Martin zažil pozitivní první sezonu

Martin, Maxime
Martin, Maxime, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 12. ledna 2015 20:24
Sdílej:

Maxime Martin se jako nováček dokázal prosadit do vrchních pater DTM, což dokázal tím, že vyhrál ve své nováčkovské sezoně jeden závod. Občasné neúspěchy Belgičan analyzuje pozitivně.

Mezi úspěšné nováčky DTM ročníku 2014 se řadí také Maxime Martin. Belgičan dostal v týmu RMG BMW velkou šanci a dokázal jí patřičně využít. Jeho týmovým kolegou nebyl nikdo menší než vloni dominantní Marco Wittmann. Jeho výkony sice Martin nedokázal úplně vyrovnat, ale v průběhu sezony dokázal předvést několik velmi solidních výsledků.  Ročník pro něj ale začal, jako pro nováčka obvykle, ztěžka. Na  Hockenheimu a Oscherslebenu dojel Martin až na 20. a 14. místě. První body přišly se ziskem šestého místa na Hungaroringu. Na Norisringu ale byl Maxime až 17. I tyto výsledky dokazují, jak vysoká je konkurence v DTM. V Moskvě bylo ale všechno jinak. Fantasticky získal pole position a o den později dojel první také v závodě.  Ale i ve druhé polovině sezony zažil Maxime Martin vrcholy i pády. 26letý mladík dokázal získat body už jen na Hockenheimu a Zandvoortu. V hodnocení šampionátu mu tak patřila sedmá příčka, tedy před jezdci jako Timo Scheider (Audi), Jamie Green (Audi) nebo Bruno Spengler (BMW).  Maxime Martin se ale na sezonu dívá pozitivně: "Moje sezona byla pozitivní. Sice jsem byl nováček, ale díky minulosti v GT závodech jsem měl úplně jiné základy," odkazuje na svoje zkušenosti v dřívějším šampionátu GT1 anebo vytrvalostních závodech. "Na to by se nemělo zapomínat. Vytrvalostní závody jsou něco úplně jiného. V šampionátu jsem byl sedmý, to je třetí nejlepší z BMW a nejlepší nováček roku. Získal jsem jedno vítězství a jedno pole position. To všechno bylo tedy pozitivní." V polovině závodů tedy Martin nedojel na bodech a jednou cíl neviděl vůbec. Body si připsal ve čtyřech z deseti závodů: "Samozřejmě, že jsme měli také pády, ale já to tak nevidím, protože to patří ke zkušenostem a procesu učení se. Takže žádné pády. Samozřejmě, že výpadek na finále - můj jediný výpadek - byl negativní, protože jsem na Hockenheimu mohl získat další body." Jistě zajímavé také je, když se podíváme, kdo byl nováčkem roku 2013 - Marco Wittmann. O jeho dominanci v sezoně 2014 se netřeba zmiňovat. Bude tedy v nové sezoně na řadě nováček roku 2014? "Samozřejmě doufám, že se pak stanu mistrem světa. To je přece logické. Je to samozřejmě mým cílem, což je ostatně i všech ostatních jezdců. Bude to samozřejmě velice těžké, protože se nejedná o žádnou lehkou věc." Nepovedená závěr roku a jediné odstoupení "Každý rok je také jiný. Marco odvedl super práci a posbíral spoustu bodů. Příští rok to ale nebude stejné, protože například Ekström vyhrál oba poslední závody. Stačí se podívat jen na kvalifikaci na Hockenheimu. Mně chyběly jen tři desetiny vteřiny, ale byl jsem jen 13. To je DTM." Teď, během zimy, může Martin svoje výkony v klidu zanalyzovat a na tu další se připravit. Navíc se možná představí ještě i v jiných závodech. "Určitě proběhnou nějaké testy, ale ještě neznám celý program. Možná, že pro BMW pojedu také v Daytoně nebo 24 hodinovku v Dubaji. Nejprve si ale vezmu pár dní volno."
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?