Úřadující šampion GP3, Esteban Ocon, a nová posila továrního týmu Renault v F1 se přidává k týmu Mercedesu pro letošní sezonu. Zbývajících 7 jezdců zůstává stejných jako vloni. 19 letý mladík tak vlastně nahrazuje v sestavě týmu úřadujícího šampiona DTM, Pascala Wehrleina, který odchází do F1 do týmu Manor.
Podpis smlouvy s Oconem je tak vlastně jedinou změnou v sestavě Mercedesu pro tuto sezonu. Zbývajících 7 jezdců (Gary Paffett, Paul Di Resta, Robert Wickens, Christian Vietoris, Daniel Juncadella, Lucas Auer a Maximilian Götz) zůstává u Mercedesu i letos.
"Být součásti tak profesionálního týmu v natolik prestižní sérii je neuvěřitelný pocit. Jsem moc rád za to, že mohu jezdit pro Mercedes-Benz. Nedokáži si představit lepší tým, se kterým by se dalo v DTM jezdit. Všem jsem moc za tuto fantastickou příležitost vděčný. Mercedes je nejúspěšnější značkou v historii DTM. Toho dosáhl jenom díky velké vášni a tvrdé práci.
Tyto vlastnosti máme společné. Vloni jsem odjel během posledního závodního víkendu na Hockenheimringu v pátek trénink a od té doby jsem na závodění v DTM hodně nažhavený. Je jasné, že se budu muset zkraje hodně učit, ale mým cílem - a také cílem týmu - je bojovat co možná nejrychleji o vítězství," říká Esteban Ocon, který letos navíc bude plnit roli testovacího a záložního jezdce u Renaultu v F1.
"Věříme ve stabilitu týmu po úspěšné sezoně 2015. Esteban Ocon se hodně naučil, když byl našim testovacím a záložním jezdcem. Na nováčkovskou sezonu v DTM je připraven. Svůj talent prokázal vítězstvím v GP3. V DTM se toho má hodně co učit, ale s ohledem na svých 7 týmových kolegů se může spolehnout na celkem 31 sezon zkušeností.
Když začínáme sezonu jako obhájci titulu, tak je těžké dávat si jiný cíl než jeho obhajobu. Jenže každý ví, jak tvrdý souboj v DTM panuje. Proto to nebude lehký úkol. Poděkování patří našemu odcházejícímu šampionovi DTM, Pascalu Wehrleinovi, za společné tři sezony. Svůj titul obhajovat nebude, protože jej čeká nová výzva v F1. I tak ale zůstává součástí rodiny Mercedes-Benz a držíme mu palce v další úspěšné kariéře," dodal Ulrich Fritz, šéf týmu Mercedes v DTM.
Týmová sestava Mercedesu a startovní čísla:#2 Gary Paffett#3 Paul Di Resta#6 Robert Wickens#8 Christian Vietoris#12 Daniel Juncadella#22 Lucas Auer#34 Esteban Ocon#84 Maximilian Götz
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?