ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM se tento víkend vydalo na další klasickou trať v kalendáři. Nürburgring hostí již osmý závodní víkend. Před ním Audi vyhlásilo, že se chce dostat zpět do vedení mezi značkami a zaútočit na BMW. Podaří se to ingolstadtským?
Nedělní závod:Jezdec Audi, Miguel Molina, získal svoje první vítězství v nedělním závodu na Nürburgringu, zatímco jezdec Mercedesu, Pascal Wehrlein, učinil rázný krok k zisku titulu.
Molina, který do závodu startoval z pole position, v něm neměl žádný větší problém a už v počátečních fázích závodu si vybudoval tří vteřinový náskok. Po prvních zastávkách vyjel z boxů těsně za Španělem Paul di Resta. V cíli je pak ale dělilo 7,5 vteřiny. Španěl se tak stal letos už dvanáctým různým vítězem závodu DTM!
Na stupních vítězů jsme díky druhému Paulovi di Restovi s Mercedesem a třetímu Bruno Spenglerovi s BMW mohli vidět zástupce všech tří značek. Čtvrtý cílem projel osamocený Tom Blomqvist. Pátý byl nejvážnější uchazeč o titul, Pascal Wehrlein, který prožil závod plný akce. Startoval do něj z devátého místa, ale brzy se probojoval už na šesté. Pak v poslední zatáčce předjel Augusto Farfuse a byl pátý.
Pak ale jeho tým nezvládl optimálně zastávku v boxech a následně musel ještě pilota pozdržet na odjezdu, aby se vyvarovali penalizaci za nebezpečné vypuštění jezdce. Tím se Němec propadl za dobře jedoucího Maximiliana Götze, Daniela Juncadellu a Augusta Farfuse. Brazilce pak předjel pěkným manévrem v šikaně těsně předtím, než do boxů zajel jako poslední k zastávce Mike Rockenfeller.
Rockenfeller vyjel z boxů mezi Wehrleinem a Farfusem, díky DRS byl schopen tlačit na Wehrleina, který s ním měl spoustu práce. Mercedes však i na žádost Wehrleina využil vpředu jedoucích Juncadelly a Götze, kteří se nechali Pascalem předjet a umožnili mu tak poodjet a dojet závod v klidu do cíle.
Wehrlein byl tedy v cíli pátý. Šestý byl Götz, kterému se podařilo udržet Rockenfellera za zády. Osmý byl Farfus. Body za deváté místo bral Martin Tomczyk a desátý byl Juncadella (oba byli součástí větší skupiny bojující o poslední body, kromě nich v ní byl ještě Mattias Ekström a Adrien Tambay).
Pro vývoj šampionátu je ale důležité, že Mattias Ekström byl až 11. a nepřipsal si žádné body, jeho značkový kolega, Edoardo Mortara (který je v tabulce před Ekströmem těsně druhý) cíl závodu ani neviděl. Wehrlein tak má před finále na Hockenheimu na své pronásledovatele 37 a 38 bodů k dobru. Získat se dá maximálně už jen 50 bodů, jezdec Mercedesu má tedy velkou naději na titul.
Mortara musel odsoupit po kontaktu s Timem Glockem v zatáčce číslo tři. Oba před touto kolizí byli rovněž ve výše zmíněné skupině bojující o poslední body. Start ze třetího místa se vůbec nepovedl Jamiemu Greenovi, který se propadl až na poslední místo. Cílem projel jako sedmnáctý. V první zatáčce hned po startu kolidovali Robert Wickens a Timo Scheider, Kanaďan musel vzdát a Němec uvízl ve štěrku, takže cíl rovněž neviděl.
Cíl neviděl ještě Gary Paffett, kterého v zatáčce číslo 4 prvního kola roztočil Marco Wittmann. Brit ale následně vzdal pro poruchu motoru, přitom měl po selhání původního motoru v nedělním warm-upu ve voze nový kus.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Výsledky warm-upu: zde
Sobotní závod:Jezdec BMW, Maxime Martin, získal Nürburgringu svoje první vítězství v této sezoně a to i přesto, že měl v první zatáčce menší kolizi s Pascalem Wehrleinem. Jezdec Mercedesu do závodu startoval z třetího místa a měl velmi dobrý start. V apexu první zatáčky ale kolidoval s Martinem.
Wehrleinův Mercedes utrpěl poškození pravé přední části auta a propadl se na čtvrté místo. Další incident se pak stal v hloubi pole, což vedlo až k zastavení závodu. Když se auta seřadila na startovním roštu, tak si to Wehrlein namířil přímo k Martinovi, aby si incident vyříkali. Až pak odešel provést inspekci ke svému vozu.
"Když dojde k nějakému kontaktu, tak z toho nejste nikdy šťastní. Zablokoval jsem přední kola a byl jsem na vnitřku obrubníku, ale on tam zatočil, jako by tam nikdo nebyl. To jsou závody," řekl při přerušení Maxime Martin.
Po restartu závodu si Martin hned po třech kolech vybudoval už 2,2 sekundový náskok. Pak jeho náskok narostl až k šesti sekundám a připsal si tak svoje druhé vítězství v DTM ve své kariéře.
Nejbližším pronásledovatelem Martina byl pro asi tak 2/3 závodu Bruno Spengler, který jel před Edoardo Mortarou a Pascalem Wehrleinem. Když zbývalo asi 12 minut do konce závodu, tak se v první zatáčce pokusil Mortara o předjetí Spenglera. Došlo ke kontaktu, Mortara si svoje druhé místo nakonec udržel, Wehrlein toho využil k posunu na třetí místo. Spenglerovo auto bylo poničeno více a nakonec musel s defektem vzdát.
V šampionátu se tak na čele trochu více usadil Wehrlein, který má náskok 27 bodů právě na Mortaru. Čtvrtý byl v závodě Gary Paffett, pátý Maximilian Götz. Šestý v cíli byl překvapivý vítěz kvalifikace, Lucas Auer, který ztratil svoji čelní pozici už v první zatáčce. Sedmý byl Marco Wittmann, pak následovali Robert Wickens, António Félix da Costa a Mattias Ekström.
O přerušení závodu se v zatáčce číslo tři prvního kola postarali dva jezdci Audi, Jamie Green a Miguel Molina. Jamie byl na vnějšku, když Daniel Juncadella zatáčku utáhl před Tomem Blomqvistem. Jeho BMW pak roztočilo Audi Greena, který následně kolidoval s Molinou. Po nehodě pak odstoupil ze závodu Blomqvist, který posledně na Nürburgringu vyhrál svůj první závod DTM, stejně tak odstoupili také Timo Scheider (rovněž jej trefil Green), Green a Molina. Kvůli technice musel vzdát také Martin Tomczyk.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.