ZÁVODNÍ VÍKEND; Na polovinu září byl naplánován další závodní víkend DTM, tentokrát se jede na pro německou sérii klasickém okruhu - německém Oscherslebenu. Sledujte s námi závodní víkend.
Nedělní závod:Mladík BMW, Tom Blomqvist, si dojel pro 'snadné' vítězství v nedělním závodu na Oscherslebenu. BMW opět obsadilo první 4 místa v cíli. Bývalý jezdec Formule 3 startoval do závodu poprvé z první řady a ve sprintu do první zatáčky porazil Augusta Farfuse.
Po první zatáčce okupoval první místo a už jej nepustil. Celou hodinu si budoval svoje vedení a cíl protaťal s náskokem 7,8s. Tom se tak stal 10. vítězem ze 14 letošních závodů. Závod byl v samém závěru zastaven červenou vlajkou poté, co v předposlední zatáčce tvrdě havaroval Lucas Auer na Mercedesu. Mladík naštěstí vystoupil z vozu nezraněn.
Augusto Farfus si dojel, nikým neohrožován, pro druhé místo. Za ním zkompletoval podium pro BMW Marco Wittmann. Ten získal dvě místa hned na startu. V první polovině závodu úřadující mistr DTM předjel značkového kolegu, Antonio Felixe da Costu, což jej posunulo až na 3. místo.
Felix da Costa uhájil čtvrté místo i přes velký tlak ze strany Pascala Wehrleina na Mercedesu v druhé půlce závodu. Jezdec Mercedesu byl ale po závodu vyšetřován komisaři za to, že se na jeho Mercedesu C-Klasse AMG DTM pozdě rožnulo informativní světélko signalizující absolvovanou zastávku v boxech (tým HWA za to posléze dostal pokutu 1000 EUR).
Světélko se nerosvítilo v boxech po absolvování zastávky, tým musel svého jezdce požádat o manuální zapnutí signalizace. To už ale bylo po povoleném okně pro zastávky v boxech. Němec tak z Oscherslebenu odjíždí se solidním 14 bodovým vedením v šampionátu, protože Ekström startoval až z 18. místa a cílem projel jako 11., tedy bez bodů.
Šesté místo vyjel Paul di Resta, za jeho zády byl klasifikován vítěz sobotního závodu, Timo Glock. Nejlepší Audi bylo v rukou Jamieho Greena na 8. místě. Brit celý závod tvrdě bojoval, aby za svými zády udržel výrazně lehčí BMW s Maximem Martinem za volantem. Poslední bod si vyjel za 10. místo Spengler.
BMW tedy do TOP10 dostalo hned 7 aut - jediná M4, která nedosáhla na body, byla ta, kterou pilotuje Martin Tomczyk. Bývalý mistr DTM jezdil kolem Paula di Resty, avšak nebezpečné vypuštění v boxech jej stálo lepší umístění (dostal penalizaci, po které klesl až na 20. příčku).
V závodu jsme opět zaznamenali problém v první zatáčce, i když ne tak velký jako v sobotu. Tentokrát byli aktéry Edoardo Mortara a Christian Vietoris. Závod nedokončili Nico Müller a Miguel Molina.
Výsledky nedělního závodu: zde
Sobotní závod:Timo Glock dokázal přetavit svoje první pole position v DTM ve svoje druhé vítězství v této německé serii. BMW obecně vzato předvedlo v sobotu na Oscherslebenu velmi silný výkon, když jezdci bavorské značky obsadili sedm z prvních osmi míst. V závodě jsme zkraje mohli vidět dva výjezdy safety caru. Vždy za účelem bezpečného odklizení trosek z trati po menších nehodách ve středu pole.
Mike Rockenfeller měl kontakt se zadní částí Audi Jamieho Greena, když Robert Wickens ťukl do Nica Müllera na vnitřku zatáčky. Green a Müller se roztočili. Tento incident vytrestal také Edoardo Mortaru a Garyho Paffetta. Všech šest jezdců ale muselo v různých fázích závodu na následky těchto nehod odstoupit.
"Měl jsem slušný start, ne skvělý, snažil jsem se dostat na vnitřek a myslím, že jsem byl pozdě na brzdách a pak se to ve předu všechno uzavřelo. Wickens byl na mém vnitřku a ten byl opravdu, opravdu hodně dlouhý a poslal to do Jamieho. Samozřejmě, že to nebylo dobré," řekl Rockenfeller.
Všem těmto problémům se vyvaroval Glock, který si po každém restartu udržoval vedení. Svoje vedení si dokázal uhájit před Brunem Spenglerem a získal tak první vítězství v DTM od posledního závodu své debutové sezony, Hockenheimringu 2013. Spenglerovi se podařilo předjet António Félixe da Costu po druhém restartu závodu. Na Glocka mu v cíli chybělo 1,8s.
Podium pak tedy doplnil právě da Costa. Augusto Farfus, který stál na startovním roštu v první řadě s Glockem, byl v první zatáčce závodu trochu široký a propadl se na čtvrté místo. Třetí na startu, Tom Blomqvist, se během závodu propadl až na sedmé místo.
Nejlepším jiným autem než BMW byl Pascal Wehrlein na pátém místě. Jezdec musel navíc bojovat se selháním posilovače řízení. Šestý byl Marco Wittmann na BMW. Po sobotním závodu tedy šampionát vede Wehrlein. Před nejbližším pronásledovatelem, Mattiasem Ekströmem, má náskok 4 bodů. Švéd dojel až 14. poté, co do závodu startoval až z 23. místa.
Osmé místo vyjel Martin Tomczyk, zatímco devátý Miguel Molina byl nejlepší Audi (!). Poslední bodované místo obsadil a jeden bod získal Daniel Juncadella.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky druhého tréniku: zde
Výsledky prvního tréniku: zde
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?