Šéf Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz, je spokojen s výkony obou svých mladíků, Lucase Auera a Maximiliana Götze.
Šéf sportovního programu Mercedesu v DTM, Ulrich Fritz, se po sezoně ohlédl za výkony svých dvou mladíků, Lucase Auera a Maximiliana Götze. V úvodním roce svých kariér v DTM obsadili v celkovém hodnocení série 22. (Götz) a 23. (Auer) místo. Dle Fritze to ale není žádný problém.
"Kdo DTM sleduje a zná ho, tak ví, jak extrémně těsné to tady je. Věřím, že každý mladík, který sem nastoupí, musí na začátku zaplatit určitou cenu," začíná svoji úvahu Ulrich Fritz. Přitom Götz měl před svým příchodem do DTM poměrně slušné zkušenosti s vozy kategorie GT3. Před prvním závodem sezony 2015 na Hockenheimringu však Maximilian Götz prý nebyl zrovna ve své kůži: "Na Maxe si vzpomínám velmi dobře, po svém prvním závodu na Hockenheimu za mnou přišel a řekl: 'Uli, myslel jsem si, že se všichni zbláznili'.
To byl opravdu moment, ve kterém jsem si řekl: 'OK, to je zcela určitě jiný sport, než to, co předtím dělal'," vzpomíná Fritz. Dalším příkladem je Lucas Auer. Mladý Rakušan přišel z Evropské Formule 3. "To je přeci jen o něco méně kontaktní sport než to, co se děje v DTM. Myslím, že se oba dobře protloukali a u obou jsme během roku zcela určitě pozorovali vzestupný trend. Lucas získal pole position na Nürburgringu. Maxi předváděl opravdu konstantní výkony v závodech. Na základě toho si myslím, že to byl opravdu dobrý nováčkovský rok," pokračuje Fritz.
I samotný Maximilian Götz potvrzuje, že si na začátku sezony musel zvykat. "Na začátku to bylo opravdu těžké. Nejen pro mě, ale i pro Lucase, který byl u Mercedes-Benz AMG také nováčkem. Na začátku jsme měli plné ruce práce s tím, abychom se mohli poměřovat se starými mazáky. V DTM jde opravdu až o poslední setinky - a ty si musí člověk vypracovat. Ale před sezonou jsme měli jen dva dny testů."
O to spokojenější je Götz se svým rozvojem během roku a se vzestupným trendem svých výkonů. "Na Nürburgringu se pro mě osobně rozvázal uzel. Pak jsme mohli vyjet opravdu dobré výsledky a jet také trochu strategicky, nedělat chyby a dojet do cíle. To bylo pro mě dost důležité."
Němec také dodal, že mu čas strávený ADAC GT Masters se speciálem GT3 v začátcích v DTM pomohl. "Co se týče GT3 oblasti, tak v té máme [odjetých] hodně závodů, hodně tvrdých závodů dveře na dveře. Opravdu to tam tak chodí. A v posledních dvou, třech letech byly GT3 závody velmi, velmi napínavé. Bylo také světové finále, na jehož startu byli také jezdci z DTM. A porazil je jeden jezdec z GT3 - Maro Engel. A to jsou specialisté v autech." Základem všeho ale byli těsné duely: "Když tu [v GT závodech] člověk závodí roky, tak je v této oblasti velmi, velmi dobrý. To z nás dělá jezdce, jízda dveře na dveře. Tvrdé, ale férové duely."
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.