Mercedes AMG ukázal nový model C-Klasse 63 AMG, který vyjede k příští sezoně DTM. Vůz vychází ze sériové verze C-Klasse, která bude mít oficiální výstavní premiéru na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Sériový sportovní model hodně čerpá ze zkušeností získaných v DTM. Nové přední světlomety, které vypadají dynamičtěji, a maska chladiče, která je přepůlená žebrováním s logem Mercedesu, jsou hlavní charakteristiky modelu. Testování auta začne v zimě v rámci příprav na sezonu 2016.
Služebně nejstarším jezdcem v sestavě Mercedesu je Gary Paffett. Brit, který letos jede v novém týmu ART GP se už těší na lepší výkonnost, kterou nový vůz přinese: "Mercedes-AMG C63 DTM ve verzi pro rok 2016 vypadá skvěle. Je jasné, že spousta dílů je podobných těm aktuálním, ale nová karoserie je opravdu cool.
Silniční vozy Mercedes-Benz a AMG jsou s každou novou verzí lepší a lepší a také hezčí. Už se těším, až do nového auta usednu. Snad s ním vybojujeme hodně vítězství a také titul."
Ullrich Fritz, šéf Mercedes AMG DTM, přiznává, že práce na novém autě začaly již minulý rok - vývoj byl omezen pravidly, která jasně stanovují, kde může k inovacím docházet: "Pravidla omezují oblasti pro vývoj, takže spousta dílů byla převzata z jeho předchůdce.
V DTM se neustále snažím zoptimalizovat celý balíček a vůz prochází různými stádii vývoje. Celý životní cyklus je potřeba auto vyvíjet. Kvůli pravidlům není možné měnit aerodynamiku až na to, čemu pravdila říkají "designová linie" [změna tvarů v souvislosti s úpravou výchozího modelu]. Je jasné, že aerodynamika vozu bude přizpůsobena tomuto novému modelu."
FOTO VOZU: ZDE
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.