris#12 Daniel Juncadella#22 Lucas Auer#34 Esteban Ocon#84 Maximilian Götz
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.