Šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz, je spokojen s výkony obou svých mladíků, Lucase Auera a Maximiliana Götze.
Šéf sportovního programu Mercedesu v DTM, Ulrich Fritz, se po sezoně ohlédl za výkony svých dvou mladíků, Lucase Auera a Maximiliana Götze. V úvodním roce svých kariér v DTM obsadili v celkovém hodnocení série 22. (Götz) a 23. (Auer) místo. Dle Fritze to ale není žádný problém.
"Kdo DTM sleduje a zná ho, tak ví, jak extrémně těsné to tady je. Věřím, že každý mladík, který sem nastoupí, musí na začátku zaplatit určitou cenu," začíná svoji úvahu Ulrich Fritz. Přitom Götz měl před svým příchodem do DTM poměrně slušné zkušenosti s vozy kategorie GT3. Před prvním závodem sezony 2015 na Hockenheimringu však Maximilian Götz prý nebyl zrovna ve své kůži: "Na Maxe si vzpomínám velmi dobře, po svém prvním závodu na Hockenheimu za mnou přišel a řekl: 'Uli, myslel jsem si, že se všichni zbláznili'.
To byl opravdu moment, ve kterém jsem si řekl: 'OK, to je zcela určitě jiný sport, než to, co předtím dělal'," vzpomíná Fritz. Dalším příkladem je Lucas Auer. Mladý Rakušan přišel z Evropské Formule 3. "To je přeci jen o něco méně kontaktní sport než to, co se děje v DTM. Myslím, že se oba dobře protloukali a u obou jsme během roku zcela určitě pozorovali vzestupný trend. Lucas získal pole position na Nürburgringu. Maxi předváděl opravdu konstantní výkony v závodech. Na základě toho si myslím, že to byl opravdu dobrý nováčkovský rok," pokračuje Fritz.
I samotný Maximilian Götz potvrzuje, že si na začátku sezony musel zvykat. "Na začátku to bylo opravdu těžké. Nejen pro mě, ale i pro Lucase, který byl u Mercedes-Benz AMG také nováčkem. Na začátku jsme měli plné ruce práce s tím, abychom se mohli poměřovat se starými mazáky. V DTM jde opravdu až o poslední setinky - a ty si musí člověk vypracovat. Ale před sezonou jsme měli jen dva dny testů."
O to spokojenější je Götz se svým rozvojem během roku a se vzestupným trendem svých výkonů. "Na Nürburgringu se pro mě osobně rozvázal uzel. Pak jsme mohli vyjet opravdu dobré výsledky a jet také trochu strategicky, nedělat chyby a dojet do cíle. To bylo pro mě dost důležité."
Němec také dodal, že mu čas strávený ADAC GT Masters se speciálem GT3 v začátcích v DTM pomohl. "Co se týče GT3 oblasti, tak v té máme [odjetých] hodně závodů, hodně tvrdých závodů dveře na dveře. Opravdu to tam tak chodí. A v posledních dvou, třech letech byly GT3 závody velmi, velmi napínavé. Bylo také světové finále, na jehož startu byli také jezdci z DTM. A porazil je jeden jezdec z GT3 - Maro Engel. A to jsou specialisté v autech." Základem všeho ale byli těsné duely: "Když tu [v GT závodech] člověk závodí roky, tak je v této oblasti velmi, velmi dobrý. To z nás dělá jezdce, jízda dveře na dveře. Tvrdé, ale férové duely."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.