ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM se tento víkend vydalo na další klasickou trať v kalendáři. Nürburgring hostí již osmý závodní víkend. Před ním Audi vyhlásilo, že se chce dostat zpět do vedení mezi značkami a zaútočit na BMW. Podaří se to ingolstadtským?
Nedělní závod:Jezdec Audi, Miguel Molina, získal svoje první vítězství v nedělním závodu na Nürburgringu, zatímco jezdec Mercedesu, Pascal Wehrlein, učinil rázný krok k zisku titulu.
Molina, který do závodu startoval z pole position, v něm neměl žádný větší problém a už v počátečních fázích závodu si vybudoval tří vteřinový náskok. Po prvních zastávkách vyjel z boxů těsně za Španělem Paul di Resta. V cíli je pak ale dělilo 7,5 vteřiny. Španěl se tak stal letos už dvanáctým různým vítězem závodu DTM!
Na stupních vítězů jsme díky druhému Paulovi di Restovi s Mercedesem a třetímu Bruno Spenglerovi s BMW mohli vidět zástupce všech tří značek. Čtvrtý cílem projel osamocený Tom Blomqvist. Pátý byl nejvážnější uchazeč o titul, Pascal Wehrlein, který prožil závod plný akce. Startoval do něj z devátého místa, ale brzy se probojoval už na šesté. Pak v poslední zatáčce předjel Augusto Farfuse a byl pátý.
Pak ale jeho tým nezvládl optimálně zastávku v boxech a následně musel ještě pilota pozdržet na odjezdu, aby se vyvarovali penalizaci za nebezpečné vypuštění jezdce. Tím se Němec propadl za dobře jedoucího Maximiliana Götze, Daniela Juncadellu a Augusta Farfuse. Brazilce pak předjel pěkným manévrem v šikaně těsně předtím, než do boxů zajel jako poslední k zastávce Mike Rockenfeller.
Rockenfeller vyjel z boxů mezi Wehrleinem a Farfusem, díky DRS byl schopen tlačit na Wehrleina, který s ním měl spoustu práce. Mercedes však i na žádost Wehrleina využil vpředu jedoucích Juncadelly a Götze, kteří se nechali Pascalem předjet a umožnili mu tak poodjet a dojet závod v klidu do cíle.
Wehrlein byl tedy v cíli pátý. Šestý byl Götz, kterému se podařilo udržet Rockenfellera za zády. Osmý byl Farfus. Body za deváté místo bral Martin Tomczyk a desátý byl Juncadella (oba byli součástí větší skupiny bojující o poslední body, kromě nich v ní byl ještě Mattias Ekström a Adrien Tambay).
Pro vývoj šampionátu je ale důležité, že Mattias Ekström byl až 11. a nepřipsal si žádné body, jeho značkový kolega, Edoardo Mortara (který je v tabulce před Ekströmem těsně druhý) cíl závodu ani neviděl. Wehrlein tak má před finále na Hockenheimu na své pronásledovatele 37 a 38 bodů k dobru. Získat se dá maximálně už jen 50 bodů, jezdec Mercedesu má tedy velkou naději na titul.
Mortara musel odsoupit po kontaktu s Timem Glockem v zatáčce číslo tři. Oba před touto kolizí byli rovněž ve výše zmíněné skupině bojující o poslední body. Start ze třetího místa se vůbec nepovedl Jamiemu Greenovi, který se propadl až na poslední místo. Cílem projel jako sedmnáctý. V první zatáčce hned po startu kolidovali Robert Wickens a Timo Scheider, Kanaďan musel vzdát a Němec uvízl ve štěrku, takže cíl rovněž neviděl.
Cíl neviděl ještě Gary Paffett, kterého v zatáčce číslo 4 prvního kola roztočil Marco Wittmann. Brit ale následně vzdal pro poruchu motoru, přitom měl po selhání původního motoru v nedělním warm-upu ve voze nový kus.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Výsledky warm-upu: zde
Sobotní závod:Jezdec BMW, Maxime Martin, získal Nürburgringu svoje první vítězství v této sezoně a to i přesto, že měl v první zatáčce menší kolizi s Pascalem Wehrleinem. Jezdec Mercedesu do závodu startoval z třetího místa a měl velmi dobrý start. V apexu první zatáčky ale kolidoval s Martinem.
Wehrleinův Mercedes utrpěl poškození pravé přední části auta a propadl se na čtvrté místo. Další incident se pak stal v hloubi pole, což vedlo až k zastavení závodu. Když se auta seřadila na startovním roštu, tak si to Wehrlein namířil přímo k Martinovi, aby si incident vyříkali. Až pak odešel provést inspekci ke svému vozu.
"Když dojde k nějakému kontaktu, tak z toho nejste nikdy šťastní. Zablokoval jsem přední kola a byl jsem na vnitřku obrubníku, ale on tam zatočil, jako by tam nikdo nebyl. To jsou závody," řekl při přerušení Maxime Martin.
Po restartu závodu si Martin hned po třech kolech vybudoval už 2,2 sekundový náskok. Pak jeho náskok narostl až k šesti sekundám a připsal si tak svoje druhé vítězství v DTM ve své kariéře.
Nejbližším pronásledovatelem Martina byl pro asi tak 2/3 závodu Bruno Spengler, který jel před Edoardo Mortarou a Pascalem Wehrleinem. Když zbývalo asi 12 minut do konce závodu, tak se v první zatáčce pokusil Mortara o předjetí Spenglera. Došlo ke kontaktu, Mortara si svoje druhé místo nakonec udržel, Wehrlein toho využil k posunu na třetí místo. Spenglerovo auto bylo poničeno více a nakonec musel s defektem vzdát.
V šampionátu se tak na čele trochu více usadil Wehrlein, který má náskok 27 bodů právě na Mortaru. Čtvrtý byl v závodě Gary Paffett, pátý Maximilian Götz. Šestý v cíli byl překvapivý vítěz kvalifikace, Lucas Auer, který ztratil svoji čelní pozici už v první zatáčce. Sedmý byl Marco Wittmann, pak následovali Robert Wickens, António Félix da Costa a Mattias Ekström.
O přerušení závodu se v zatáčce číslo tři prvního kola postarali dva jezdci Audi, Jamie Green a Miguel Molina. Jamie byl na vnějšku, když Daniel Juncadella zatáčku utáhl před Tomem Blomqvistem. Jeho BMW pak roztočilo Audi Greena, který následně kolidoval s Molinou. Po nehodě pak odstoupil ze závodu Blomqvist, který posledně na Nürburgringu vyhrál svůj první závod DTM, stejně tak odstoupili také Timo Scheider (rovněž jej trefil Green), Green a Molina. Kvůli technice musel vzdát také Martin Tomczyk.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?