Jezdec Audi, Mattias Ekström, chválí sportovního šéfa Audi, Wolfganga Ullricha, a prozrazuje, že Rakušan se v týmu neustále stará o dobrou atmosféru.
Mattias Ekström přišel do DTM v roce 2001 ve věku 22 let. Ročník 2016 tak bude jeho již 16. sezonou v tomto šampionátu. Jistě zajímavé je, že od svého debutu v roce 2001 je dnes 37letý Švéd věrný Audi. Mattias se u ingolstadtské automobilky cítí báječně a vyzdvihuje především sportovního šéfa Audi, Wolfganga Ullricha. 65letý Rakušan, pod kterým se vloni po "Schieb ihn raus" aféře houpala židle, se prý v týmu neustále stará o dobrou atmosféru.
"Doktor Ullrich je jedním z nejúspěšnějších šéfů v motorsportu všech dob, to nemusím extra zmiňovat. Jako persona se velmi snaží o to, aby porozuměl týmu, pilotům a autu. Neustále o těchto věcech se všemi mluví a snaží se pomoci. Když potřebujete jeho pomoc, tak je tu skoro neustále pro vás, což je dobré," říká Mattias Ekström v rozhovoru pro 'Wheels by Wovka'.
"Normálně je velmi laskavým chlapíkem, pokud neděláte něco hloupého, pak se umí rozzuřit, ale to se stává jen výjimečně. Většinou zůstává klidný a snaží se docílit zdravé, sportovní a rodinné atmosféry. Před mnoha závody ke mě přišel, podal mi ruku a řekl mi, že mi věří a doufá, že budu mít dobrý závod," pokračuje Švéd.
"Je těžké najít ten správný příklad. Přijde za mnou, motivuje mě a říká, že mi věří. To je zvláště během špatných dní vždy hezké slyšet. Když je naštvaný, tak není žádným tajemstvím, že jsem udělal nějakou hloupou chybu. Věřím, že na mě nikdy nebyl naštvaný neprávem," říká šampion DTM z let 2004 a 2007.
Ekström na svůj třetí titul z DTM stále čeká. V roce 2014 skončil druhý za mistrem Marco Wittmannem na BMW, vloni byl opět druhý za Pascalem Wehrleinem na Mercedesu. Jeho týmový kolega, Jamie Green byl navíc třetí. Pro rok 2016 má už ale Mattias plán: "Musím dělat méně chyb".
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.