Volkswagen vyvíjí nový závodní Golf. Kde bude bojovat?

Volkswagen vyvíjí nový závodní Golf pro TCR (Touringcar Racer International Series)
Volkswagen vyvíjí nový závodní Golf pro TCR (Touringcar Racer International Series), foto: Volkswagen
iMotorSport.cz 11. července 2015 14:28
Sdílej:

Nový Golf pro závodní okruhy: Volkswagen Motorsport vyvíjí první závodní vůz na základě sedmé generace modelu Golf. Koncepční vůz má blízko k sériově vyráběnému modelu, disponuje výkonem 330 k, odpovídá pravidlům TCR a jeho účelem je zjistit zájem soukromých týmů od sezony 2016. Ve snaze o urychlení vývoje bude nový závodní Golf nasazován do konce letošní sezony ve vybraných závodech. Kooperační partner Liqui Moly Team Engstler nastoupí s dvěma vozy na start osmého podniku mezinárodní série závodů cestovních vozů TCR (Touringcar Racer International Series) na okruhu Red Bull Ring v rakouském Spielbergu.

„Nově vytvořená kategorie TCR nabízí slibnou platformu pro zákaznický sport – na národní i mezinárodní úrovni. Soukromým týmům otvírá novou perspektivu napínavých závodů s téměř sériovou technikou a přijatelnými náklady,“ říká ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Při vývoji koncepčního vozu na základě Golfu využíváme zdroje koncernu Volkswagen, čímž zkracujeme dobu vývoje a snižujeme náklady. Zbývající část sezony využijeme k testování v závodních podmínkách, abychom vyhodnotili potenciál pro možný projekt v oblasti zákaznického sportu od roku 2016.“

Dynamický vzhled: Nový Golf ztělesňuje závodní genyGolf, vyvinutý oddělením Volkswagen Motorsport, dává na první pohled najevo své závodní geny: 18“ závodní kola, podvozek, který je o 40 centimetrů širší než u sériového Golfu, a výrazný zadní spoiler vytvářejí závodní vzhled, který naznačuje připravenost k ostrému startu a prvotřídní jízdní vlastnosti. Aerodynamicky tvarovaný přední spoiler patří stejně jako zadní spoiler z uhlíkového kompozitu mezi optimalizovaná řešení pro závodní okruhy. Bezpečnost jezdce zajišťuje mimo jiné závodní sedadlo se speciálními prvky pro ochranu hlavy, závodní bezpečnostní ochranný rám a bezpečnostní palivová nádrž podle předpisů FIA.

Pod kapotou: Vnitřní hodnoty nového Golfu pro závodní okruhyVýkonný čtyřválec, převodovka DSG s pádly pod volantem, důsledně vyvinutý závodní podvozek – to je jen několik příkladů, že i pod kapotou je nový Golf pečlivě připraven pro jízdu na závodním okruhu. Volkswagen Motorsport vyvíjí vůz společně se sportovním oddělením značky SEAT, a může tak využít zkušenosti se závodním vozem Leon Cup Racer. Stejně jako u sériových vozů koncernu Volkswagen nabízí platforma MQB i u závodních vozů četné synergie a nižší náklady na výrobu a provoz cestovního vozu. Dvoulitrový motor s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva je známý ze sportovního vrcholného modelu Golf R a v závodní verzi poskytuje nejvyšší výkon 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 410 N.m.Testy v závodních podmínkách: První start na okruhu Red Bull RingPro urychlení vývoje bude koncepční vůz podroben testům v závodních podmínkách během zbývajících čtyř závodních víkendů mezinárodního seriálu závodů cestovních vozů TCR. Nasazení vozů v nadcházející testovací fázi zajistí renomovaný závodní tým Liqui Moly Team Engstler, který disponuje mnohaletými zkušenostmi ze závodů cestovních vozů.

 

Kalendář seriálu závodů TCR (Touringcar Racer International Series)

28. – 29. 3. 2015 Malajsie (Sepang)*11. – 12. 4. 2015 Čína (Šanghaj)*2. – 3. 5. 2015 Španělsko (Valencia)9. – 10. 5. 2015 Portugalsko (Algarve)23. – 24. 5. 2015 Itálie (Monza)30. – 31. 5. 2015 Rakousko (Salzburgring)20. – 21. 6. 2015 Rusko (Soči)11. – 12. 7. 2015 Rakousko (Spielberg)19. – 20. 9. 2015 Singapur*24. – 25. 10. 2015 Thajsko (Buriram)21. – 22. 11. 2015 Macao* V rámci závodu mistrovství světa Formule 1.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.