Oschersleben: V neděli vítězí Blomqvist, BMW bere jako včera první 4 místa

Tom Blomqvist byl dnes v čele, další kolegové od BMW ale nebyli daleko
Tom Blomqvist byl dnes v čele, další kolegové od BMW ale nebyli daleko, foto: www.dtm.de
iM2 13. září 2015 20:34
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Na polovinu září byl naplánován další závodní víkend DTM, tentokrát se jede na pro německou sérii klasickém okruhu - německém Oscherslebenu. Sledujte s námi závodní víkend.

Nedělní závod:Mladík BMW, Tom Blomqvist, si dojel pro 'snadné' vítězství v nedělním závodu na Oscherslebenu. BMW opět obsadilo první 4 místa v cíli. Bývalý jezdec Formule 3 startoval do závodu poprvé z první řady a ve sprintu do první zatáčky porazil Augusta Farfuse.

Po první zatáčce okupoval první místo a už jej nepustil. Celou hodinu si budoval svoje vedení a cíl protaťal s náskokem 7,8s. Tom se tak stal 10. vítězem ze 14 letošních závodů. Závod byl v samém závěru zastaven červenou vlajkou poté, co v předposlední zatáčce tvrdě havaroval Lucas Auer na Mercedesu. Mladík naštěstí vystoupil z vozu nezraněn.

Augusto Farfus si dojel, nikým neohrožován, pro druhé místo. Za ním zkompletoval podium pro BMW Marco Wittmann. Ten získal dvě místa hned na startu. V první polovině závodu úřadující mistr DTM předjel značkového kolegu, Antonio Felixe da Costu, což jej posunulo až na 3. místo.

Felix da Costa uhájil čtvrté místo i přes velký tlak ze strany Pascala Wehrleina na Mercedesu v druhé půlce závodu. Jezdec Mercedesu byl ale po závodu vyšetřován komisaři za to, že se na jeho Mercedesu C-Klasse AMG DTM pozdě rožnulo informativní světélko signalizující absolvovanou zastávku v boxech (tým HWA za to posléze dostal pokutu 1000 EUR). 

Světélko se nerosvítilo v boxech po absolvování zastávky, tým musel svého jezdce požádat o manuální zapnutí signalizace. To už ale bylo po povoleném okně pro zastávky v boxech. Němec tak z Oscherslebenu odjíždí se solidním 14 bodovým vedením v šampionátu, protože Ekström startoval až z 18. místa a cílem projel jako 11., tedy bez bodů.

Šesté místo vyjel Paul di Resta, za jeho zády byl klasifikován vítěz sobotního závodu, Timo Glock. Nejlepší Audi bylo v rukou Jamieho Greena na 8. místě. Brit celý závod tvrdě bojoval, aby za svými zády udržel výrazně lehčí BMW s Maximem Martinem za volantem. Poslední bod si vyjel za 10. místo Spengler.

BMW tedy do TOP10 dostalo hned 7 aut - jediná M4, která nedosáhla na body, byla ta, kterou pilotuje Martin Tomczyk. Bývalý mistr DTM jezdil kolem Paula di Resty, avšak nebezpečné vypuštění v boxech jej stálo lepší umístění (dostal penalizaci, po které klesl až na 20. příčku).

V závodu jsme opět zaznamenali problém v první zatáčce, i když ne tak velký jako v sobotu. Tentokrát byli aktéry Edoardo Mortara a Christian Vietoris. Závod nedokončili Nico Müller a Miguel Molina.

Výsledky nedělního závodu: zde

Sobotní závod:Timo Glock dokázal přetavit svoje první pole position v DTM ve svoje druhé vítězství v této německé serii. BMW obecně vzato předvedlo v sobotu na Oscherslebenu velmi silný výkon, když jezdci bavorské značky obsadili sedm z prvních osmi míst. V závodě jsme zkraje mohli vidět dva výjezdy safety caru. Vždy za účelem bezpečného odklizení trosek z trati po menších nehodách ve středu pole. 

Mike Rockenfeller měl kontakt se zadní částí Audi Jamieho Greena, když Robert Wickens ťukl do Nica Müllera na vnitřku zatáčky. Green a Müller se roztočili. Tento incident vytrestal také Edoardo Mortaru a Garyho Paffetta. Všech šest jezdců ale muselo v různých fázích závodu na následky těchto nehod odstoupit. 

"Měl jsem slušný start, ne skvělý, snažil jsem se dostat na vnitřek a myslím, že jsem byl pozdě na brzdách a pak se to ve předu všechno uzavřelo. Wickens byl na mém vnitřku a ten byl opravdu, opravdu hodně dlouhý a poslal to do Jamieho. Samozřejmě, že to nebylo dobré," řekl Rockenfeller. 

Všem těmto problémům se vyvaroval Glock, který si po každém restartu udržoval vedení. Svoje vedení si dokázal uhájit před Brunem Spenglerem a získal tak první vítězství v DTM od posledního závodu své debutové sezony, Hockenheimringu 2013. Spenglerovi se podařilo předjet António Félixe da Costu po druhém restartu závodu. Na Glocka mu v cíli chybělo 1,8s.

Podium pak tedy doplnil právě da Costa. Augusto Farfus, který stál na startovním roštu v první řadě s Glockem, byl v první zatáčce závodu trochu široký a propadl se na čtvrté místo. Třetí na startu, Tom Blomqvist, se během závodu propadl až na sedmé místo. 

Nejlepším jiným autem než BMW byl Pascal Wehrlein na pátém místě. Jezdec musel navíc bojovat se selháním posilovače řízení. Šestý byl Marco Wittmann na BMW. Po sobotním závodu tedy šampionát vede Wehrlein. Před nejbližším pronásledovatelem, Mattiasem Ekströmem, má náskok 4 bodů. Švéd dojel až 14. poté, co do závodu startoval až z 23. místa. 

Osmé místo vyjel Martin Tomczyk, zatímco devátý Miguel Molina byl nejlepší Audi (!). Poslední bodované místo obsadil a jeden bod získal Daniel Juncadella.

Výsledky sobotního závodu: zde

Výsledky sobotní kvalifikace: zde

Výsledky druhého tréniku: zde

Výsledky prvního tréniku: zde

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.