Jezdec Audi, Mattias Ekström, chválí sportovního šéfa Audi, Wolfganga Ullricha, a prozrazuje, že Rakušan se v týmu neustále stará o dobrou atmosféru.
Mattias Ekström přišel do DTM v roce 2001 ve věku 22 let. Ročník 2016 tak bude jeho již 16. sezonou v tomto šampionátu. Jistě zajímavé je, že od svého debutu v roce 2001 je dnes 37letý Švéd věrný Audi. Mattias se u ingolstadtské automobilky cítí báječně a vyzdvihuje především sportovního šéfa Audi, Wolfganga Ullricha. 65letý Rakušan, pod kterým se vloni po "Schieb ihn raus" aféře houpala židle, se prý v týmu neustále stará o dobrou atmosféru.
"Doktor Ullrich je jedním z nejúspěšnějších šéfů v motorsportu všech dob, to nemusím extra zmiňovat. Jako persona se velmi snaží o to, aby porozuměl týmu, pilotům a autu. Neustále o těchto věcech se všemi mluví a snaží se pomoci. Když potřebujete jeho pomoc, tak je tu skoro neustále pro vás, což je dobré," říká Mattias Ekström v rozhovoru pro 'Wheels by Wovka'.
"Normálně je velmi laskavým chlapíkem, pokud neděláte něco hloupého, pak se umí rozzuřit, ale to se stává jen výjimečně. Většinou zůstává klidný a snaží se docílit zdravé, sportovní a rodinné atmosféry. Před mnoha závody ke mě přišel, podal mi ruku a řekl mi, že mi věří a doufá, že budu mít dobrý závod," pokračuje Švéd.
"Je těžké najít ten správný příklad. Přijde za mnou, motivuje mě a říká, že mi věří. To je zvláště během špatných dní vždy hezké slyšet. Když je naštvaný, tak není žádným tajemstvím, že jsem udělal nějakou hloupou chybu. Věřím, že na mě nikdy nebyl naštvaný neprávem," říká šampion DTM z let 2004 a 2007.
Ekström na svůj třetí titul z DTM stále čeká. V roce 2014 skončil druhý za mistrem Marco Wittmannem na BMW, vloni byl opět druhý za Pascalem Wehrleinem na Mercedesu. Jeho týmový kolega, Jamie Green byl navíc třetí. Pro rok 2016 má už ale Mattias plán: "Musím dělat méně chyb".
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.