DTM tento týden zamíří do Španělska na okruh Jerez de la Frontera. Zde se uskuteční tradiční přesezonní test mladých jezdců. Test bude trvat tři dny, bude se jezdit v úterý až čtvrtek.
Za volantem Audi RS5 DTM dostane příležitost se předvést 6 mladých jezdců. Konkrétně půjde o Australoamerična Matthewa Brabhama (vnuk legendárního Jacka Brabhama), Španěla Mitche Evanse, Brita Bena Hanleyho, Španěla Alexe Paloua, Francouze Arthura Pica a Itala Antonia Giovinazziho (ten už v DTM debutoval letos v Moskvě, když nahradil potrestaného Scheidera). Jezdcům budou k dipozici tovární jezdci Audi pro DTM - Mattias Ekström a Miguel Molina.
Mercedes nasadí letošní specifikaci modelu C-Klasse AMG DTM. Za jeho volantem se budou prezentovat Němec Maro Engel (vyhrál FIA GT World Cup v Macau s Mercedes-Benz SLS AMG GT3), mistři ADAC GT Masters Luca Ludwig (syn Klause Ludwiga, bývalého jezdce DTM) a Sebastian Asch, Dán Kevin Magnussen (bývalý pilot McLarenu v F1), Jazeman Jaafar (Formule 3,5), Raffaele Marciello (šampion Formula 3 2013), a letošní mistr Formula ADAC Mikel Jensen.
BMW dá šanci nejmenšímu počtu talentů - do M4 DTM usednou Jesse Krohn, Louis Deletraz, Alexander Sims a George Russell. Na závěr dodejme, že šance na získání závodního místa pro příští rok je u Mercedesu a BMW, Audi už sestavu oznámilo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.