Šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz, je spokojen s výkony obou svých mladíků, Lucase Auera a Maximiliana Götze.
Šéf sportovního programu Mercedesu v DTM, Ulrich Fritz, se po sezoně ohlédl za výkony svých dvou mladíků, Lucase Auera a Maximiliana Götze. V úvodním roce svých kariér v DTM obsadili v celkovém hodnocení série 22. (Götz) a 23. (Auer) místo. Dle Fritze to ale není žádný problém.
"Kdo DTM sleduje a zná ho, tak ví, jak extrémně těsné to tady je. Věřím, že každý mladík, který sem nastoupí, musí na začátku zaplatit určitou cenu," začíná svoji úvahu Ulrich Fritz. Přitom Götz měl před svým příchodem do DTM poměrně slušné zkušenosti s vozy kategorie GT3. Před prvním závodem sezony 2015 na Hockenheimringu však Maximilian Götz prý nebyl zrovna ve své kůži: "Na Maxe si vzpomínám velmi dobře, po svém prvním závodu na Hockenheimu za mnou přišel a řekl: 'Uli, myslel jsem si, že se všichni zbláznili'.
To byl opravdu moment, ve kterém jsem si řekl: 'OK, to je zcela určitě jiný sport, než to, co předtím dělal'," vzpomíná Fritz. Dalším příkladem je Lucas Auer. Mladý Rakušan přišel z Evropské Formule 3. "To je přeci jen o něco méně kontaktní sport než to, co se děje v DTM. Myslím, že se oba dobře protloukali a u obou jsme během roku zcela určitě pozorovali vzestupný trend. Lucas získal pole position na Nürburgringu. Maxi předváděl opravdu konstantní výkony v závodech. Na základě toho si myslím, že to byl opravdu dobrý nováčkovský rok," pokračuje Fritz.
I samotný Maximilian Götz potvrzuje, že si na začátku sezony musel zvykat. "Na začátku to bylo opravdu těžké. Nejen pro mě, ale i pro Lucase, který byl u Mercedes-Benz AMG také nováčkem. Na začátku jsme měli plné ruce práce s tím, abychom se mohli poměřovat se starými mazáky. V DTM jde opravdu až o poslední setinky - a ty si musí člověk vypracovat. Ale před sezonou jsme měli jen dva dny testů."
O to spokojenější je Götz se svým rozvojem během roku a se vzestupným trendem svých výkonů. "Na Nürburgringu se pro mě osobně rozvázal uzel. Pak jsme mohli vyjet opravdu dobré výsledky a jet také trochu strategicky, nedělat chyby a dojet do cíle. To bylo pro mě dost důležité."
Němec také dodal, že mu čas strávený ADAC GT Masters se speciálem GT3 v začátcích v DTM pomohl. "Co se týče GT3 oblasti, tak v té máme [odjetých] hodně závodů, hodně tvrdých závodů dveře na dveře. Opravdu to tam tak chodí. A v posledních dvou, třech letech byly GT3 závody velmi, velmi napínavé. Bylo také světové finále, na jehož startu byli také jezdci z DTM. A porazil je jeden jezdec z GT3 - Maro Engel. A to jsou specialisté v autech." Základem všeho ale byli těsné duely: "Když tu [v GT závodech] člověk závodí roky, tak je v této oblasti velmi, velmi dobrý. To z nás dělá jezdce, jízda dveře na dveře. Tvrdé, ale férové duely."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.