Šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz, je spokojen s výkony obou svých mladíků, Lucase Auera a Maximiliana Götze.
Šéf sportovního programu Mercedesu v DTM, Ulrich Fritz, se po sezoně ohlédl za výkony svých dvou mladíků, Lucase Auera a Maximiliana Götze. V úvodním roce svých kariér v DTM obsadili v celkovém hodnocení série 22. (Götz) a 23. (Auer) místo. Dle Fritze to ale není žádný problém.
"Kdo DTM sleduje a zná ho, tak ví, jak extrémně těsné to tady je. Věřím, že každý mladík, který sem nastoupí, musí na začátku zaplatit určitou cenu," začíná svoji úvahu Ulrich Fritz. Přitom Götz měl před svým příchodem do DTM poměrně slušné zkušenosti s vozy kategorie GT3. Před prvním závodem sezony 2015 na Hockenheimringu však Maximilian Götz prý nebyl zrovna ve své kůži: "Na Maxe si vzpomínám velmi dobře, po svém prvním závodu na Hockenheimu za mnou přišel a řekl: 'Uli, myslel jsem si, že se všichni zbláznili'.
To byl opravdu moment, ve kterém jsem si řekl: 'OK, to je zcela určitě jiný sport, než to, co předtím dělal'," vzpomíná Fritz. Dalším příkladem je Lucas Auer. Mladý Rakušan přišel z Evropské Formule 3. "To je přeci jen o něco méně kontaktní sport než to, co se děje v DTM. Myslím, že se oba dobře protloukali a u obou jsme během roku zcela určitě pozorovali vzestupný trend. Lucas získal pole position na Nürburgringu. Maxi předváděl opravdu konstantní výkony v závodech. Na základě toho si myslím, že to byl opravdu dobrý nováčkovský rok," pokračuje Fritz.
I samotný Maximilian Götz potvrzuje, že si na začátku sezony musel zvykat. "Na začátku to bylo opravdu těžké. Nejen pro mě, ale i pro Lucase, který byl u Mercedes-Benz AMG také nováčkem. Na začátku jsme měli plné ruce práce s tím, abychom se mohli poměřovat se starými mazáky. V DTM jde opravdu až o poslední setinky - a ty si musí člověk vypracovat. Ale před sezonou jsme měli jen dva dny testů."
O to spokojenější je Götz se svým rozvojem během roku a se vzestupným trendem svých výkonů. "Na Nürburgringu se pro mě osobně rozvázal uzel. Pak jsme mohli vyjet opravdu dobré výsledky a jet také trochu strategicky, nedělat chyby a dojet do cíle. To bylo pro mě dost důležité."
Němec také dodal, že mu čas strávený ADAC GT Masters se speciálem GT3 v začátcích v DTM pomohl. "Co se týče GT3 oblasti, tak v té máme [odjetých] hodně závodů, hodně tvrdých závodů dveře na dveře. Opravdu to tam tak chodí. A v posledních dvou, třech letech byly GT3 závody velmi, velmi napínavé. Bylo také světové finále, na jehož startu byli také jezdci z DTM. A porazil je jeden jezdec z GT3 - Maro Engel. A to jsou specialisté v autech." Základem všeho ale byli těsné duely: "Když tu [v GT závodech] člověk závodí roky, tak je v této oblasti velmi, velmi dobrý. To z nás dělá jezdce, jízda dveře na dveře. Tvrdé, ale férové duely."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.