Mercedes AMG ukázal nový model C-Klasse 63 AMG, který vyjede k příští sezoně DTM. Vůz vychází ze sériové verze C-Klasse, která bude mít oficiální výstavní premiéru na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Sériový sportovní model hodně čerpá ze zkušeností získaných v DTM. Nové přední světlomety, které vypadají dynamičtěji, a maska chladiče, která je přepůlená žebrováním s logem Mercedesu, jsou hlavní charakteristiky modelu. Testování auta začne v zimě v rámci příprav na sezonu 2016.
Služebně nejstarším jezdcem v sestavě Mercedesu je Gary Paffett. Brit, který letos jede v novém týmu ART GP se už těší na lepší výkonnost, kterou nový vůz přinese: "Mercedes-AMG C63 DTM ve verzi pro rok 2016 vypadá skvěle. Je jasné, že spousta dílů je podobných těm aktuálním, ale nová karoserie je opravdu cool.
Silniční vozy Mercedes-Benz a AMG jsou s každou novou verzí lepší a lepší a také hezčí. Už se těším, až do nového auta usednu. Snad s ním vybojujeme hodně vítězství a také titul."
Ullrich Fritz, šéf Mercedes AMG DTM, přiznává, že práce na novém autě začaly již minulý rok - vývoj byl omezen pravidly, která jasně stanovují, kde může k inovacím docházet: "Pravidla omezují oblasti pro vývoj, takže spousta dílů byla převzata z jeho předchůdce.
V DTM se neustále snažím zoptimalizovat celý balíček a vůz prochází různými stádii vývoje. Celý životní cyklus je potřeba auto vyvíjet. Kvůli pravidlům není možné měnit aerodynamiku až na to, čemu pravdila říkají "designová linie" [změna tvarů v souvislosti s úpravou výchozího modelu]. Je jasné, že aerodynamika vozu bude přizpůsobena tomuto novému modelu."
FOTO VOZU: ZDE
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.