Nový Golf pro závodní okruhy: Volkswagen Motorsport vyvíjí první závodní vůz na základě sedmé generace modelu Golf. Koncepční vůz má blízko k sériově vyráběnému modelu, disponuje výkonem 330 k, odpovídá pravidlům TCR a jeho účelem je zjistit zájem soukromých týmů od sezony 2016. Ve snaze o urychlení vývoje bude nový závodní Golf nasazován do konce letošní sezony ve vybraných závodech. Kooperační partner Liqui Moly Team Engstler nastoupí s dvěma vozy na start osmého podniku mezinárodní série závodů cestovních vozů TCR (Touringcar Racer International Series) na okruhu Red Bull Ring v rakouském Spielbergu.
„Nově vytvořená kategorie TCR nabízí slibnou platformu pro zákaznický sport – na národní i mezinárodní úrovni. Soukromým týmům otvírá novou perspektivu napínavých závodů s téměř sériovou technikou a přijatelnými náklady,“ říká ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Při vývoji koncepčního vozu na základě Golfu využíváme zdroje koncernu Volkswagen, čímž zkracujeme dobu vývoje a snižujeme náklady. Zbývající část sezony využijeme k testování v závodních podmínkách, abychom vyhodnotili potenciál pro možný projekt v oblasti zákaznického sportu od roku 2016.“
Dynamický vzhled: Nový Golf ztělesňuje závodní genyGolf, vyvinutý oddělením Volkswagen Motorsport, dává na první pohled najevo své závodní geny: 18“ závodní kola, podvozek, který je o 40 centimetrů širší než u sériového Golfu, a výrazný zadní spoiler vytvářejí závodní vzhled, který naznačuje připravenost k ostrému startu a prvotřídní jízdní vlastnosti. Aerodynamicky tvarovaný přední spoiler patří stejně jako zadní spoiler z uhlíkového kompozitu mezi optimalizovaná řešení pro závodní okruhy. Bezpečnost jezdce zajišťuje mimo jiné závodní sedadlo se speciálními prvky pro ochranu hlavy, závodní bezpečnostní ochranný rám a bezpečnostní palivová nádrž podle předpisů FIA.
Pod kapotou: Vnitřní hodnoty nového Golfu pro závodní okruhyVýkonný čtyřválec, převodovka DSG s pádly pod volantem, důsledně vyvinutý závodní podvozek – to je jen několik příkladů, že i pod kapotou je nový Golf pečlivě připraven pro jízdu na závodním okruhu. Volkswagen Motorsport vyvíjí vůz společně se sportovním oddělením značky SEAT, a může tak využít zkušenosti se závodním vozem Leon Cup Racer. Stejně jako u sériových vozů koncernu Volkswagen nabízí platforma MQB i u závodních vozů četné synergie a nižší náklady na výrobu a provoz cestovního vozu. Dvoulitrový motor s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva je známý ze sportovního vrcholného modelu Golf R a v závodní verzi poskytuje nejvyšší výkon 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 410 N.m.Testy v závodních podmínkách: První start na okruhu Red Bull RingPro urychlení vývoje bude koncepční vůz podroben testům v závodních podmínkách během zbývajících čtyř závodních víkendů mezinárodního seriálu závodů cestovních vozů TCR. Nasazení vozů v nadcházející testovací fázi zajistí renomovaný závodní tým Liqui Moly Team Engstler, který disponuje mnohaletými zkušenostmi ze závodů cestovních vozů.
Kalendář seriálu závodů TCR (Touringcar Racer International Series)
28. – 29. 3. 2015 Malajsie (Sepang)*11. – 12. 4. 2015 Čína (Šanghaj)*2. – 3. 5. 2015 Španělsko (Valencia)9. – 10. 5. 2015 Portugalsko (Algarve)23. – 24. 5. 2015 Itálie (Monza)30. – 31. 5. 2015 Rakousko (Salzburgring)20. – 21. 6. 2015 Rusko (Soči)11. – 12. 7. 2015 Rakousko (Spielberg)19. – 20. 9. 2015 Singapur*24. – 25. 10. 2015 Thajsko (Buriram)21. – 22. 11. 2015 Macao* V rámci závodu mistrovství světa Formule 1.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?