Martin zažil pozitivní první sezonu

Martin, Maxime
Martin, Maxime, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 12. ledna 2015 20:24
Sdílej:

Maxime Martin se jako nováček dokázal prosadit do vrchních pater DTM, což dokázal tím, že vyhrál ve své nováčkovské sezoně jeden závod. Občasné neúspěchy Belgičan analyzuje pozitivně.

Mezi úspěšné nováčky DTM ročníku 2014 se řadí také Maxime Martin. Belgičan dostal v týmu RMG BMW velkou šanci a dokázal jí patřičně využít. Jeho týmovým kolegou nebyl nikdo menší než vloni dominantní Marco Wittmann. Jeho výkony sice Martin nedokázal úplně vyrovnat, ale v průběhu sezony dokázal předvést několik velmi solidních výsledků.  Ročník pro něj ale začal, jako pro nováčka obvykle, ztěžka. Na  Hockenheimu a Oscherslebenu dojel Martin až na 20. a 14. místě. První body přišly se ziskem šestého místa na Hungaroringu. Na Norisringu ale byl Maxime až 17. I tyto výsledky dokazují, jak vysoká je konkurence v DTM. V Moskvě bylo ale všechno jinak. Fantasticky získal pole position a o den později dojel první také v závodě. 
Ale i ve druhé polovině sezony zažil Maxime Martin vrcholy i pády. 26letý mladík dokázal získat body už jen na Hockenheimu a Zandvoortu. V hodnocení šampionátu mu tak patřila sedmá příčka, tedy před jezdci jako Timo Scheider (Audi), Jamie Green (Audi) nebo Bruno Spengler (BMW). 
Maxime Martin se ale na sezonu dívá pozitivně: "Moje sezona byla pozitivní. Sice jsem byl nováček, ale díky minulosti v GT závodech jsem měl úplně jiné základy," odkazuje na svoje zkušenosti v dřívějším šampionátu GT1 anebo vytrvalostních závodech. "Na to by se nemělo zapomínat. Vytrvalostní závody jsou něco úplně jiného. V šampionátu jsem byl sedmý, to je třetí nejlepší z BMW a nejlepší nováček roku. Získal jsem jedno vítězství a jedno pole position. To všechno bylo tedy pozitivní."
V polovině závodů tedy Martin nedojel na bodech a jednou cíl neviděl vůbec. Body si připsal ve čtyřech z deseti závodů: "Samozřejmě, že jsme měli také pády, ale já to tak nevidím, protože to patří ke zkušenostem a procesu učení se. Takže žádné pády. Samozřejmě, že výpadek na finále - můj jediný výpadek - byl negativní, protože jsem na Hockenheimu mohl získat další body."
Jistě zajímavé také je, když se podíváme, kdo byl nováčkem roku 2013 - Marco Wittmann. O jeho dominanci v sezoně 2014 se netřeba zmiňovat. Bude tedy v nové sezoně na řadě nováček roku 2014? "Samozřejmě doufám, že se pak stanu mistrem světa. To je přece logické. Je to samozřejmě mým cílem, což je ostatně i všech ostatních jezdců. Bude to samozřejmě velice těžké, protože se nejedná o žádnou lehkou věc." Nepovedená závěr roku a jediné odstoupení
"Každý rok je také jiný. Marco odvedl super práci a posbíral spoustu bodů. Příští rok to ale nebude stejné, protože například Ekström vyhrál oba poslední závody. Stačí se podívat jen na kvalifikaci na Hockenheimu. Mně chyběly jen tři desetiny vteřiny, ale byl jsem jen 13. To je DTM."
Teď, během zimy, může Martin svoje výkony v klidu zanalyzovat a na tu další se připravit. Navíc se možná představí ještě i v jiných závodech. "Určitě proběhnou nějaké testy, ale ještě neznám celý program. Možná, že pro BMW pojedu také v Daytoně nebo 24 hodinovku v Dubaji. Nejprve si ale vezmu pár dní volno."
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.