ZÁVODNÍ VÍKEND; Na polovinu září byl naplánován další závodní víkend DTM, tentokrát se jede na pro německou sérii klasickém okruhu - německém Oscherslebenu. Sledujte s námi závodní víkend.
Nedělní závod:Mladík BMW, Tom Blomqvist, si dojel pro 'snadné' vítězství v nedělním závodu na Oscherslebenu. BMW opět obsadilo první 4 místa v cíli. Bývalý jezdec Formule 3 startoval do závodu poprvé z první řady a ve sprintu do první zatáčky porazil Augusta Farfuse.
Po první zatáčce okupoval první místo a už jej nepustil. Celou hodinu si budoval svoje vedení a cíl protaťal s náskokem 7,8s. Tom se tak stal 10. vítězem ze 14 letošních závodů. Závod byl v samém závěru zastaven červenou vlajkou poté, co v předposlední zatáčce tvrdě havaroval Lucas Auer na Mercedesu. Mladík naštěstí vystoupil z vozu nezraněn.
Augusto Farfus si dojel, nikým neohrožován, pro druhé místo. Za ním zkompletoval podium pro BMW Marco Wittmann. Ten získal dvě místa hned na startu. V první polovině závodu úřadující mistr DTM předjel značkového kolegu, Antonio Felixe da Costu, což jej posunulo až na 3. místo.
Felix da Costa uhájil čtvrté místo i přes velký tlak ze strany Pascala Wehrleina na Mercedesu v druhé půlce závodu. Jezdec Mercedesu byl ale po závodu vyšetřován komisaři za to, že se na jeho Mercedesu C-Klasse AMG DTM pozdě rožnulo informativní světélko signalizující absolvovanou zastávku v boxech (tým HWA za to posléze dostal pokutu 1000 EUR).
Světélko se nerosvítilo v boxech po absolvování zastávky, tým musel svého jezdce požádat o manuální zapnutí signalizace. To už ale bylo po povoleném okně pro zastávky v boxech. Němec tak z Oscherslebenu odjíždí se solidním 14 bodovým vedením v šampionátu, protože Ekström startoval až z 18. místa a cílem projel jako 11., tedy bez bodů.
Šesté místo vyjel Paul di Resta, za jeho zády byl klasifikován vítěz sobotního závodu, Timo Glock. Nejlepší Audi bylo v rukou Jamieho Greena na 8. místě. Brit celý závod tvrdě bojoval, aby za svými zády udržel výrazně lehčí BMW s Maximem Martinem za volantem. Poslední bod si vyjel za 10. místo Spengler.
BMW tedy do TOP10 dostalo hned 7 aut - jediná M4, která nedosáhla na body, byla ta, kterou pilotuje Martin Tomczyk. Bývalý mistr DTM jezdil kolem Paula di Resty, avšak nebezpečné vypuštění v boxech jej stálo lepší umístění (dostal penalizaci, po které klesl až na 20. příčku).
V závodu jsme opět zaznamenali problém v první zatáčce, i když ne tak velký jako v sobotu. Tentokrát byli aktéry Edoardo Mortara a Christian Vietoris. Závod nedokončili Nico Müller a Miguel Molina.
Výsledky nedělního závodu: zde
Sobotní závod:Timo Glock dokázal přetavit svoje první pole position v DTM ve svoje druhé vítězství v této německé serii. BMW obecně vzato předvedlo v sobotu na Oscherslebenu velmi silný výkon, když jezdci bavorské značky obsadili sedm z prvních osmi míst. V závodě jsme zkraje mohli vidět dva výjezdy safety caru. Vždy za účelem bezpečného odklizení trosek z trati po menších nehodách ve středu pole.
Mike Rockenfeller měl kontakt se zadní částí Audi Jamieho Greena, když Robert Wickens ťukl do Nica Müllera na vnitřku zatáčky. Green a Müller se roztočili. Tento incident vytrestal také Edoardo Mortaru a Garyho Paffetta. Všech šest jezdců ale muselo v různých fázích závodu na následky těchto nehod odstoupit.
"Měl jsem slušný start, ne skvělý, snažil jsem se dostat na vnitřek a myslím, že jsem byl pozdě na brzdách a pak se to ve předu všechno uzavřelo. Wickens byl na mém vnitřku a ten byl opravdu, opravdu hodně dlouhý a poslal to do Jamieho. Samozřejmě, že to nebylo dobré," řekl Rockenfeller.
Všem těmto problémům se vyvaroval Glock, který si po každém restartu udržoval vedení. Svoje vedení si dokázal uhájit před Brunem Spenglerem a získal tak první vítězství v DTM od posledního závodu své debutové sezony, Hockenheimringu 2013. Spenglerovi se podařilo předjet António Félixe da Costu po druhém restartu závodu. Na Glocka mu v cíli chybělo 1,8s.
Podium pak tedy doplnil právě da Costa. Augusto Farfus, který stál na startovním roštu v první řadě s Glockem, byl v první zatáčce závodu trochu široký a propadl se na čtvrté místo. Třetí na startu, Tom Blomqvist, se během závodu propadl až na sedmé místo.
Nejlepším jiným autem než BMW byl Pascal Wehrlein na pátém místě. Jezdec musel navíc bojovat se selháním posilovače řízení. Šestý byl Marco Wittmann na BMW. Po sobotním závodu tedy šampionát vede Wehrlein. Před nejbližším pronásledovatelem, Mattiasem Ekströmem, má náskok 4 bodů. Švéd dojel až 14. poté, co do závodu startoval až z 23. místa.
Osmé místo vyjel Martin Tomczyk, zatímco devátý Miguel Molina byl nejlepší Audi (!). Poslední bodované místo obsadil a jeden bod získal Daniel Juncadella.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky druhého tréniku: zde
Výsledky prvního tréniku: zde
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.