Marquardt podporuje dva závody za víkend

Marquardt - Wolff - Ullrich
Marquardt - Wolff - Ullrich, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 26. prosince 2014 18:51
Sdílej:

Sportovní šéf BMW, Jens Marquardt, shledává nový formát napínavou záležitostí a ohledně možných nehod a poničených aut z prvního závodu si starosti nedělá.

Místo dosavadních 10 závodů se příští rok v DTM pojede hned 18 podniků, protože na každém z devíti závodních víkendů se odjedou dva závody. Tato změna, která vychází z přání mnoha fanoušků, se zamlouvá také sportovnímu šéfovi BMW, Jensi Marquardtovi: "Podle mě jde o výtečné. Jde o diváky přímo na místě a u televizních obrazovek. Dva závody za víkend jsou určitě napínavou záležitostí." Jak přesně budou formáty dvou oddělených závodů vypadat, to ani Marquardt ještě nemůže říci. "Na tom ještě stále společně s ostatními pracujeme," prozrazuje o vyjednávání mezi jednotlivými výrobci - BMW, Audi a Mercedesem - a promotérem ITR a DMSB. Je ale pravděpodobné, že jeden závod bude spíše sprintem (sobotní) a druhý (nedělní) bude hlavní.  Jisté ale je, že v pátky, během kterých byl doposud na programu jen rollout, budou sloužit k trénování. "Opět se jedná o třídenní víkend. Lidem na místě to tak nabídne skvělý motorsport během tří dní. Jsem napjatý, ale jsem si jistý, že to bude mít velmi dobrý ohlas." Dodatečné závody jsou ovšem spojeny s dodatečnými náklady. Nicméně právě náklady chce DTM dále snižovat. Neodporují si tato trvrzení? Dle Marquardta ne.  "Letos jsme na Zandvoortu zmrazili auta a pojedeme s nimi i nadále tak, jak byla letos homologována," připomíná sportovní šéf BMW zákaz dalšího vývoje. Kromě toho došlo ke zrušení některých testovacích dní, které se samozřejmě pojily s nemalými náklady."Závody jsou stále něčím odlišným od testů, ale momentálně vycházíme z toho, že jsme to všechno vybalancovali."  Čím víc závodů, tím víc akce. Šéf BMW dva závody za víkend schvaluje Co se ale stane, když bude mít někdo v prvním závodu nehodu? Uvidíme pak ve druhém závodu na startovním roštu volná místa, nebo provizorně opravená auta (to by nelibě nesla především PR oddělení zúčastněných premiových německých značek)? "Na to se musíme podívat. Během tří let se nám nikdy nestalo, že bychom měli auto po závodě v takovém stavu, že by se muselo všechno postavit nově. Vycházím z toho, že tomu tak bude i příští rok." Nějaká náhradní auta by ke slovu ale přijít v žádném případě neměla. Neodpovídalo by to filozofii snižování nákladů. Spíše se jeví jako pravděpodobnější nalezení rozumného časového okna pro parc fermé, samozřejmě po dohodě s DMSB. "Tady se budeme muset společně s DMSB podívat, od kdy a v jakém rozsahu se bude moci opět pracovat, nebo jestli se bude jednat jen o kosmetické úpravy."
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.