Ekström je u Audi spokojen, líbí se mu rodinná atmosféra, o kterou se stará Wolfgang Ullrich

Mattias Ekström je u Audi spokojen
Mattias Ekström je u Audi spokojen, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 19. ledna 2016 10:34
Sdílej:

Jezdec Audi, Mattias Ekström, chválí sportovního šéfa Audi, Wolfganga Ullricha, a prozrazuje, že Rakušan se v týmu neustále stará o dobrou atmosféru.

Mattias Ekström přišel do DTM v roce 2001 ve věku 22 let. Ročník 2016 tak bude jeho již 16. sezonou v tomto šampionátu. Jistě zajímavé je, že od svého debutu v roce 2001 je dnes 37letý Švéd věrný Audi. Mattias se u ingolstadtské automobilky cítí báječně a vyzdvihuje především sportovního šéfa Audi, Wolfganga Ullricha. 65letý Rakušan, pod kterým se vloni po "Schieb ihn raus" aféře houpala židle, se prý v týmu neustále stará o dobrou atmosféru. 

"Doktor Ullrich je jedním z nejúspěšnějších šéfů v motorsportu všech dob, to nemusím extra zmiňovat. Jako persona se velmi snaží o to, aby porozuměl týmu, pilotům a autu. Neustále o těchto věcech se všemi mluví a snaží se pomoci. Když potřebujete jeho pomoc, tak je tu skoro neustále pro vás, což je dobré," říká Mattias Ekström v rozhovoru pro 'Wheels by Wovka'.

"Normálně je velmi laskavým chlapíkem, pokud neděláte něco hloupého, pak se umí rozzuřit, ale to se stává jen výjimečně. Většinou zůstává klidný a snaží se docílit zdravé, sportovní a rodinné atmosféry. Před mnoha závody ke mě přišel, podal mi ruku a řekl mi, že mi věří a doufá, že budu mít dobrý závod," pokračuje Švéd. 

"Je těžké najít ten správný příklad. Přijde za mnou, motivuje mě a říká, že mi věří. To je zvláště během špatných dní vždy hezké slyšet. Když je naštvaný, tak není žádným tajemstvím, že jsem udělal nějakou hloupou chybu. Věřím, že na mě nikdy nebyl naštvaný neprávem," říká šampion DTM z let 2004 a 2007. 

Ekström na svůj třetí titul z DTM stále čeká. V roce 2014 skončil druhý za mistrem Marco Wittmannem na BMW, vloni byl opět druhý za Pascalem Wehrleinem na Mercedesu. Jeho týmový kolega, Jamie Green byl navíc třetí. Pro rok 2016 má už ale Mattias plán: "Musím dělat méně chyb". 

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.